/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Itt a csúcs-Mercedes

2014. július 15. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes bemutatta az S 65 AMG Coupét, amely megkoronázza a teljes modellsorozatát. A hagyományt folytatva a kétajtós kupét tizenkét hengeres motorral szerelték fel, amely a két turbófeltöltőnek köszönhetően 630 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot mozgósít. A nagy számokhoz grandiózus vételár is társul, a luxus sportkupéért 75 millió forintnak megfelelő eurót kell leszurkolni.

Az S 65 AMG, az SL 65 AMG és a G 65 AMG után az új S 65 AMG Coupé a negyedik Mercedes modell 12-hengeres erőforrással. Ma egyetlen másik gyártó sem tart ennyi tizenkét hengeres modellt a palettáján; a Mercedes ebből a szempontból egyedülálló a piacon. A kétajtós CL kupéban 2003-ban mutatkozott be a 12-hengeres motor; az új S 65 AMG Coupé elődje a CL 65 AMG második generációja (C216), amely 2007-től 2014-ig volt a kínálatban.

A V12-es AMG motor a maga nemében egy mérnöki remekmű, elég felnyitni a motorháztetőt, hogy ezt lássuk. A 6 literes, két turbófeltöltővel lélegeztetett, alumínium karteres és kovácsolt acél főtengellyel ellátott blokk 4800-as fordulatszámon adja le 630 lóerős teljesítményét, és 2300-as főtengely-fordulatnál kereken 1000 Nm-es nyomatékot generál. A hátsókerék-hajtású kupé így 4,1 másodperc alatt terem százon és könnyedén eléri a 250 km/órára limitált végsebességet. Ehhez képest a fogyasztása 11,9 liter 100 kilométeren, a széndioxid-kibocsátása pedig 279 g/km. 2,4 literrel fogyaszt kevesebbet átlagban, mint az előd CL 65 AMG.

Az erőt egy 7-fokozatú AMG Speedshift Plus 7G-Tronic váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A szerkezet három egyedi beállítást tud: Controlled Efficiency (C), Sport (S) és Manual (M). Utóbbi kettő a sportosságra helyezi a hangsúlyt, ekkor a váltási idők is rövidebbek. A takarékos C módban viszont a start/stop funkció is aktív.

Az S 65 AMG számos dolgot örökölt az S-osztálytól, mint például a páratlan futási tulajdonságokat biztosító Magic Body Control és a karosszéria kilengéseit ellensúlyozó Active Body Control (ABC) rendszereket, valamint az útletapogató Road Surface Scan sztereo kamerát. A magas fényű, egyedi kialakítású kovácsolt felnik 20 colosak és elöl 255/40, hátul 285/35 méretű gumikat hordanak. Felárért karbon kerámia fékrendszer is rendelhető.

Az AMG csúcsmodell egyrészről különleges kialakítású, 16-küllős könnyűfém felnijeiről, másrészről gazdag krómozásáról ismerhető fel, amely a sötét karosszériaszíneknél érvényesül igazán. S aki nem lenne tisztában azzal, milyen autót lát, a sárvédők „V12 BITURBO” felirata eloszlat minden kétséget.

A fényűző utastér a legmagasabb minőséget képviseli, mind az összeszerelés, mind a felhasznált anyagokat tekintve. Az elektromosan állítható, fűthető és szellőztethető sportüléseket gyémántmintás designo AMG Exclusive nappabőr fedi, de a műszerfalat, az ajtóbelsőket és a mennyezetet is bőrrel kárpitozták. Az alap fekete mellett a vásárlók választhatnak porcelán/kávébarna, barna/fekete és szürke/fekete színsémát. Az AMG digitális műszerfalon a mutatók pirosak, s a 360 km/óráig skálázott sebességmérő, illetve a fordulatszámmérő is egyedi dizájnt kaptak.

Az S 65 AMG Coupé alapfelszereltségében megtalálhatók a legkorszerűbb aktív és passzív biztonsági, illetve vezetői asszisztens rendszerek, amelyeket a Mercedes immár az Intelligent Drive gyűjtőnévvel illet.

A rendeléseket már le lehet adni az autóra, a forgalmazás szeptemberben indul. Az S 65 AMG Coupé alapára 244 009 euró, ami valamivel több, mint 75 millió forint.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Limo
2014-07-17 - 19:35

4,1 százra biztos, mert az M3-as is 4,1 alatt van százon.


*/