/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Citroën C1

2014. február 24. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Megjelentek az első fotók és információk az új hármas ikrek második francia tagjáról, a Citroën C1-ről. Ahogy arra számítani lehetett, a kis Citroën kapta a legmerészebb formát a három közül. A Peugeot 108-cal és Toyota Aygóval egyetemben a C1 is 3- és 5-ajtós verzióban lesz elérhető, háromhengeres erőforrásokkal.

A Citroën C1 három- és ötajtós változatban, újdonságként pedig kétféle karosszériakivitelben – limuzin és nyitható tetejű Airscape – lesz kapható. Utóbbi három- és az ötajtós változatban is kapható. A nagyméretű (1800 mm hosszú és 760 mm széles), elektromos vezérlésű rugalmas vászontető pillanatok alatt nyílik. Kompakt méreteinek (mindössze 3,46 m hosszú), fürgeségének és könnyű irányíthatóságának (4,8 m fordulókör) köszönhetően mindenhol könnyen elfér, gyerekjáték vele a manőverezés és öröm a mindennapi vezetés.

Az autó első része a márka újabb modelljeinek ismertető jegyeit hordozza magán: a kétosztatú fényszórók a kerek lámpatestekkel pajkos tekintetet varázsolnak a mosolygós orr-részre. A nappali fények jellegzetes, függőleges LED-sora is a C1 vidám és egyedi természetét hangsúlyozza. A szélvédő és az oldalablakok vizuálisan egy egységet alkotnak. A hátsó részt az üveges csomagtérfedél és a szögletes kiképzésű, háromdimenziós hatást keltő lámpák teszik dinamikussá.

A vidám és eleven kisautó nyolcféle karosszériaszínben jelenik meg, de két színnel operáló változatok is elérhetők. A zárt karosszériához is rendelhető eltérő színű tető, a harmonikatetős Airscape változatnál pedig Sunrise piros, fekete vagy szürke tetőt választva érhető el érdekes színkontraszt.

Az új C1 külsejét jellemző fiatalos lendület és derű a belső teret is áthatja. A jól strukturált, letisztult műszerfalat feldobják a multimédiás lejátszó előlapján, a szellőzőnyílások körül vagy a sebességváltó talpán megjelenő színek. Az ajtótáblákon pedig a külső karosszériaszín köszön vissza. Négy felnőttnek van hely, a csomagtartó 196 literes, bővítve pedig már 780 liter a befogadóképessége. Rendelhető automata klíma, ülésfűtés, tolatókamera, valamint kulcs nélküli nyitó-, záró- és indító rendszer is.

Alapfelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyen valamennyi médiafunkció szabályozható. Van Mirror Screen funkció is, amivel az okostelefon kijelzője az érintőképernyőn jelenik meg. A rendszer használatához a kompatibilis telefonkészüléken kívül egy speciális alkalmazás letöltése szükséges. A kapcsolat az autó USB-csatlakozóján keresztül jön létre. Ezek után az okostelefon szolgáltatásait egyszerűen és biztonságosan használhatjuk: telefonálhatunk, navigálhatunk, zenét hallgathatunk, és az összes kompatibilis alkalmazást használhatjuk. Szériafelszerelés az emelkedőn történő elindulást segítő rendszer.

Az új Citroën C1 840 kg-os tömegével, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsaival és hatékony motorjaival kifejezetten alacsony fogyasztási adatokat produkál és karbantartási költségei is optimálisak. Két új erőforrással érkezik. Az e-VTi 68 Airdream benzinmotorhoz 5 fokozatú kéziváltó, Stop&Start rendszer és egy speciális aero csomag kapcsolódik, amelyeknek köszönhetően a modell fogyasztása és CO2-kibocsátása a kategória legjobbjai közé tartozik. A VTi 68 motor az ETG (Efficient Tronic Gearbox) nevű robotizált kéziváltóval is elérhető.

Az új C1 megkapja emellett a PureTech motorcsalád új VTi 82 motorját is. A háromhengeres, 1,2 literes 82 lóerős erőforrás szabványos fogyasztása 3,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 99 g/km. Az apró hajtómű nyomatéka 118 Nm, és 11 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 km/óra sebességre.

A Citroën új városi minije a Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/