Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hamarosan jöhet az árvízálló törpeautó

2018. január 25. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A 2011 tavaszán Japán partjaira törő szökőárról többségünknek leginkább a fukusimai atomerőműt sújtó baleset jut az eszébe. A Toyota Auto Body egykori főmérnöke, Hideo Tsurumaki számára azonban sokkal személyesebb okok miatt emlékezetes a természeti katasztrófa: amint a híradóban nézte a víztömeg által elsodort autókat, eszébe jutott idős, nehezen mozgó édesanyja, és hogy vajon mi történne vele egy hasonló helyzetben.

JAPAN-FOMM

Arra a következtetésre jutott, hogy egy süllyedésbiztos autó, amely ráadásul haladni is képes a vízben, hasonló helyzetben sokak számára lehetne a túlélés kulcsa. És mivel munkahelyén, a Toyota Motor Corporation karosszériafejlesztő leányvállalatánál éppen egy egyszemélyes elektromos törpeautó kifejlesztésén dolgoztak, nemcsak az indíttatás, hanem a szaktudás is rendelkezésére állt, hogy megvalósítsa élete újonnan nyert értelmét.

FOMM_FC_01

Hideo-szan minimális tőkével megalapította a Fomm Corporationt, és 2012-ben megkezdte a fejlesztéseket. Egy évvel később készen volt a prototípus, amelyet a Toyotánál megszerzett tudását, valamint cége támogatását a projekthez felhasználva, teljes egészében egyedül, kézzel épített meg. Már ez elég kiforrott volt ahhoz, hogy felkeltse a tokiói egyetem kutatóinak érdeklődését: a következő három évben együtt dolgoztak az optimális vízi meghajtás kifejlesztésén. Végül arra jutottak, hogy turbina formájú küllőkkel szerelt keréktárcsákat alkalmaznak, amelyek természetes forgásuk során hátrafelé lökik ki a beszívott vizet – a megoldás előnye, hogy vízen is a szárazföldön használatos kormányművel irányítható az autó.

2016-tól egy thaiföldi autóalkatrész-gyártó és ingatlanértékesítő vállalkozás vette szárnyai alá a Toyota egykori mérnökét. Mostanra a negyedik prototípusnál járnak, és terveik szerint az év végén megkezdődhet a sorozatgyártás az alternatív hajtású járműveket jelenleg rendkívül magas támogatásban részesítő Thaiföldön, később pedig már meglévő partnerein keresztül Japánban is.

FOMM_fleet

Az elektromos meghajtású, ezért tiszta üzemű jármű négyszemélyes lesz, vezetéséhez pedál helyett gázkart szerelt be a tervező, mert így jobban tudott gazdálkodni a hellyel. Az akkumulátorok feltöltése hat órát vesz igénybe, ám vészhelyzet esetén könnyen és gyorsan cserélni is lehet őket, így ha menni kell, azonnal indulhatnak. Egy feltöltéssel mintegy 150 kilométert tud megtenni a jármű, legnagyobb sebessége 80 km/óra körül van.

Az alkotó reméli, hogy évente akár tízezer autót is gyárthatnak (és eladhatnak) Ázsiában, 2020-tól pedig a tőzsdére szeretne vonulni vállalkozásával.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!