Ilyen lesz a jövő luxus BMW-je
A BMW Vision Future Luxury betekintést kínál abba, hogy hosszú távon mit jelent a BMW tervezői számára a modern luxus fogalma. Az autó a legmagasabb színvonalú külső és belső dizájnt, jövőbemutató műszaki megoldásokat, innovatív könnyűszerkezetes építést, illetve a minden utas igényei szerint optimálisan kialakított, harmonikus kezelési és utazási élményt vonultat fel.
A BMW Vision Future Luxury intelligens könnyűszerkezetes konstrukciója a „Milled Volumes” formai alaptéma kontextusában jelenik meg. E megközelítés lényege, hogy az egyes geometriai formák, illetve a funkciók egyaránt többrétegű, kombinált anyaghasználattal valósultak meg. Alapként a szénszálas szövetanyag szolgált, amire a kijelző és kezelőfelületeket, illetve világítási funkciókat is magában foglaló ember-gép interfész funkciós felülete épül. Ezt a magas fokú szilárdság érdekében újabb szerkezeti tartóréteg követi, ezúttal alumíniumból. Fedőréteg gyanánt kellemes és meleg tapintású fa és bőr szolgál. E komplex anyagstruktúra aszerint rendelkezik különböző mélységű bemarásokkal, hogy a beltér adott helyén éppen melyik funkcióra van szükség. E koncepcióval jelentősen mérsékelhető a konstrukció saját tömege, mivel az utastér formai kialakítása mindenütt a leglényegesebbre összpontosíthat. A kidolgozás e formája emellett csaknem illesztési fúgák nélküli átmeneteket, valamit kimondottan elegáns, lágyan ívelő felületeket tesz lehetővé.
A szénszálas anyagok felülmúlhatatlan tulajdonságait is optimálisan használja ki ez a minden részletében könnyűszerkezetes konstrukció, önmagában és a csatlakozó anyagokkal közösen egyaránt. A szénszálas anyagok széles körű szerkezeti alkalmazása az ajtókban, az ülések alatt és különösen a B-oszlopok innovatív és igen könnyű konstrukciójában figyelhető meg jól. A megszokott folyamatos B-oszlopok helyett a szénszálas műanyag alkalmazásával az ülések héjszerkezete is teherviselő elemként működhet közre. A küszöbökkel és a középkonzollal alkotott kapcsolatuk révén a B-oszlopok kisméretű és diszkrét formában valósulhattak meg. A nagy szögben nyíló „coachdoor” ajtókonstrukció szintén a B-oszlopok ezen újszerű, szénszálas műanyag megoldásával valósulhatott meg.
A műszerfal és a különböző kezelőelemek formája szoros kapcsolatban áll egymással. A BMW modellekre jellemző vezetőre összpontosító kialakítást itt az őt körülvevő, három egymásba nyúló réteg alkotta kijelző-együttes valósítja meg. Az egyes tartalmak háromdimenziós megjelenítése a műszerfal vonalait viszi tovább a kijelző-felületekre. Ezzel a belső tér mintha a műszerfal rögzített struktúráiban lelne folytatásra, mindeddig elképzelhetetlen mélység- és térérzetet produkálva.
A bal oldali kijelzőn elsősorban a jármű adatai jelennek meg, míg a középső szabadon programozható kombinált műszeregységben a sebesség- és fordulatszámmérő, illetve különböző kiegészítő információk jeleníthetőek meg, illetve a pillanatnyi szituációnak megfelelően további aktuális és releváns információk váltakoznak. A jobb oldali kijelző-felület, az úgynevezett Driver Information Display a vezető számára további infotanment-információkkal szolgál. A vezető egyszerűen, hangvezérlés útján is használhatja az összes funkciót.
A vezető számára legfontosabb információforrás a BMW Vision szélvédő-kijelző, amely az adatok közvetlenül a vezető látóterébe vetítésével könnyíti az érzékelést. Az egyes épületek, közlekedési táblák vagy éppen veszélyforrások így közvetlenül a vonatkozó objektumra vetítve, kiemelt formában jelenhetnek meg, a vezető figyelme így célzottan a releváns információra irányítható. Ezzel új távlatok nyílnak meg az olyan vezetői segédrendszerek fejlődése előtt is, mint például a közlekedési táblákat felismerő és a látómezőben megjelenítő funkció (Speed Limit Info) vagy a közlekedési lámpák váltásairól másodperc-pontosságú, valós idejű tájékoztatást nyújtó asszisztens-funkció.
A központi információs képernyő helyett a BMW Vision Future Luxury a Passenger Information Display formájában az első utas számára is önálló képernyővel szolgál. A Driver Information Display felé vezető érintésérzékeny léc révén egyszerű ujjmozdulattal teszi lehetővé a két rendszer közötti információcserét. Így egyes alkalmazások, mint például operajegy foglalása az autóból a BMW ConnectedDrive Luxury Concierge Service segítségével, a Passenger Information Display segítségével a vezető figyelmének elvonása nélkül használhatók, s az utas által kényelmesen, az iDrive kezelési rendszer érintőfelülettel ellátott központi gombja segítségével is vezérelhetők.
A hátsó ülésen két szénszálas műanyag szerkezeti egységbe foglalt hátsó monitor (Rear Seat Display) és egy kivehető Rear Seat Touch Command Tablet teszi teljessé a BMW Vision Future Luxury integrált felhasználói felületet kínáló koncepcióját. Ennek segítségével minden tartalom és funkció a hátsó ülésről is elérhető és vezérelhető. E rendszerek szintén közvetlen kapcsolatban állnak az első monitorokkal, illetve a BMW ConnectedDrive szolgáltatásaival.
Hátsó ülésén a BMW Vision Future Luxury bőséges térkínálattal rendelkező, személyes környezetet kínál. A valóban személyes és szeparált térről lesüllyeszthető asztal, a hátsó monitorok állíthatósága, valamint az első üléstámlák masszív hátoldala gondoskodik. Az utasokat a kalaptartótól induló nagyméretű fafelületek veszik körül, háromdimenziós hatással. A fába mart fény-lamellák a meghatározott helyeken a környező vonalakra rímelnek, miközben meleg fényükkel szintén a modern és otthonos környezet hangulatát erősítik. A legfinomabb, Batávia-barna és világos „selyem” árnyalatú anilin-, illetve „selyem” nubukbőr, valamint meleg barna tónusú, rétegelt hársfa díszítőelemek kölcsönöznek természetességükkel egyedülálló igényességet az utastér számára. A BMW Vision Future Luxury utastere anyaginak különleges élményét a hosszú szálú tiszta selyem szőnyegek teszik teljessé.
Tökéletes arányok, precíz, a lényegre összpontosító és elegáns formák jellemzik a BMW Vision Future Luxury oldalnézetét, különleges exkluzivitást sugározva. A hosszú tengelytáv, a karosszéria rövid túlnyúlásai, valamint az utastér hátratolt, lapos üvegezett felülete („greenhouse”) megnyújtott körvonalakat és kifinomult dinamikát kölcsönöz számára. Jellegzetes BMW-megoldás a karosszériatörzs feletti, finoman kidolgozott törésvonallal megrajzolt dinamikus ív. Az oldalnézet exkluzív eleme a külső visszapillantó tükörnek az ablakok rajzolatának krómszegélyeiből indított háza.
Elöl visszafogott és letisztult formában fedezhetők fel a BMW klasszikus formai stílusjegyei, a kettős vesealakzat és a kettős fényszórók. A fényszórók karcsú formája már a bennük rejlő innovatív megoldásra, a BMW lézerfényre utal. A fényforráskánt alkalmazott lézertechnika nem csupán a BMW karakteres kettős körfényszóróinak különösen lapos és dinamikus interpretációját teszi lehetővé, hanem fényárama, hatótávja és fényereje terén is teljesen új mércéül szolgálhat. A párhuzamos lézersugarak együttesével a fénykibocsátó diódákénál (LED) mintegy tízszer nagyobb fényerő valósítható meg. Csekély hely- és energiaigénye ideális megoldássá teszi e technikát a jövő járműveinek világítása számára.
A hátsó lámpák technológiája is különleges, ugyanis organikus fénykibocsátó diódák (OLED) alkotják. Az organikus fénykibocsátó diódát rendkívül vékony szerves félvezető rétegek alkotják, amelyek két elektróda között helyezkednek el. A világító polimer-réteg nagyjából mindössze 400 nanométeres, azaz mintegy 400-szor vékonyabb az emberi hajszálnál. Az organikus fénykibocsátó diódák nem csupán rendkívül vékonyak és hajlékonyak, hanem ráadásul teljes felületükön különösen homogén fénnyel szolgálnak. Igen csekély beépítési térigényük révén, s mivel semmilyen tükörrendszert nem igényeinek, a fényhatások egészen újszerű járműves alkalmazásai előtt nyitnak utat.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
Nem csúnya járgány, nekem ezekkel csak egy bajom van!
Az Ára, de azzal nagyon nem tudok kibékülni.
Nekem egyáltalán nem tetszik. Unalmas és ronda