/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Hazánkba is megérkeztek a legfrissebb Ladák

2018. március 26. 12:50   |   Autoblog
címkék:  

Két újabb modellel gazdagodik a Lada hazai kínálata. A rövid idő alatt népszerűvé vált Vesta új Kombi kivitele mellett a Lada új zászlóshajója, a Vesta SW Cross is megérkezett a magyarországi kereskedésekbe. A két pofás újdonságról az Automobil és Tuning Show-n rántották le a leplet.

Sokan várták már itthon a Lada Vesta Kombi változatát, ám legalább ekkora érdeklődésre számíthat a praktikus kialakítást minden eddiginél divatosabb megjelenéssel párosító Lada Vesta SW Cross. Az emelt hasmagasságú ötajtós crossover a Lada valaha gyártott legvagányabb típusa és egyúttal a márka új zászlóshajója.

Lada Vesta Kombi

A Lada Vesta Kombi a magasságot leszámítva éppen akkora, mint a szedán, tehát 4410 mm hosszú és 1764 mm széles, a tengelytávja pedig 2635 mm-es. A magassága viszont 1508 mm, így a második sorban nagyobb fejteret kínál. A szedánnal egy gyártósoron készül, teljes frontrésze és hátulja is megegyezik a szedánéval, a lámpák is azonosak. Eltérés tulajdonképpen csak a csomagtér méretében van, ami a Kombinál 480 liter alaptérfogatú. Padlója alatt ráadásul újabb rekeszeket találunk, s egy teljes méretű pótkeréknek is jutott hely. A hátsó üléstámlák lehajthatók, a raktér ekkor 825 literesre bővül.

Az első két ülés között tárolódobozt rejtő könyöktámaszt, míg hátul pohártartókkal kialakított lehajtható kartámlát helyeztek el, ami kényelmesebbé teszi az utazást és az apróságok elhelyezését. A kocsiban egyébként kiválóan el lehet férni, új az üléskárpit és a díszítőelemeket is lecserélték, csupán az anyagminőség kifogásolható, még mindig rengeteg a rideg, kopogós műanyag.

Azért az orosz mérnökök igyekeztek modernizálni az autót. A karosszéria melegen hengerelt, kétoldali cinkbevonatot kapott, a vázszerkezetet nagyszilárdságú acéllal erősítették meg, a futóművet pedig új rugóstagokkal és lengéscsillapítókkal emelték új szintre. A kiépített utakról letérve is jól boldogul az autó, már csak a 178 mm-es szabadmagassága jóvoltából is.

Motorból sajnos csak egyféle áll rendelkezésre, a Lada saját fejlesztésű 1,6 literes, 16 szelepes, 105 lovas Euro 6-os benzinmotorja, amihez ötfokozatú manuális vagy robotváltó csatlakozhat. Gyorsulási adatokat nem tudunk, de a Vesta Kombi végsebessége 180 km/óra, vegyes fogyasztása pedig 6,9 l/100 km (AMT robotváltóval 6,5 l/100 km).

A Lada Vesta Kombi kétféle felszereltséggel lesz megvásárolható, s már a szerényebb, Comfort kivitel is igen gazdag ellátmányú. Megtalálhatóak benne az első/hátsó elektromos ablakemelők, az elektromosan állítható, fűtött külső tükrök, a fűthető első ülések (három fokozatú), a sebességtartó/sebességhatároló automatika, a hátsó parkolóradar, az automata fényszóró és ablaktörlő esőérzékelővel, az első ködfényszórók, valamint a manuális légkondicionáló. A Lux felszereltség ezen felül 16 colos könnyűfém kerékgarnitúrát, multimédiás és navigációs rendszert, tolatókamerát és automata légkondicionálót vonultat fel.

Lada Vesta SW Cross

A Vesta SW Cross a Vesta család legnagyobb tudású és legvonzóbb tagja. Alaptartozékai a praktikus és mutatós off-road műanyag borítások a kerékíveken és a karosszérián – utóbbin matt ezüst betétekkel –, amelyek óvják a karosszériát, például a kőfelverődésektől. Szintén alapáron járnak a matt ezüstszínű tetősínek, a hátsó légterelő az ötödik ajtón, valamint a kompakt antenna. Az impozáns megjelenést fokozza a Kombinál is nagyobb, 203 milliméteres szabadmagasság és a 17 colos könnyűfém kerékgarnitúra. A Vesta SW Cross kapott egy egyedi, új színt is, a Mars fantázianevű narancs árnyalatot, amiben kifejezetten jól mutat.

Az utastérben alapáron is bőséges a felszereltség, a Lux kivitel pedig az aktív életvitelhez szükséges minden kiegészítőt tartalmaz. Az összes modellhez jár többek között a háromfokozatú ülésfűtés elöl, a légkondicionáló, a parkolást segítő hátsó ultrahangos rendszer, a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető sebességtartó automatika, a hűthető kesztyűtartó, a fedélzeti számítógép, az USB- és AUX-csatlakozók, valamint az esőszenzor és a fényérzékelős automata fényszórókapcsolás. A Lux kivitel szintén alapáron ad automata légkondicionálót, navigációs rendszert, érintőképernyős multimédia rendszert, tolatókamerát, valamint felárért fűthető első szélvédőt és fűthető hátsó üléseket is.

Erősebb felfüggesztése jóvoltából a Vesta SW Cross minden körülmények között helytáll, aszfaltútról letérve is magabiztosan mozog, és a legrosszabb úton is kényelmesen szállítja utasait a céljukhoz. Szériafelszerelés az elektronikus menetstabilizáló és a légzsákrendszer, valamint olyan hasznos megoldások, mint amilyen a visszagurulás-gátló.

A Lada Vesta Kombi alapára 3,799 millió forint, Lux felszereltséggel 4,249 millió forintot kell érte fizetni. Az automataváltó 250 ezer forintba kerül. A Lada Vesta SW Cross alapára 4,249 millió forint, Lux változatban 4,499 milliót kell érte letenni az asztalra. A Lux AMT csúcsváltozat 4,749 millióba kerül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

en
2018-03-26 - 16:19

Szovjet csoda:direkt szemet a futoszalagrol.

wlado
2018-03-30 - 08:22

kivül maradhatunk szo szo ennél a formánál belülről nem kell klima ülésfütés stb csak a hagyimányos zsiga 1,6 milla és hadd szoljon


*/