Húszmillió autót gyártott a Škoda
Kvasiny gyárában legördült a szerelőszalagról a Škoda húszmilliomodik gépkocsija. A jubileumi példány egy Škoda Karoq. A gyártás jelentős mérföldköve egyértelműen igazolja a Škoda sikerét, amely különösen a Volkswagen-csoport 1991-es belépése óta produkált példaszerű fejlődést.
A Škoda Auto a világ egyik legrégebbi ma is termelő autógyártója. A vállalat még 1905-ben kezdte meg Mladá Boleslavban autógyártói tevékenységét, mégpedig az alapítói, Laurin és Klement által kifejlesztett Voiturette A modellel. A Škoda Auto azóta 20 millió gépkocsit gyártott csehországi és nemzetközi gyáraiban. Akkoriban az egyéni mobilitás éppúgy fordulópont előtt állt, mint napjainkban. A huszadik század elején indult az automobil diadalmenete az egyéni közlekedés más módjaival szemben, nem sokkal később pedig beköszöntött a tömeges motorizáció korszaka. Az autóipar napjainkban is mélyreható változások előtt áll, amelyet elsősorban az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity témakörei határoznak meg.
„Stratégia 2025” programjával a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka kiválóan felkészült e kihívásokra. A Škoda ennek megfelelően következetesen folytatja modellpalettája elektromossá alakítását, s 2025-re már összesen öt tisztán elektromos hajtásrendszerű modellt kínál különböző piaci szegmensekben.
Különösen a Volkswagen-csoport 26 évvel ezelőtti belépése óta büszkélkedhet a Škoda példa nélkül álló fejlődéssel, amely időszak során – jelenleg immár hét modellsorozat összesen több mint 40 tagjával kínálatában – különösen gyorsan vált ismét nemzetközileg is sikeres volumenmárkává.
Növekedési pályáján haladva a Škoda immár jelentős teljesítményű, nemzetközi szintű termelési hálózatra támaszkodhat. A Škoda gépkocsik jelenleg nyolc ország összesen tizenöt termelési helyszínén készülnek. A cseh gyártó az elmúlt évek során egyre tovább bővítette termelési kapacitását, 1991 óta egyedül Csehországban több mint 300 milliárd cseh korona értékben invesztált gyártási folyamataiba és üzemeibe.
A Škoda 2014-ben gyártott először több mint egymillió gépkocsit egy naptári év alatt, 2016 decemberében pedig székhelyén, Mladá Boleslavban a gazdag hagyományokkal rendelkező cseh márka 19 milliomodik autója is legördült a szerelőszalagról.
A Škoda növekedési stratégiájának aktuális motorja tavaly bejelentett SUV-offenzívája. A modellpaletta legújabb tagja a Karoq, amelynek előértékesítése szeptemberben vette kezdetét.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)