/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az Audi Q5 második generációja

2016. október 03. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A Párizsi Autószalonon tárta a közönség elé az Audi a második generációs Q5 SUV modellt, amelynek gyártása a jövő év elején indul. A négykarikás márka SUV-modellje az Audi limuzinjainak sportosságát sokoldalú karakterrel és széleskörűen variálható utastérrel kombinálja.

Az Audi új SUV modellje sportosan feszes karosszériát kapott, hullámos oldalsó karaktervonallal és kidomborított kerékjáratokkal. Aerodinamikus kialakítású, lapos elejét masszív szegélyű singleframe hűtőrácsa határozza meg. Fényszórói kívánságra LED- vagy dinamikus irányjelzővel kiegészített, nagyfelbontású Matrix-LED technikával egyaránt rendelhetők.

Határozottan kiemelt vállöve határozza meg a Q5 oldalnézetét. A hangsúlyos kerékjáratok a quattro összkerékhajtásra utalnak, az utastér keskeny üvegezett felülete felett pedig már korán ereszkedni kezd a tetőív. Akárcsak a Q5 elején, hátul is a vízszintes vonalak emelik ki szélességét és határozott fellépését. A hátsó lámpatestek extrafelszerelésként szintén rendelhetők dinamikus irányjelzővel. A csomagtérajtó a márka Q-modelljeinek jellegzetes formai megoldásaként a C-oszlopokat is körülöleli. A kipufogórendszer végcsöveit a diffúzorbetét foglalja magában.

Az Audi összesen 14-féle külső színben kínálja új Q5 modelljét. Emellett öt újonnan kialakított felszereltségi szint – a sport, a design, az S line sportcsomag, a design selection és az S line külső optikai csomag – áll rendelkezésre, amelyek az autó megjelenését is meghatározzák. A design esetében például szürke kontrasztárnyalatú kiegészítő elemeket szerelnek fel, míg a sport kivitelben az Audi Q5 minden külső eleme teljes fényezést kap.

A Q5 hossza 4,66, szélessége 1,89, magassága 1,66, tengelytávja pedig 2,82 méter – csaknem minden méretében növekedett elődjéhez képest, ezzel egyidejűleg azonban saját tömege motorváltozattól függően akár 90 kilogrammal is alacsonyabban alakulhat. Karosszéria-szerkezetében a legnagyobb húzószilárdságú acélfajták és az alumínium alkot intelligens vegyes anyaghasználati koncepciót.

Az új Q5 aerodinamikai tulajdonságai területén is kategóriája élvonalát képviseli, a négyhengeres változatok kedvező légellenállású tetőkialakításukkal mindössze 0,30 légellenállási együtthatót (cw) produkáltak. A szélzajok ennek megfelelően rendkívül alacsonyan alakulnak, akárcsak az utastér rezgésszintje, az Audi új SUV-modellje kategóriája legszínvonalasabb belső akusztikai adottságaival várja vezetőjét és utasait.

Az utastér bőséges hellyel szolgál öt személy számára, s legfontosabb méreteiben felülmúlja elődjét. Vízszintes orientációjú vonalvezetése a tágasság és a kényelem érzetét hangsúlyozza, a műszerfal teljes szélességében pedig háromdimenziós hatású dekorbetét fut végig. A felszereltségi szintek új koncepciója színek és anyagok széles palettájával szolgál.

A háromküllős, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék széria, opcióként pedig olyan kiegészítő funkciók is rendelkezésre állnak, mint például a kormánykerék karimájának fűtése. Az ülések felszereltségi kínálata egészen a pneumatikus masszázsfunkcióig terjed. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető Ambiente-világítás (a design selection esetében széria) harminc különböző színárnyalatban kelthet kellemes hangulatot. Az új Q5 kidolgozási minősége szintén nem ismer kompromisszumot.

Az új Audi Q5 hátsó ülésének támlája három részre osztott kivitelű. Kívánságra az ülés hosszirányban elcsúsztatható, és a támla dőlésszöge is állítható. A hátsó ülés helyzetétől függően a csomagtér alapesetben 550 – 610 literes, vagyis 10 literrel nagyobb, mint az előd esetében. Lehajtott hátsó üléstámlákkal már akár 1550 liternyi raktér áll rendelkezésre. A pakolást intelligens megoldások könnyíthetik, mint például az elektromos mozgatású csomagtérajtó opcionális mozdulatvezérlése, illetve a szintén opcionális légrugózás segítségével a karosszéria manuális lesüllyesztése.

Az Audi új SUV-modelljének kezelése alapvetően intuitív, és három fő újdonság határozza meg. Az extrafelszerelésként kínált Audi virtual cockpit 12,3 col átlójú, nagyfelbontású kijelzőfelülete igényes grafikákkal dolgozik. A vezető két nézet közül választhat: az egyik a hagyományos, nagyméretű körműszerekkel, a másikat pedig a navigációs térkép vagy más adatlisták határoznak meg. A szintén opcionális head-up kijelző a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg.

Fő kezelőelemként a középkonzol MMI-terminálja szolgál. Az MMI Touch funkcióval és 8,3 col átlójú képernyővel kiegészített MMI Navigáció plusz csúcs infotainment rendszer a nyomó-/forgatógomb tetején érintőfelületet kínál, amely a kézírást, illetve a kézmozdulatokat egyaránt felismeri. Az MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect rendszerével közösen LTE-modult és WLAN-hotspotot is tartalmaz, az utasok így akár nyolc mobileszközzel is csatlakozhatnak a világhálóhoz. A magyar ügyfelek az adatforgalomra képes SIM kártyát a magyarországi mobilszolgáltatóknál tudják beszerezni.

Az Audi phone box az okostelefont a jármű külső antennájával csatlakoztatja, így biztosítva optimális vételt, emellett a Qi-szabvány szerint, induktív úton tölti akkumulátorát. A Bang & Olufsen Sound System újszerű térhangzása a magasság térdimenziójára is kiterjed. Az ugyancsak új Audi tablet sokoldalú hátsó szórakoztató rendszerként szolgál. Az Audi smartphone interface az Apple CarPlay és Android Auto rendszereket hozza el az új Q5 fedélzetére.

Az új Audi Q5 a vezetői segédrendszerek területén is high-tech megoldások széles portfóliójával jár piaci szegmense élén. E technikák intelligens együttműködésükkel további jelentős lépést tesznek az automatizált vezetés felé. Háromféle csomagba összeállítva kaphatók: Tour, Város és Parkolás. A közlekedési torlódás asszisztenssel kiegészített adaptív sebességszabályozás sűrű forgalomban részben a kormányzás feladatát is átveheti. Az Audi active lane assist az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását könnyíti, míg a követésitávolság-jelző a biztonságos táv lecsökkenésére figyelmeztet.

A hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens további olyan újdonságok, amelyek jó szolgálatot tehetnek a biztonság érdekében. Ugyanez érvényes a pre sense rendszerekre is. A szériafelszereltséget bővítő Audi pre sense city gyalogosokra és járművekre figyelmeztet és szükség esetén automatikus vészfékezést is aktiválhat. A kínálatot a parkolási asszisztens, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése és a lejtő-asszisztens teszik teljessé.

Az új Audi Q5 összesen öt – négy TDI és egy TFSI – erőteljes és gazdaságos erőforrás palettájával érkezik a piacra Európában. Miközben teljesítményük akár 20 kilowattal (27 LE) is nőtt, fogyasztásuk csökkent. Különösen az új Q5 2.0 TDI motorjai – amelyek 150, 163 és 190 LE-s változatokban kaphatók – számítanak kiemelkedően gazdaságosnak. A két csúcsmotor a továbbfejlesztett 2.0 TFSI, amely 252 LE-t produkál, valamint a szintén jelentősen átdolgozott 3.0 TDI, 286 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal.

A kompakt SUV hajtáslánca teljes egészében új fejlesztés, ami a hatfokozatú manuális, a hétfokozatú S tronic és a nyolcfokozatú tiptronic (csak a 3.0 TDI számára rendelhető) sebességváltóra egyaránt érvényes. Az automata váltóművek üzemanyag-takarékos szabadonfutó üzemmódot is kínálnak. Az automata konstrukciók a sebességváltókarral és a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel egyaránt vezérelhetők, a jelek mindkét esetben elektronikus úton továbbítódnak a váltómű felé.

Az új ultra technikájú quattro hajtásrendszer a 163 és 190 LE teljesítményű 2.0 TDI, valamint a 252 lovas 2.0 TFSI esetében az alapkivitel része, míg a 150 lovas dízel belépőmotorhoz kívánságra rendelhető. Az ultra technikájú quattro összkerékhajtás önműködően leválasztja a hátsó kerekeket amikor épp nem szükséges a hajtásuk, amennyiben pedig a menethelyzet szükségessé teszi, fejlett proaktív szabályozással kapcsolja vissza. Az új koncepció nagyban növeli a gazdaságosságot.

Első és összkerékhajtás esetén egyaránt a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás adja meg „az utolsó simításokat” az irányíthatósági tulajdonságoknak. Ez az intelligens szoftvermegoldás mindenkor dinamikus, pontos és kontrollált vezetést teszt lehetővé. A V6-os dízelhez kínálja az Audi a hátsó futóműhöz sport-differenciálművét, amely a nyomatékot igény szerint osztja el a hátsó kerekek között. E megoldással, amely szintén újdonság e modellsorozatban, illetve a vetélytársak körében, jelentősen növeli a menetdinamikai képességeket.

Az új Audi Q5 olyan menettulajdonságokkal szolgál, amelyek egészen eltérő erényeket ötvöznek – az új SUV modell egyszerre sportos és különösen kényelmes. Ennek alapját az új fejlesztésű, ötkaros kerékfelfüggesztések és a szintén új elektromechanikus szervokormány jelentik. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög szerint változtatja áttételét. A rugózás és a csillapítás terén kétféle kivitel is rendelkezésre áll. A csillapítás-szabályozással működő futómű különösen széles tartományt ölel fel a kényelem és a dinamika között, amelyben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével mozoghat a vezető. Az új adaptive air suspension a lengéscsillapítók szabályozása mellett lehetővé teszi karosszéria magasságának állítását is öt fokozatban.

A különböző főegységek üzemét befolyásoló, a szériafelszereltséghez tartozó Audi drive select akár hétféle üzemmód szerint is működhet. A két új lift/offroad illetve allroad módusz az Audi Q5 terepes karakterét hivatott kiemelni.

Az új Audi Q5 a márka új, mexikói gyárában gördül le a szerelőszalagról, s 2017 elejére várható Németország, illetve a többi európai ország márkakereskedőihez. A Q5 2.0 TDI quattro S tronic (163 LE) ajánlott bruttó fogyasztói alapára piaci bevezetésekor 12 600 000 forint lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/