/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ferrari-vadászt épít a Lexus

2017. december 15. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Éppen tíz évvel ezelőtt gördült utcára az első F típusjelzésű Lexus (IS F), és a márkán belüli márka az évek során hiteles vetélytársává vált a német autógyárak legsportosabb modelljeit építő, házon belüli tuningosztályoknak. Az idei jubileumot ugyan nem ünnepelte nagy csinnadrattával a Lexus F, de talán jobb is így: a soron következő újdonság ugyanis a jelek szerint minden eddiginél durvább lesz – bizonyos szempontból még az LFA szupersportkocsit is lekörözi.

LC_F_render

Noha a gyár továbbra is féltve őrzi a motor- és menetteljesítményekre vonatkozó adatait, egy japán autós kiadvány, a Holiday Auto (az eredeti oldal japán nyelvű) kompetens belső forrásokra hivatkozva izgalmas és ígéretes információkat hozott nyilvánosságra. Ők ugyanis úgy tudják, a lassan egy éve szabadalmaztatott LC F típusjelzés mögé egy vadonatúj 4.0 literes, V8-as erőforrást sorakoztat fel a márka, a teljesítmény pedig eléri a 612 lóerőt.

LC_F_render2

Ezzel a kupé erősebb lesz, mint a Mercedes AMG GT R (585 LE), a BMW M6 (560 LE) vagy az Audi RS5 (450 LE). Az is kiderült, hogy az LC F könnyebb lesz az alapmodellnél, a minimum hétszázalékos fogyókúra szénszálas szerkezeti elemek alkalmazásával 1,8 tonnára csökkenti a kupé tömegét. Mindehhez sportos hangolású felfüggesztést és alaposan feljavított, minden bizonnyal karbon-kerámia fékrendszert kap a modell.

LC_F_render3

Ezek a sarokszámok nem is a német sportkupék osztályába, hanem egyenesen az ultranagy teljesítményű gran turismók ligájába emelik a Lexust: a Ferrari Portofino (600 LE, 1730 kg), az Aston Martin DB11 (608 LE, 1875 kg) rendkívül közel vannak az LC F-hez. Hatalmas különbség viszont az ár: a japán szaklap szerint ugyanis nagyságrendileg 20 millió japán jen, azaz kb. 47,5 millió forint körül várható az induló ár.

Az egyetlen szépséghiba, hogy az LC F még a fejlesztés fázisában tart. A prototípusok közúti tesztjei szűk egy év múlva kezdődhetnek meg, a szériamodell érkezése pedig 2019 elejére várható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/