/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ezek a legelképesztőbb BMW M3 koncepciók

2016. szeptember 29. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Már 30 éve kapható a piacon, ám nem mindig csak kupé, szedán vagy épp kabrió formában gondolkodtak róla a német mérnökök. Minden eddigi generációnál kitaláltak valami egészen extrémet. Ezeket mutatjuk most be.

Talán bátran kijelenthetjük, hogy nem csak a BMW-sek között, de a sportautók körében is nagy névnek számít az M3. A három évtizede megjelent név egyet jelent az eszméletlen erővel, száguldással és – ahogy a gyártó szlogenje is szól – a vezetés élményével.

Ez idő alatt a modell számos változáson ment keresztül és megannyi karosszériaváltozatban lehetett kapni, ám a németek készítettek belőle olyan prototípusokat, amelyek végül nem valósultak meg. Lássuk, melyek ezek.

Az 1986-os E30 M3 Pickup

A platós E30 M3-at nem a közönségnek csinálta a BMW, hanem saját felhasználásra, bizonyos alkatrészek, elemek, munkaeszközök gyors szállítására a munkaállomások között.

Ez a fura de szerethető egyedi jármű a kabrió variáns karosszériájából, eleinte a szélesítések és egyéb M-es karosszériaelemek nélkül, az S14-es 2.3 literes 200 lóerős egység egy butított, kisebb löketű, 2.0 literes változatát kapta, ám később bele került a valódi M3-as motor. Érdekesség, hogy az autót 26 évig használták a gyáriak, s csak 4 éve vonult nyugdíjba.

Az 1996-os E36 M3 Compact

Akár az 1M előszelének is nevezhetnénk a rövidített hosszúságú M3 Compact koncepcióját. Az autót eredetileg a fiatalabb generáció képviselőinek szánta a márka, végül azonban – talán a várhatóan szűk vásárlóközönség miatt – nem került sorozatgyártásba. A prototípus az E36 erősebb, 321 lóerős 3.2 literes sorhatosát kapta, így 1300 kilogrammos öntömegével a kupénál is jobban gyorsul.

A 2000-es E46 M3 Touring

Talán a legszomorúbb ennek a modellnek a hiánya, hiszen amíg az Audi egy időben csak kombiként tette elérhetővé legvadabb, mára már kultikussá érett modelljeit, a BMW kitartott a kupé (és kabrió) felépítés mellett.

Pedig az E46 kombinak még kifejezetten jól is állnak a szélesített kerékívek és a négy kipufogóvég, valamiért mégsem lett belőle sorozat. A géptető alatt ez esetben is a legendás 343 lóerős 3.2 literes szívó sorhatos dolgozik.

A 2011-es BMW E90 M3 Pickup

Miután az E30 M3 Pickup elkezdett öregedni, a gyártó megbízta mérnökeit a legújabb, E90-es széria egy hasonló kiadásának készítésére, ráadásul ezt az autót elvitték a Nürburgringre is, amivel megannyi pletykának adtak melegágyat – végül kiderült, hogy eszük ágában sincs sorozatgyártani a sportos haszonjárgányt, csak szórakoztak egy jót.

Ezek után jogosan reméljük, hogy hamarosan az aktuális M3 is kap egy merész elképzelést.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/