Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme az új BMW 6-os Gran Turismo

2017. június 14. 11:10   |   Autoblog
címkék:  

A BMW bemutatja az elmúlt évek egyik legkreatívabb modelljének teljesen újragondolt kiadását, az új BMW 6-os Gran Turismót, mely a luxuslimuzinok komfortját a kupék lenyűgöző stílusával jeleníti meg.

A BMW 6-os Gran Turismo saját tömege mintegy 150 kilogrammal csökkent a megegyező hajtáslánccal szerelt elődhöz, az 5-ös GT-hez képest. A modell aerodinamikai tulajdonságainak jelentős fejlődésével, a teljesítmény növekedésével és az új erőforrások kimagasló hatékonyságával párhuzamosan mindez minden korábbinál sportosabb menetdinamikát és alacsonyabb fogyasztást eredményez.

A nulla-százas gyorsulást a modell a motortérbe épített erőforrástól függően akár 0,7 másodperccel gyorsabban letudja (a BMW 630i Gran Turismo esetében), az átlagos fogyasztás és a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint akár 15 százalékkal is csökkenhet (a BMW 640i Gran Turismo és a BMW 630d Gran Turismo esetében).

Az új 6-os GT aprólékosan továbbfejlesztett futómű-technológiája nem csupán az irányíthatóságra, de a menetkomfortra is jótékony hatással van. A modell széleskörű alapfelszereltségének az automata szintszabályozású, levegős hátsó kerékfelfüggesztés is része, miközben az utazás kényelmét az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető adaptív légugós futómű fokozhatja. Az ügyfél manuálisan állíthatja be a jármű hasmagasságát: az alapbeállítás göröngyös földutakon vagy meredek felhajtók előtt akár 20 milliméterrel is megemelhető, mindössze egyetlen gombnyomással.

A  hasmagassága azonban nem csupán emelhető, de csökkenthető is, manuálisan és automatikusan egyaránt: a 10 milliméteres ültetés egyetlen gombnyomással elérhető, a Sport vezetési üzemmódban azonban a rendszer 120 km/órás sebesség felett automatikusan lejjebb engedi a karosszériát. Ezek az opciók az xDrive intelligens összkerékhajtás esetén is éppúgy elérhetők.

Az elődmodellhez képest 87 milliméterrel, immáron 5091 milliméterre növelt hosszúságnak, a változatlan, 1902 milliméteres szélességnek és a 21 milliméterrel 1538 milliméterre csökkentett magasságnak köszönhetően az új BMW 6-os Gran Turismo kecses karosszéria-arányokkal kel életre. A frontrész erőteljes kialakítása már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórópárral egyesül, amelyek a méretes, vese alakú hűtőrácsokhoz vezetik a tekintetet.

Az elnyújtott motorháztető, a hátratolt utastér, a 3070 milliméter hosszú tengelytávolság, a keret nélküli ajtók és a messzire hátranyúló ablaksávok egységének köszönhetően a BMW modelljeire jellemző sportos elegancia oldalról nézve kerül leginkább előtérbe. A tetővonal elegánsan, kupészerűen mélyre ereszkedik, mígnem egybeolvad az immáron 64 milliméterrel alacsonyabban végződő hátsó résszel. A háromdimenziós hatású hátsó lámpák kivételesen látványosak.

Az alacsony övvonal mentén megrajzolt jármű-sziluett a modell aerodinamikai tulajdonságaira is jótékony hatással van, hiszen az aktív hűtőrács-lamellákkal, az Air Curtains légbevezető- és az Air Breathers légkivezető nyílásokkal, valamint az automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő szárnnyal együtt az elődmodell 0,29-es értékéről 0,25-re csökkenti a karosszéria légellenállási együtthatóját.

Az új BMW 6-os GT utasterét vezetőre összpontosító műszerfallal és rendkívül tágas helykínálattal álmodták meg a tervezők. Az emelt üléspozíciónak köszönhetően a vezető minden irányba tökéletes kilátást élvez, miközben a hibátlan ergonómia szerint elrendezett vezérlőelemek a vezetés élményét is fokozzák. A hátsó üléssor három teljes értékű ülést és óriási lábteret kínál, miközben a minden korábbinál pihentetőbb utazásról az újratervezett hátsó ülések, a meredeken lejtő tetőív ellenére megnövelt fejtér és a még tovább javított hangszigetelés egysége gondoskodik. A hátsó ülések akár elektromosan is állíthatók.

Az újdonság hatalmas méretű, egybefüggő csomagtérajtaja már az alapfelszereltség részeként elektromosan nyitható és zárható. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 110 literrel megnőtt, így immáron 610 literes. A rakodóperem több mint öt centiméterrel lentebb került, így már teljesen egy síkban van a csomagtér padlójával. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla a csomagtérből egyetlen gombnyomással előrehajtható, amellyel a csomagtér térfogata nem kevesebb, mint 1800 literre nő – 100 literrel növelve az elődmodell hasonló értékét.

A BMW iDrive operációs rendszer a középkonzolra helyezett Touch Controller érintőpaddal és a műszerfalat ékesítő központi kijelzővel egyaránt vezérelhető. A nagyfelbontású, érintőképernyőként is funkcionáló kijelző átmérője 25 centiméter, a minden korábbinál intuitívabb működtetést pedig élő csempeikonokkal dolgozó menüelrendezés segíti. Számos funkció hangvezérléssel és gesztusvezérléssel is működtethető, a felhasználók pedig a 70 százalékkal nagyobb vetítőfelületet kínáló BMW Head-Up kijelző opcióit is személyre szabhatják.

Az új 6-os Gran Turismo vezetést támogató rendszerei számos innovatív technológia alkalmazásával térképezik fel a jármű közvetlen környezetét, amelyhez már az alapfelszereltség részeként sztereo kamera, opcionális extrafelszereltségként pedig radarok és ultrahangos szenzorok szolgáltatnak információkat. Az újdonság széleskörű alapfelszereltségi palettáján az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer is megtalálható, miközben az opcionális extrafelszereltségek közé az új, továbbfejlesztett aktív tempomat is felkerült, amelynek álló helyzetre fékező Stop & Go funkciója a 0 és 210 km/óra közötti sebességtartományban mindvégig aktív.

Az ugyancsak 0 és 210 km/óra között működő kormányzó- és sávtartó asszisztens újabb lépést jelent az automatizált járművezetés megvalósulása felé vezető úton, hiszen a technológia a még pontosabb sávtartás érdekében már nem csupán az aszfaltra festett jelzéseket, de az autó előtt haladó járművek mozgását is folyamatosan figyeli. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávváltást segítő asszisztens, az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszer és a kikerülési segédlet eközben még tovább növeli a vezetés biztonságát és az utazás kényelmét, szükség esetén korrigáló mozdulatokkal fokozva a kormányzás mértékét.

A potenciálisan veszélyesebb forgalmi szituációk elkerülését a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer, valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer segíti. Sőt mi több, a bajor prémiummárka ügyfelei a távvezérlésű parkolás opcióját is megrendelhetik az autóhoz. A 6-os Gran Turismo tulajdonosai a BMW Connected széleskörű tárházának előnyeit is maradéktalanul kiélvezhetik, a minden pillanatban elérhető intelligens járműkapcsolatnak köszönhetően ugyanis a személyes mobilitás digitális asszisztense segít a vezetőnek könnyedén, a lehető legkevesebb stressz mellett megérkezni az úti célba.

A BMW 6-os GT motorpalettájára kezdetben két benzines és egy dízelüzemű erőforrás kerül fel, mindegyik nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítva. A BMW 630i Gran Turismo motorházteteje alá szerelt 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor 258 lóerő és 400 Nm nyomaték leadására képes, amellyel a modell 6,3 másodperc alatt sprintel százra. A BMW 640i Gran Turismo meghajtásáról egy 340 lóerős és 450 Nm nyomatékú, 3.0 literes soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. Az erősebb benzinmotorral felvértezett 6-os Gran Turismo 5,4 másodperc alatt tudja le a nulla-százas gyorsulást, miközben az összkerékhajtással szerelt BMW 640i xDrive Gran Turismo 0,1 másodperccel gyorsabban, 5,3 másodperc alatt abszolválja mindezt. A 265 lóerőre és 620 Nm forgatónyomatékra képes, háromliteres sorhatos dízelmotorhoz ugyancsak társítható összkerékhajtás. A BMW 630d Gran Turismo és a BMW 630d xDrive Gran Turismo 6,1, illetve 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Az új BMW 6-os Gran Turismo 2017 szeptemberében, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, a modell piaci bevezetése pedig 2017 novemberében veszi kezdetét.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!