Felfrissült a SEAT Ibiza
Időszaki frissítést hajtott végre a SEAT sikeres kiskategóriás típusán, az Ibizán. A három- és ötajtós modell, valamint a kombi verzió is a SEAT arculatába jobban illeszkedő frontrészt kapott. Az első példányok tavasszal érkeznek a márkakereskedőkhöz.
A modellfrissítés során az Ibiza a korábbinál sportosabb, kifejezőbb arcot kapott. Megváltozott a trapéz alakú hűtőrács, immár vízszintes méhsejt mintázatú, s a tervezők a lökhárítóba új, szélesebb légbeömlő nyílást vágtak. Az első és a hátsó lökhárítókat egyaránt dinamikusabbra szabták, most leginkább az FR modelléhez hasonlatosak. Az FR modellek pedig nagyobb méretű, kanyarkövetős ködlámpákkal készülnek. A fényszórók formáján is változtattak, sarkosabbak lettek, s ezentúl bi-xenon kivitelben is elérhetők, LED-es nappali világítással. Felárért diódás hátsó lámpákkal is rendelhető lesz az Ibiza.
A kabinban az átfésült, új műszercsoportot, valamint a megnövelt méretű kesztyűtartót érdemes megemlíteni, amely immár 10,7 liter űrtartalmú. Karosszériatípustól függően a csomagtér 284-től 430 literig terjed. Az ST kombi lehajtott ülésekkel 1164 literes rakteret kínál. Ide ilyenkor két leszerelt első kerekű kerékpár is befér.
A motorpaletta továbbra is igen széles. Benzinesből a legkisebb az 1,2 literes 60 lovas, de létezik 150 lóerős, kettős feltöltésű 1,4 TSI motor is DSG váltóval. Ez utóbbi 7,8 másodperc alatt gyorsítja százra a háromajtós SC modellt. A végsebesség 212 km/óra. Az 1,4-es TSI turbó aggregátot a kombi változathoz is kínálni fogják. Különösen takarékos az Ibiza 1.2 TSI Ecomotive modell, amely 105 lóerőt és 175 Nm nyomatékot termel (már 1550 ford./perctől), miközben csak 5,1 litert eszik.
Persze a TDI motorok még gazdaságosabbak. A bajnok az Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive, szintén start/stop rendszerrel. Átlagfogyasztása mindössze 3,4 liter, ami 89 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg. A háromhengeres TDI erőnek sincs híján, ugyanis 75 lovas, nyomatéka pedig 180 Nm. Aki hátba vágós gyorsulásra vágyik, választhat a kategóriában egyedülállóan potens, 143 lóerős 2 literes common rail dízelmotort is. Ez 4,6 litert fogyaszt és akár 210 km/óráig gyorsítja az autót.
S mi a helyzet az Ibiza Cuprával? Természetesen a sportos csúcsmodell sem marad utód nélkül. Megjelenése az év közepén várható.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)