/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Érkezik a Land Rover első hálózatról tölthető hibrid modellje

2017. október 09. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Felfrissült a Land Rover rendkívül sikeres modellje, a Range Rover Sport, amiből újfent plug-in hibrid modellt is készítettek. A P400e típusnevű Range Rover Sport a Jaguar Land Rover első hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid autója. Mivel a Jaguar Land Rover elhatározta, hogy 2020-tól minden modellsorozatát villamosítja, a közeljövőben további villanymotoros terepjárók érkezésére lehet majd számítani.

A Range Rover Sport P400e-ben egy 2 literes, négyhengeres Ingenium benzines turbómotor dolgozik együtt egy 116 lovas elektromotorral, a kombinált teljesítmény így 404 lóerő, amely mind a négy keréknek átadódik. A maximális nyomaték 640 Nm, ami jellemzően a 3 literes turbódízel motorok értéke. A nulla-százas gyorsulás így 6,7 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 220 km/óra.

A P400e ugyanakkor a NEDC ciklus szerint csupán 64 gramm széndioxidot bocsájt ki kilométerenként. 51 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, így olyan nagyvárosi zónákba is behajthat, ahová a belsőégésű motoros járműveket nem engedik be. A kocsi normál üzemmódja a párhuzamos hibrid mód, amikor a benzin és a villanymotor együtt üzemel. Ezen kívül választható az EV mód, amikor a jármű emisszió mentesen halad.

Menet közben egyébként gazdálkodni lehet az elektromos energiával, be lehet állítani, hogy a töltöttség ne essen egy meghatározott szint alá. A Predictive Energy Optimisation (PEO) funkció pedig egy úticélt megadva aktivizálódik, a domborzati adatokra támaszkodva a lehető legtakarékosabban üzemelteti a két motort a célállomásig.

A Land Rover Terrain Response 2 technológiáját az elektromotor figyelembevételével hangolták, amely maximális nyomatékát már nulla fordulatszámtól átadja a négy keréknek. Az alacsony sebességű off-road manővereknél ez jobb kezelhetőséget nyújt. A 85 kW teljesítményű villanymotort egy 13,1 kWh-s lítium-ion akkumulátor látja el energiával, melyet a jármű hátuljában, a padló alatt helyeztek el. A villanymotort egyébként összeépítették a nyolcfokozatú ZF automata váltóművel, ami a jűrmű középvonalában helyezkedik el. A sztenderd, 10 amperes tápkábellel a telep 7 és fél óra alatt feltölthető, míg 32 amperes fali töltővel a művelet csak 2 óra 45 percet vesz igénybe.

A plug-in hibrid Range Rover Sport egyébként kívülről nem különbözik társaitól, a modellfrissítés alkalmával új Pixel-lézer LED fényszórókat, új hűtőrácsot és átrajzolt első lökhárítót kapott, melyektől még lenyűgözőbbé vált a megjelenése. A kabinban a Jaguar Land Rover eddigi legfejlettebb, Touch Pro Duo infotainment rendszerét találjuk meg két darab 25 centiméter átmérőjű érintőképernyővel. Innovatív újdonság a gesztusvezérelt nappellenző, amely a visszapillantó tükör előtt végzett kézmozdulatokat érzékeli, s a vontatmánnyal manőverezést segítő rendszer.

Az új Range Rover Sport már megrendelhető, a kiszállítások piactól függően az év végén indulnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/