Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Hamarosan befejeződik a BMW M3 gyártása

2018. február 04. 16:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Már csak fél évig gyártják a BMW F80-as kódnévvel illetett M3-as modelljét a szigorodó EU-s emissziós normák miatt. Bár így is tovább marad gyártásban, mint azt előzetesen tervezték, az utána keletkező űrt az M4-gyel próbálja betölteni a gyártó.

Május helyett augusztusban fejezi be a legendás nevű M3-as gyártását a BMW.

Az F80-as szériát a szigorodó emissziós normák küldték padlóra, ugyanis csak egy új részecskeszűrővel tudná teljesíteni az elvárt károsanyag-kibocsátási értéket, ám ez túl sok időt és pénzt emésztene fel, a következő generációs 3-as sorozat pedig már a küszöbön van – október környékén mutathatják be a bajorok.

Ezért nem tudja azt a lépést megtenni a BMW, amit eddig minden M3-assal, hogy az utód bemutatása után is tovább gyártásban maradjon. Akik későn jönnek rá, hogy szükségük van egy középkategóriás M modellre, azoknak be kell érnie a kupé M4-gyel, ezt ugyanis 2018-ban biztosan készíteni fogja a márka, ráadásul a szükséges részecskeszűrővel szerelve, amely állítólag nem vesz el a 3.0 literes 431 lóerős turbómotor teljesítményéből, viszont jelentősen csökkenti nitrogén-oxid kibocsátását.

Bár első hallásra érthetetlen, hogy csupán egy másik karosszériába szerelik ugyanazt a sok pénzért kifejlesztett és átdolgozott motort, vagyis az M3-at is gyárthatnák tovább, a döntés azért is született meg, mert az M4 kupé és kabrió változataiból sokkal több fogyott, mint a szedán M3-asból. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020-ig biztosan utód nélkül marad a legendás típusnév.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Papp László
2018-02-08 - 15:06

A közvetlen befecskendezős benzinmotorokra nem a nitrogénoxid-kibocsátás miatt kell részecskeszűrőt tenni, hanem az ilyen motoroknál képződő részecskék miatt. Nem tévesztendő össze a dízeleknél meglévő nitrogénoxid-csökkentő eljárásokkal, de hasonló az ott is alkalmazott részecskeszűrők működéséhez. A benzinmotoroknál a hármas hatású katalizátorok szinte teljesen átalakítják az üzem közben képződő nitrogén-oxidokat, ezért nincs szükség más eljárásra.


Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!