Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Itt az új Mercedes E-osztály

2016. január 11. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz jelentős lépést tesz a jövő irányába az új E-osztállyal. Az üzleti limuzin tizedik generációja letisztult és mégis érzéki formatervet, kivételes minőségű, exkluzív belső teret kapott és számos technikai innováció jelenik meg benne. Kicserélték a motorokat is, találkozhatunk egy új fejlesztésű négyhengeres dízelmotorral és később jön a hibrid hajtáslánc is. A magyarországi indulóár 11,8 millió forint.

Az új E-osztály szofisztikált, magabiztosan stílusos és sportos. Elődjével összehasonlítva a tengelytáv 65 mm-rel növekedett (2939/2874), miközben a teljes hossz 43 mm-rel gyarapodott (4923/4880). Formája a Mercedes szedánok jellegzetes arányait tükrözi. A hosszú motorháztető a kupészerű tetővonallal egy izgalmas sziluettet hoz létre, mely széles hátsó traktusban végződik. Az erőteljesen kiszélesített karosszériát rövid túlnyúlások, hosszú tengelytáv, nagy kerekek és feszített formák jellemzik, melyek friss, stílusos és dinamikus összképet nyújtanak. Ezzel az E-osztály tökéletesen beleillik a Mercedes-Benz formatervezési irányvonalába.

Az erőteljes orrkialakítás az eltérő formai és felszereltségi csomagoknak megfelelően különböző lehet. Az alapverzió a klasszikus Mercedes-hűtőrácsot viseli a motorháztetőn található csillaggal. Az Exclusive line is ezt a vonalat képviseli, csak részletgazdagabb kialakítással. Az Avantgarde és AMG Line modellek sportos hűtőrácsot kapnak, középen nagy Mercedes-csillaggal. Hátul az egyetlen egységből készülő hátsó lámpák kétrészes kialakítása egyértelműen a Mercedes szedán családjának legújabb tagjaként azonosítja az E-osztályt. Opcióként rendelhető Multibeam LED fényszórórendszer. A lámpánként 84 darab egyenként vezérelhető, nagyteljesítményű LED által az úttestet automatikusan, eddig nem látott pontosságú fényelosztással és rendkívül világosan világítják meg, mégpedig a közlekedés többi résztvevőjének elvakítása nélkül. Az E-osztály új mércét állít fel a rekordot jelentő 0,23-as légellenállási együtthatóval is.

Kivételes minőségű anyagok határozzák meg a belső tér stílusát. A hajók hangulatát idéző nyílt pórusú, elegánsan ívelő fabetétek, az intarziák modern interpretációja és az újszerű fémbetétek egyaránt feltűnnek a lehetőségek között. Az autentikus anyaghasználat az ajtók és az övvonal bőrborításával folytatódik bizonyos felszereltségeknél. Az anyagok/színek koncepcióját legalább ilyen figyelemmel alkotta meg a csillagos márka. A barna számtalan árnyalatát kínálva olyan új, vonzó kombinációk jöttek létre, mint a mogyoróbarna/macchiato és a nyeregbarna/macchiato kettőse.

Az új E-osztály hátsó ülései háromrészes, 40-20-40 százalékos arányú dönthetőséggel rendelkeznek. Opcionálisan táblagép tartó is kérhető a hátsó utasok számára. A szegmensben újdonságként debütál a Hőkomfort csomag fűthető kartámasszal, mely az ajtókon és a középkonzolon található felületeket fűti igény esetén. A belső tér megvilágítása LED-technológiájú. A különböző felszereltségi szinteken elérhető hangulatvilágítás is így tesz, és 64-féle színváltozatával a személyre szabhatóság csúcsát jelenti.

Új kezelési koncepció

Az opcionális extrák között két újgenerációs, nagyfelbontású, 12,3 colos (31 cm) kijelzőt találunk – elsőként a szegmensben. A közös üvegburkolatuk alatt a két kijelző egyetlen szélesvásznú megjelenítővé olvad össze, amely lebegő hatást kelt, miközben erősíti a belső tér horizontális kialakítását. A szélesvásznú egységben a hagyományos műszercsoporthoz hasonlóan virtuális műszereket találunk a vezető közvetlen látóterében, valamint egy központi kijelzőt a középkonzol felett. A vezető három különböző stílus közül választhat a műszercsoport számára: a „Classic”, a „Sport” és a „Progressive” eltérő hangulatot sugároznak.

Az autók világában a kormánykeréken elsőként találhatunk érintésérzékeny vezérlő gombokat. Ezek egy okostelefon felületéhez hasonlóan precízen reagálnak a hosszanti vagy függőleges húzásokra, lehetővé téve a vezető számára a teljes infotainment rendszer használatát. Mindezt anélkül, hogy a vezetőnek a kezét le kellene vennie a kormánykerékről, ez pedig a lehető legkisebb mértékben tereli el a figyelmét az útról.

A központi rendszer további vezérlői között találhatunk egy érintőfelülettel rendelkező vezérlőt a középkonzolon, amely kézírást is képes felismerni, de jelen van a beszédvezérlési rendszer is. A legfontosabb funkciók közvetlen gombokat kaptak, így például a légkondicionáló berendezés kezelésére, és bizonyos vezetési segédrendszerek ki- és bekapcsolására.

A kettős kijelző, a kormánykerék érintésérzékeny Touch Control gombjai és az új, intelligens grafikus dizájn mellett további technológiai csúcspontnak számít a Multifunkciós telefonálás. A rendszer lehetővé teszi a mobiltelefonok töltését, illetve az E-osztály külső antennájával történő összekapcsolódását – bárminemű vezeték vagy telefonbölcső használata nélkül. A vezeték nélküli indukciós töltés minden olyan eszközzel kompatibilis, amely gyárilag, vagy akár utólagosan támogatja a Qi-szabványt. A töltőfelület a középkonzol elülső tárolójába van integrálva, ahol legfeljebb 6 colos (15,2 cm) kijelző-átmérőjű telefonok elhelyezésére nyílik lehetőség.

Új motorgeneráció

Az új E-osztály kétféle motorral lesz elérhető a piaci start idején: az E 200 négyhengeres benzinmotort, az E 220 d pedig teljesen új négyhengeres dízelmotort kínál. Az E 200 2 literes turbómotorja 184 lóerős, a nyomatéka pedig 300 Nm, 7,7 másodperc alatt gyorsítja az autót százra. Az E-osztályban debütáló, immár 2 literes négyhengeres dízelmotor az E 220 d verzióban 195 lóerős, nyomatéka 400 Nm. 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára.

A piaci indulást követően további modellvariánsok lesznek elérhetőek, beleértve a hibrid technológiás E 350 e-t. A konnektoros Plug-in Hybrid egy feltöltéssel 30 kilométernyi emisszió-mentes közlekedést tesz lehetővé. Négyhengeres benzinmotorja a villanymotorral együtt 279 lóerős teljesítményt kínál 600 Nm nyomatékkal együtt. 6,2 másodperc alatt gyorsít százra.

A legerősebb dízel variáns továbbfejlesztett SCR kipufogó-technológiával rendelkező 3 literes hathengeres motort kap 258 lóerős teljesítménnyel és 620 Nm nyomatékkal (5,9 mp). További variánsként csatlakozik a kínálathoz az E 400 4MATIC, melynek hathengeres benzinmotorja 333 lóerőt ad le és 480 Nm nyomatékkal rendelkezik. Később további típusok egészítik ki a motorpalettát, beleértve az új, négyhengeres dízelmotor 150 lovas változatát. A benzinmotorok kínálata négyhengeresek különböző verzióit öleli fel 184-től 245 lóerőig, valamint egy 333 lovas hathengerest. Az új E-osztály összes hajtásláncához szériában jár a start-stop funkció és a 9G-TRONIC kilencsebességes automataváltó.

Az új E-osztály szériában acélrugókkal érkezik. Ehhez három Direct Control futómű áll rendelkezésre szelektív lengéscsillapítással: komfort futómű, kényelmes Avantgarde futómű sportosabb karakterrel és 15 milliméteres ültetéssel, valamint sportfutómű adaptív lengéscsillapítással és 15 milliméteres ültetéssel. Az autó a szegmens egyetlen képviselőjeként felszerelhető többkamrás légrugózással is. Három fokozatban szabályozható, az utasok alapvetően puha rugózást élvezhetnek, és a magas fokú menetstabilitás biztonságos érzetét kapják a sebesség növekedésével. Emellett a légrugózás elöl-hátul önszintező, terhelt járműnél is. Automatikusan állítja az autó magasságát a sebességtől függően. Rossz úton vagy felhajtásoknál gombnyomásra megnövelhető a magasság.

A többkamrás légrugózáshoz folyamatosan működő, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás jár, amely az egyes kerekek csillapítását egymástól függetlenül automatikusan állítja be az aktuális vezetési helyzetnek és az útviszonyoknak megfelelően. Ez jól jön például hirtelen elkerülő manővereknél vagy rossz úton való közlekedésnél. Négy üzemmód áll rendelkezésre: “Comfort”, “ECO”, “Sport” és “Sport+”. A további “Individual” lehetőség a jármű egyéni igénynek megfelelő személyre szabását teszi lehetővé.

A vezetési asszisztens rendszerek következő generációja

A Mercedes-Benz az új biztonsági és asszisztens rendszerekkel magasabb szintre emeli a biztonságot, a kényelmet és a járművezető tehermentesítését. A szériafelszereltség részét képezi az Aktív fékasszisztens. A rendszer figyelmezteti a járművezetőt a veszélyt jelentő baleseti szituációkra, vészfékezés során támogatja, vészhelyzetben pedig önálló fékezésre képes. A lassan haladó, lassító vagy éppen álló járműveken felül például a jármű előtt átkelő gyalogosokat is felismeri a veszélyzónán belül.

Szintén az alapfelszereltség részét képezi az éberségfigyelő rendszer állítható érzékenységgel, valamint az Oldalszél-asszisztens. Az opcionális Vezetői segédrendszerek csomagba, amely az új E-osztályt a kategória legintelligensebb limuzinjává teszi, a következő asszisztens rendszerek tartoznak:

Drive Pilot: ezzel a rendszerrel a Mercedes-Benz egy újabb lépést tett az autonóm közlekedéshez vezető úton. Mostantól a Distronic távolságtartó rendszer autópályákon és országutakon nem csupán a megfelelő követési távolságot képes automatikusan tartani, hanem első ízben követni is képes az előttünk haladó járművet, egészen 210 km/h sebességig. A funkció ezáltal tehermentesíti a járművezetőt, hiszen nem csupán a fékezésektől és gyorsításoktól kíméli meg, de a kormányzás asszisztens révén a sávtartásban és kanyarodáskor is segíti.

130 km/h sebességig a rendszer a jármű környezetében lévő többi járműhöz és a párhuzamos közlekedéshez igazodva akkor is képes aktívan dolgozni, ha az útfelfestések nem egyértelműek. A Comand Online-nal kombinálva a külön bekapcsolható Sebességkorlátozás asszisztens részfunkció a kamera által felismert sebességkorlátozásokat vagy a navigáció által ismert sebességhatárokat magától betartja. A Drive Pilot innovációihoz mindezeken felül első ízben hozzátartozik egy Aktív sávváltás asszisztens. A radar- és kameraalapú asszisztens a járművezetőt többsávos utakon segíti a sávváltásban az autó átvezetésével a sofőr által kiválasztott sávra – például előzések során.

Aktív fékasszisztens útkereszteződés-funkcióval: a rendszer a szériában járó változathoz képest kibővített funkciókat tartalmaz, és szélesebb sebességtartományban képes felismerni a járműveket és a gyalogosokat. Ezen felül útkereszteződésekben illetve csomópontokban felismeri a keresztirányú forgalmat, és ha elmarad a járművezető reakciója, autonóm fékezésre képes, továbbá felismeri a feltorlódott kocsisor végét, és ilyen esetekben jóval korábban tud autonóm fékezést kezdeményezni.

Kikerülés asszisztens: a szintén új opciónak számító Kikerülés asszisztens rendkívül hasznos kiegészítése az Aktív fékasszisztens gyalogosfelismerő funkciójának. Amennyiben a járművezető egy veszélyhelyzetben tudatosan vagy ösztönösen kikerülési manővert hajt végre, a funkció támogatást képes nyújtani úgy, hogy pontosan kiszámított kiegészítő kormányzási nyomatékokkal segíti a műveletet.

Mindezeken felül az új E-osztály újdonságainak tárháza a következőkkel bővült:

Távirányítású parkolássegéd: egy okostelefonos alkalmazás segítségével ez a rendszer első ízben teszi lehetővé kívülről a jármű parkolóházakban és parkolókban való önálló ki- és beparkoltatását, így nagyon szűk parkolóhelyeken is komfortos be- és kiszállást biztosít.

PRE-SAFEoldalirányú impulzus: ez a rendszer a Vezetői segédrendszerek PLUS tartalma. Felismert oldalütközés esetén az ütközés előtti pillanatban a vezető vagy az utas preventív módon oldalra mozdul az ülésben a veszélytől távolabbi irányba. Ilyenkor a rendszer az ütközés oldalán a másodperc töredékrésze alatt felfúj egy légkamrát, ami az első ülések oldaltámaszában található. Ezáltal nagyobb lesz a távolság az ajtótól, az utasokra ható erők pedig mérséklődnek.

Digitális járműkulcs: ez a rendszer a Near Field Communication (NFC) technológián alapulva lehetővé teszi, hogy saját okostelefonunkat használhassuk járműkulcsként.

A magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11 863 920 forint, míg az E 220 d modell esetében 12 523 850 forint, mely árak 2016. február 1-től érvényesek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Horváth László
2016-01-13 - 21:43

Remélem, hogy a Drive Pilot rendszert ki lehet kapcsolni!
Mikor lehet normális nagyságú motorokkal és kéziváltóval kapni az autót?! Aki az oldalsó légbeömlő nyílásokat tervezte, az tudja, hogy ez nem Alfa-Romeo?! Ez AUTÓGYÁRBAN készül a jó ég áldja meg! A kombi mikor jön ki?


Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!