Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Gyártásba kerül a legvadabb Lexus

2016. január 15. 19:10   |   DG
címkék:  

Négy évvel ezelőtt az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon leleplezett Lexus LF-LC Concepttől egy emberként fogott padlót a közönség. A 2+2 üléses kupé tanulmány merész vonalvezetésével mindenkit rabul ejtett, sokan reménykedtek a sorozatgyártásában. Nos, eljött az idő, íme az LC 500, amely formájával a lehető leghűségesebb maradt a tanulmányhoz, egyúttal a Lexus formatervezés új evolúciós lépcsőfokát is jelképezi.

A tervezők mindent megtettek, hogy az LF-LC dizájnmegoldásait átörökítsék a sorozatgyártású változatba. A fő stílusjegyeket, a karosszériaarányokat és a vizuális dinamizmust sikerült átmenteni. Az LC 500 atletikus és aerodinamikus, érzéki domborulatok, emocionálisan telített formák és gyönyörűen lejtő tető jellemzik. Lapos és széles, lehetetlen neki ellenállni. A frontrészt a márka orsó alakú hűtőrácsának egyedi interpretációja uralja, és a fényszórók is új formában jelennek meg, feledhetetlen tekintettel ruházva fel az autót. A tripla LED-es fényszórók lenyúlnak egész a lökhárító aljáig, az L-alakú nappali fények pedig külön egységként jelennek meg. A hátsó világítóegységek rímelnek az elsőkre, L-alakot formáznak. A diffúzor és az aktív hátsó szárny segít úton tartani az autót nagy sebességnél. A kerékjáratokban 20 vagy 21 colos kovácsolt alumínium felnik foroghatnak.

A barna bőrkötéses utastér egyfelől sportos hangvételű, a pilótára fókuszál, másfelől rendkívül elegáns. A vezető csípőpontját a lehető legközelebb helyezték a jármű tömegközéppontjához, így a visszajelzések a lehető legközvetlenebbek. Az első ülések komoly oldaltartást adnak, ugyanakkor hosszú távon is kényelmet nyújtanak. A minőség és az ergonómia elsőrangú, a volán mérete például ideális, a magnézium váltófülek pedig kiválóan kézre esnek. Az autóban a legújabb generációs Lexus infotainment rendszer is helyet kapott, s a biztonsági asszisztens rendszerek arzenálja is teljes.

A 4,76 méter hosszú, 1,92 méter széles és 1,34 méter magas LC 500 az első Lexus, ami a márka új, globális hátsókerék-hajtású padlólemezére épül. Az utasok mélyen ülnek az autóban, a kerekeket kitolták a sarkokba, a tengelytáv hosszú, a hajtáslánc java része pedig az első tengely mögé került. Egyebek mellett az akkumulátort áthelyezték hátulra, a súlyelosztás így közel tökéletes, 52/48 százalékos. Az LC 500 kupé egyébiránt a Lexus történetének legszilárdabb karosszériával rendelkező autója, torziós merevsége még az LFA szupersportkocsiét is felülmúlja.

A Lexus LC 500 szíve az RC F és GS F modellekből ismert szívóüzemű 5 literes V8-as erőmű, ami sima járásával, jó reakcióképességével és érzelmes hangjával már bizonyított. A 32-szelepes, kovácsolt hajtókarokkal és titánium szelepekkel felszerelt alumínium blokk 467 lóerőt és 527 Nm nyomatékot ad le. A motorhoz csappantyús sportkipufogó-rendszer csatlakozik, ami lúdbőröztető előadást nyújt. Az erő egy új fejlesztésű, 10-fokozatú (!) váltóművön keresztül jut el a hátsó kerekekhez. A szerkezet könnyebb és kisebb egy nyolcsebességes szerkezetnél, kapcsolási ideje pedig vetekszik egy duplakuplungos váltóéval. Pontos adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, de az LC 500 becsült gyorsulása 4,5 másodperc 96 km/órára. A lassításról hatékony fékrendszer gondoskodik, elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergekkel.

Azt még nem lehet tudni, hogy az autó mikor kerül a márkakereskedésekbe, de nagy érdeklődéssel várjuk.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!