/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Felfrissült a SEAT Ibiza

2012. január 16. 16:59   |   Autoblog
címkék:  

Időszaki frissítést hajtott végre a SEAT sikeres kiskategóriás típusán, az Ibizán. A három- és ötajtós modell, valamint a kombi verzió is a SEAT arculatába jobban illeszkedő frontrészt kapott. Az első példányok tavasszal érkeznek a márkakereskedőkhöz.

A modellfrissítés során az Ibiza a korábbinál sportosabb, kifejezőbb arcot kapott. Megváltozott a trapéz alakú hűtőrács, immár vízszintes méhsejt mintázatú, s a tervezők a lökhárítóba új, szélesebb légbeömlő nyílást vágtak. Az első és a hátsó lökhárítókat egyaránt dinamikusabbra szabták, most leginkább az FR modelléhez hasonlatosak. Az FR modellek pedig nagyobb méretű, kanyarkövetős ködlámpákkal készülnek. A fényszórók formáján is változtattak, sarkosabbak lettek, s ezentúl bi-xenon kivitelben is elérhetők, LED-es nappali világítással. Felárért diódás hátsó lámpákkal is rendelhető lesz az Ibiza.

A kabinban az átfésült, új műszercsoportot, valamint a megnövelt méretű kesztyűtartót érdemes megemlíteni, amely immár 10,7 liter űrtartalmú. Karosszériatípustól függően a csomagtér 284-től 430 literig terjed. Az ST kombi lehajtott ülésekkel 1164 literes rakteret kínál. Ide ilyenkor két leszerelt első kerekű kerékpár is befér.

A motorpaletta továbbra is igen széles. Benzinesből a legkisebb az 1,2 literes 60 lovas, de létezik 150 lóerős, kettős feltöltésű 1,4 TSI motor is DSG váltóval. Ez utóbbi 7,8 másodperc alatt gyorsítja százra a háromajtós SC modellt. A végsebesség 212 km/óra. Az 1,4-es TSI turbó aggregátot a kombi változathoz is kínálni fogják. Különösen takarékos az Ibiza 1.2 TSI Ecomotive modell, amely 105 lóerőt és 175 Nm nyomatékot termel (már 1550 ford./perctől), miközben csak 5,1 litert eszik.

Persze a TDI motorok még gazdaságosabbak. A bajnok az Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive, szintén start/stop rendszerrel. Átlagfogyasztása mindössze 3,4 liter, ami 89 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg. A háromhengeres TDI erőnek sincs híján, ugyanis 75 lovas, nyomatéka pedig 180 Nm. Aki hátba vágós gyorsulásra vágyik, választhat a kategóriában egyedülállóan potens, 143 lóerős 2 literes common rail dízelmotort is. Ez 4,6 litert fogyaszt és akár 210 km/óráig gyorsítja az autót.

S mi a helyzet az Ibiza Cuprával? Természetesen a sportos csúcsmodell sem marad utód nélkül. Megjelenése az év közepén várható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/