/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Genfben debütál az új Toyota Yaris

2017. február 21. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon új 1,5 literes motorral és új felszereltségi szintekkel mutatkozik be a harmadik generációs, új Toyota Yaris. Most megérkeztek róla az első képek.

toyota-yaris-bitone-range1-final-rgb

Dinamikusabb lett a Yaris formája, módosult a belső tere és átalakult a színválasztéka. Az autó eleje és hátulja erősebben tagolt, a tervezők különös hangsúlyt fektettek a vízszintes vonalakra. Áttervezték az integrált ködfényszórók házát is. A LED-es nappali világítást fényvezető szállal egészítették ki. Újratervezték a hátsó lámpákat is, melyek a sárvédőtől egészen a szintén átdolgozott tetőig húzódnak. Felszereltségtől függően a hátsó féklámpa LED-es kivitelű, a helyzetjelző pedig fényvezetős kivitelben készül.

A Yaris színválasztéka két új árnyalattal (Nebula Blue és Tokyo Red) tíz választható színre bővült. Három új rajzolatú keréktárcsa is megjelent a kínálatban, egy 15 colos ezüstszínű, egy szintén 15 colos, többküllős keréktárcsa, valamint egy 16 colos, polírozott keréktárcsa.

toyota-yaris-bitone-1-final-rgb

A belső térben új színárnyalatokkal és módosított részletekkel, friss kárpitmintázatokkal, valamint ergonomikusabb műszerfal kialakítással találkozunk.  Utóbbi része a módosult műszeregység, amely mostantól két analóg műszer mellett egy színes, multifunkciós 4,2 colos kijelzőt is tartalmaz. A háromküllős kormánykeréken zongoralakk betét jelent meg. Megváltoztak továbbá a légbefúvók, kék színű a műszerek mutatóinak megvilágítása, továbbá módosult a multimédiás képernyő, valamint a középkonzoli kapcsolók és gombok.

A belépő kivitel szürke műszerfalát új, sötét tónusú, mintás kárpittal kombinálták. A Prémium kivitelek szövetkárpitjának textúrája vörös-szürke színátmenetes, a műszerfal, valamint az ajtók felső részének bőr hatású felületkidolgozása és sötétszürke színe elegáns környezetet teremt. A Prémium Style csomagban a kárpitozás a sötét műszerfallal és ajtókkal harmonizál.

Tavaly év végén piacra került a limitált kiadású Selection verzió, amely igen nagy tetszést aratott, így mostantól önálló felszereltségi szintként elérhető. Az elsősorban különleges karosszériaszínt kínáló verziót mindenekelőtt azon fiatalokra gondolva alakították ki, akiknek fontos a stílus és az egyéni karakter. Négy verzió esetében a tető és egyes karosszériaelemek kontrasztos fekete kidolgozással készülnek.

toyota-yaris-bitone-4-final-rgb

Az új Dynamic kivitel LED-es hátsó lámpák mellett új hátsó légterelőt, 16 colos könnyűfém keréktárcsát, krómozott ablak díszléceket és ajtóbetéteket kínál. Az utastérben fekete szövet-bőr üléskárpittal találkozunk, a légbefúvók fogantyúi selyemfényű króm kidolgozást kaptak. A Selection kivitelnél a belső tér színvilága harmonizál a karosszéria színével: a kék szín a kék és fekete lakkozással párosul, a burgundi a pirossal és a feketével, a meleg szürke a barna és fekete fényezéssel, míg a fekete belső tér fehér és fekete karosszériához választható. A színes részletek kiterjednek a műszerfalra és az ajtók kidolgozására, az üléstámla betétjeire, valamint az ülés és a háttámla éleire.

Az új Yaris 1 literes 69 lóerős, 1,5 literes 111 lóerős és 100 lovas hibrid kivitelben kerül piacra. A korábbi 1,33 literes benzinmotort egy új fejlesztésű, 1,5 literes motor váltja, amely teljesíti az igen szigorú Euro 6c normát, míg üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is kedvezőbb. Elődjéhez képest a motor mintegy 10 százalékkal erősebb és nyomatékosabb, miközben 12 százalékkal takarékosabb, CO2-kibocsátása (akár 75 g/km) pedig a legkedvezőbb a szegmensben.

toyota-yaris-bitone-interieur-5-final-rgb

Teljesítménye 111 LE, forgatónyomatéka 136 Nm 4400/perc fordulatszámon. A motor az 1,33 literes blokkhoz képest 0,8 másodperccel dinamikusabban gyorsul 100 km/órára (11,8 helyett 11,0). A motor hatásfoka bámulatos 38,5 %, ami az autóipar egyik legkiválóbb értéke. Ennek érdekében megnövelték a sűrítési viszonyt (13,5:1), hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszert alkalmaztak, valamint kiterjesztették a változó szelepvezérlés nyitási tartományát, így a motor képes váltani az Otto és Atkinson-ciklusok között.

A hybrid kivitelnél a tervezők arra törekedtek, hogy minél halkabb legyen az autó, különösen gyorsulás során. Ennek érdekében módosították a motorfelfüggesztést, a kanyarstabilizátorokat, a féltengelyeket, a segédvázat és a szívórendszert. A fentieken kívül új, köztes hangtompítót építettek be a kipufogórendszerbe. Az áttervezett motorrögzítés, a módosított lengéscsillapítók és az optimalizált szervokormány nagymértékben javította a menetkomfortot és a precíz vezethetőséget. Emellett javult az autó ívmeneti irányíthatósága is.

A Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomagja a Yaris minden kivitelénél elérhető. A csomag olyan funkciókat tartalmaz, mint az ütközés előtti védelem automatikus vészfékező funkcióval, az automatikus távolsági világítás vagy az akaratlan sávváltásra figyelmeztetés, míg a közepes és magas felszereltségű modellek jelzőtábla felismerő funkciót is kínálnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/