/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Audi R8

2015. március 02. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi a Genfi Autószalonon rántja le a leplet R8 sportautójának második generációjáról, amely külsőleg nem sokat, műszaki tartalmát tekintve azonban annál többet változott. A középmotoros sportautóból száműzték a nyolchengeres motort, mostantól csak V10-essel lesz kapható, utastere pedig felvonultatja a legfrissebb Audi vívmányokat, mint a digitális műszerfal.

A R8 a négykarikás márka legdögösebb és leggyorsabb modellje, a tervezők a karosszériához ezért csak óvatosan nyúltak. Az R8 arányai, bár 4 centiméterrel hosszabb és picivel szélesebb lett, megmaradtak: hosszú hátsó rész, előretolt kabin és viszonylag rövid tengelytáv jellemzik. A középmotor-hátsókerék-hajtás elrendezés sem változott. A négy karika büszkén ül a géptetőn, a singleframe hűtőrács széles és lapos, vizuálisan pedig a fényszórókkal ér össze. A nappali fényt adó dióda csíkok dizájnja a légbeömlők formáját ismétli és az autó szélességét hangsúlyozza. Az R8 összességében könnyedséget és precizitást sugároz magából.

A LED-fényszórók az alapfelszereltséghez tartoznak és kívánságra lézer szúrófényekkel egészíthetők ki, amelyek 600 méterre növelik a távolsági fényszórók hatótávolságát. Ez esetben az R8 elöl is dinamikus irányjelzőket kap, nemcsak hátul. A hátsó lámpák rajzolata is új, még komolyabbá téve az autót. Oldalnézetből az R8-on felfedezhetők az ívelt sárvédők, valamint az új vállvonal, amelyek kettészeli a sideblade-nek nevezett oldalsó elemeket. Ettől a kocsi nyújtottabbnak és még dinamikusabbnak hat. A far-részen a lámpák egységet alkotnak a szellőzőkkel, a hátsó szélvédőn keresztül szemügyre vehető az erőforrás, a kipufogóvégek pedig trapéz alakot öltöttek. Az R8 motorosan kiemelkedő hátsó szárnyat kapott, míg az R8 V10 plus modellen rögzített szénszálas légterelőt találunk.

A kabinban a sofőr versenypilótának érezheti magát. A kialakítás vezetőközpontú és a funkciók határhelyzetben is anélkül kezelhetők, hogy a sofőrnek le kellene vennie a kezét a kormányról. A motorindító/leállító gomb, továbbá az Audi drive select menetdinamikai szabályzó rendszer kapcsolója is a kormánykeréken kapott helyet, a V10 plus modellen pedig további két fül található, amelyekkel különböző járműkonfigurációk hívhatók elő, illetve ide került a sportkipufogó-rendszer vezérlője is.

Az Audi TT-ben debütált digitális műszerfal (virtual cockpit) az R8-ban szériafelszereltség. A 31 centiméter átmérőjű, ragyogó grafikájú kijelző minden fontos és kívánt információt megjelenít a pilóta előtt, aki testre is szabhatja azt. A képernyő vezérlése a kormányról, vagy a középkonzol érintőpadján és gombjain keresztül is lehetséges. Emellett fontos változás az R8 utasterében a vezetőt körülölelő „monoposto” ív, valamint a középső MMI monitor helyét elfoglaló három darab kezelőszerv. A szellőzők háromdimenziós kialakítása egy versenyautót juttatnak az ember eszébe. Az MMI rendszer terminálja az ülések közötti konzolon található, akárcsak az áttervezett S tronic váltókar. Az R8 Alcantara/nappabőr vagy finom nappabőr kárpitozással rendelhető, dekorációként pedig valódi karbon is kérhető.

Lényegi változás, hogy az új R8 már csak tízhengeres szívómotorral lesz kapható, a V8-ast kivezetik a kínálatból. A spontán gázreakciójáról és pörgős természetéről ismert 5,2 literes, sajátos orgánumú V10-es motor 540 vagy 610 lóerős teljesítménnyel kerülhet be az autóba. Az R8 V10 alapmodellben az egység 540 lóerőt és ugyanennyi nyomatékot mozgósít, míg az R8 V10 plus kivitelben 610 lóerőt és 560 Nm nyomatékot ad le. A gyengébbik R8 3,5 másodperc alatt tudja le a kötelező sprintet és egészen 323 km/óráig tudja fokozni a sebességét, míg a V10 plus 3,2 másodperces százas és 9,9 szekundumos kétszázas gyorsulásával, valamint 330 km/órás végsebességével minden idők leggyorsabb Audija.

A direkt és indirekt befecskendezéssel működő, száraz karteres, a győri üzemben készülő FSI aggregát részterhelésnél képes lekapcsolni az egyik hengersort a hajtásból, amely jótékony hatással van a fogyasztásra, így aki visszafogottan vezet, akár 12 literes átlagot is kihozhat az R8-ból. Mindkét verziónál az erőt egy hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltómű továbbítja a kerekek felé. Természetesen kézi kapcsolási lehetőség és rajtprogram is rendelkezésre áll. A quattro négykerék-hajtás Visco helyett többtárcsás kuplungot használ, vezetési szituációtól és időjárástól függően variálja a nyomatékot a tengelyek között. Alapesetben a nyomaték 100 százaléka a hátsó kerekekre irányul, ám szükség szerint ez akár teljes mértékben az első tengelyre adódhat át. Hátul mechanikus differenciálzár is növeli a tapadást. Felárért magnetic ride adaptív lengéscsillapítás és dinamikus kormányzás rendelhető.

Az új Audi R8 értékesítése nyáron indul. A V10 modell 165 ezer euróba, a V10 plus pedig 187 400 euróba kerül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/