Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Felfrissült a Mercedes S-osztály

2017. április 21. 13:00   |   DG
címkék:  

A Mercedes máris ráncfelvarrásra küldte az S-osztályt, melynek eredményeként a luxuslimuzin még karakteresebb megjelenésű lett, új erőforrásokat kapott, továbbá még intelligensebb vezetőtámogató rendszerekkel és exkluzívabb kényelmi szolgáltatásokkal gazdagodott. Európai értékesítése júliusban indul.

Az új modellek jellegzetessége az új hűtőrács: a hat- és nyolchengeres motorokkal szerelt verziók három dupla, vízszintes pálcás kivitelűek, míg a hosszú tengelytávú és V12-es erőforrással hajtott modellen a mélyebben ülő függőleges rudak is krómozottak. A legtöbb króm természetesen a Maybach modellen van, esetében a lökhárító szellőzőrácsai és keretei is fényesek.

Az új S-osztály új szerkezetű LED-es fényszóróiról is felismerhető. A tervezők mindkét fényszóróba három fényfüzért integráltak, amelyek a nappali fényt állítják elő és rendkívül karakteressé varázsolják a frontrészt. 2013-ban az S-osztály volt a világon az első jármű, amely LED-es főfényszórókat használt, ma pedig már Multibeam LED lámpákkal, nagyon messzire pásztázó távolsági fénnyel is elérhető. A teljesen automatikusan, a körülményekhez igazodva működő fényszóró akár 650 méterre is elvilágít. A hátsó lámpák is átalakultak, s a fénycsíkok itt gyönyörű, kristály szerű hatást keltenek. Olyanok, mint a drágakövek. Újdonság még az összes modellen az áttervezett hátsó szoknya, hangsúlyos, integrált krómozott kipufogóvégekkel. A könnyűfém kerekek kínálata is felfrissült, immár hét új modell közül lehet választani, 17-20-as méretezéssel.

A belső térben a műszerfal tartogat újdonságokat; új a két nagyfebontású kijelző, egyenként 31 centiméteres átmérővel. A két képernyőt közös üvegbura alá költöztették, így azok gyakorlatilag egy szélesvásznú cockpitot alkotnak. A baloldali a konfigurálható, virtuális fő műszeregység, míg a jobboldali az információs kijelző. A volán érintésérzékeny vezérlőket kapott, amelyek az okostelefonokhoz hasonlóan a csúszó ujjmozdulatokra reagálnak. Ezen kívül a kormánykerékre telepítették az adaptív sebességszabályzó kezelőgombjait, ami jó döntés volt, az eddigi bajuszkapcsolós megoldás kényelmetlen és nehezen használható volt. Az infotainment rendszer is irányítható a középkonzol érintőpadjával, vagy akár hangutasításokkal is.

A modellfrissítés alkalmával a dizájnerek a színek és anyagok összetételét is újragondolták az autó belső terében, immár újfajta színösszeállításokkal is megrendelhető az S-osztály. Opcióként 64-féle árnyalatú hangulatvilágítás is elérhető. Világelső újdonság a szintén feláras, úgynevezett energizing comfort control, amely összehangolja a különböző fedélzeti kényelmi rendszereket az autóban, például a légkondicionálót (az illatszóróval együtt), az ülésfűtés, szellőztetés és masszázs funkciókat, a falfűtést (!), a környezet világítást és a zenei aláfestést, egyedi atmoszférát teremtve. Hatféle wellness program áll rendelkezésre, mindegyik 10 percig futtatható.

A frissített S-osztály bebiztosítja pozícióját, mint a világ legfejlettebb autója. Többek között újabb lépést tesz a teljesen autonóm közlekedés felé. Az adaptív tempomat immár a kanyarok és kereszteződések előtt is automatikusan képes a sebesség szabályozására. Aktív sávtartó asszisztense még intelligensebb, s immár magától is képes sávot váltani, miután a sofőr működésbe hozza az irányjelzőt. Ezen kívül a stop funkcióval kiegészített távolságtartós tempomatja révén akár 30 másodperc allás után is képes magától újra elindulni és felvenni a forgalom tempóját. Végül pedig az S-osztály immár magától megkeresi és okostelefon segítségével akár távolról is be- illetve kimanőverezi magát a szűkebb parkolóhelyekről is.

A mérnökök a luxuslimuzin útletapogató rendszerét is továbbfejlesztették, amely sztereo kamera segítségével kiszúrja az útegyenetlenségeket és ennek megfelelően szabályozza a légrugózást. A rendszer immár szürkületben és 180 km/órás sebességig működik. Ez azonban még nem minden, a kocsi kanyarban kiegyensúlyozza a karosszéria mozgásait, 2,65 fokig ellentart, kioltva az utasok által érzékelt centrifugális erőket.

Az új S-osztályban új fejlesztésű soros hathengeres aggregátok debütálnak. Két új hathengeres dízelt és egy benzinest üdvözölhetünk a kínálatban. A 3 liter lökettérfogatú soros hathengeres dízel az S 350 d 4MATIC modellben 286 lóerőt és 600 Nm nyomatékot, míg az S 400 d 4MATIC modellben 340 lóerőt és 700 Nm nyomatékot mozgósít. Az új soros hathengeres benzinmotor is kétféle teljesítménnyel lesz kapható, pontos értékeket azonban egyelőre nem tudunk. Az erőforrás mindenesetre az egyik legkorszerűbb benzinmotor lesz, a hagyományos turbófeltölő mellett egy elektromos kompresszorral, integrált indítómotor/generátor egységgel, valamint 48 voltos áramellátással.

A Mercedes-Benz S-osztály palettáján újdonság az S 560 4MATIC és Mercedes-Maybach S 560 4MATIC modellváltozat. Mindkettőt egy új 4 literes biturbó V8-as egység hajtja, 469 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal, 10 százalékkal alacsonyabb fogyasztással, ami elsősorban a hengerlekapcsolás rendszernek köszönhető. A sorozat csúcsmodellje maradt a hátsókerék-hajtású S 65, menetteljesítmények szempontjából azonban az új S 63 4MATIC+ megelőzi. A korábbi 5,5 literes V8-as helyett ebbe az autóba is a 4 literes biturbó V8-as került be, 612 lóerős teljesítménnyel (+27 LE) és 900 Nm-es nyomatékkal.

Az új Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, amivel egy ligában említhető a telivér szupersportautókkal. Hétfokozatú automataváltóját kilencgangosra cserélték, ami szintén pozitív hatással volt az agilitásra. Az S 65-ben ezzel szemben megtartották a robusztus hétsebességes szerkezetet, a motorháztető alatt pedig presztízs okokból továbbra is a 6 literes biturbó V12-es egység dohog. Teljesítménye 630 lóerő, nyomatéka pedig 1000 Nm, s 4,3 másodperces nulla-százas sprintet szavatol. Az S 63 és az S 65 végsebessége egyaránt 250 km/óra, de az AMG Driver’s csomaggal 300 km/órára emelhető.

Az új Mercedes-Benz S-osztály a Sanghaji Autókiállításon ünnepelte a világpremierjét, s a forgalmazása még idén megindul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!