/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Feléledt a könnyű olasz roadster

2014. július 27. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Az ATS Leggera feltámasztja a feledésbe merült, kicsi és szuperkönnyű olasz sportautó koncepcióját, amelyeket tipikusan négyhengeres motor hajtott. Említhető a Bandini, az Osca, a Stanguellini, az Ermini és a Siata, amelyek az 50-es, 60-as években mind rendelkeztek ilyen nagy élményt nyújtó kocsival. Az ATS Leggera 650 kilogrammos súllyal és 210-240 lóerős 1,6-os turbómotorral biztosít páratlan vezetési élményt.

Az ATS Leggera motorját a klasszikus roadster építési hagyományoknak megfelelően előre, az első tengely mögé szerelték be, 50:50 százalékos tengelyenkénti súlyelosztást valósítva meg. Az acél csővázas, műanyag karosszériás roadster mindössze 650 kilogramm súlyú, 1,6 literes Opel turbómotorja pedig a hátsó kerekeket hajtja. A dupla keresztlengőkaros, felárért állítható futóműben Öhlins lengéscsillapítókat találunk, a féktárcsákat pedig 6-dugattyús nyergek szorítják elöl-hátul.

A 300 Leggera modellben a motor 210, míg a 365 Leggera csúcsváltozatban 240 lóerőt ad le, a nyomaték 294 Nm. Az erőátvitelt 5-sebességes kézi váltóra bízták, de a vevők kérhetnek 6-fokozatú szekvenciális vagy egyenes fogazású váltót is. A hátsó tengelyre természetesen önzáró differenciálművet is építettek, a szerkezet a brit Quaife terméke. A kerekek nem nagyok, 16 colosak, viszont 8 col szélesek. Extraként régi stílusú fűzött kerekek és többrészes modern felnik is kérhetők, amelyekre használattól függően fél-slick vagy utcai gumik kerülhetnek fel.

Az utastérben puha olasz bőrkárpit, Nardi Torino fakormány és középre helyezett, jól leolvasható Smiths műszerek biztosítanak korhű hangulatot. Alapesetben hárompontos övek tartják egyhelyben az utasokat, de rendelhetők négypontos övek is karbon sportülésekkel versenycélokra. Ha szükséges, a krómozott bukórudak helyett FIA engedélyes bukócsövezéssel is leszállítják az autót.

Az állítható alumínium pedálbox szériafelszerelés, az extralistán pedig olyan tételek sorakoznak, mint a fékerőszabályzó kapcsoló, az első és hátsó stabilizáló karok, az állítható Öhlins TTX gátlók, az alumínium váltógomb és tankbetöltő nyílás, valamint a LED-es első és hátsó lámpák. De igény szerint rendelhető digitális műszerpult és az adatrögzítő berendezés is.

A bal- és jobbkormányos kivitelben is elérhető ATS Leggera óriási vezetési élményt nyújt, már a 210 lovas alapmodell is 4,3 másodperc alatt gyorsul fel százra, a csúcssebessége pedig 220 km/óra. Kezdetben azonban egy ötdarabos limitált szériát is piacra dobnak, lélegzetelállító képességekkel. Az ATS 420 Super Leggera SS modellt Honda Spoon hajtáslánccal, hatfokozatú váltóművel és verseny diffizárral szerelik fel. A hat mázsára leszorított tömegű roadster 2,2 literes szívómotorja 9000-et pörög és 290 lóerőt ad le, így a sofőr egy 420 lóerő/tonna arányszámú sportkocsit terelgethet. Ez már az Ariel Atom territóriuma.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/