Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a hátsókerekes Audi R8

2017. szeptember 14. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi Sport GmbH tovább bővíti az R8 modellsorozatot, amely ezúttal egy puristáknak szóló hátsókerék-hajtású változattal gyarapodott. A hátsókerék-hajtású, kézzel épített, exkluzív R8 V10 RWS Coupé és Spyder modellből összesen 999 darab hagyja majd el a gyárat.

Az új R8 változat letisztult karakterét erősíti a matt fekete Singleframe hűtőrács és a szintén matt fekete színű légbeömlők az autók első illetve hátsó részén. Az oldalsó pengemotívumok (sideblade) közül a felső (a Coupé esetében) fényes fekete színt kapott, míg az alsó a karosszéria színére lett fényezve. Az R8 LMS GT 4 modellhez hasonlóan a Coupé esetében is van lehetőség arra, hogy opcionálisan egy a motorháztetőről induló és a tetőn keresztül az autó hátsó részéig futó vörös fóliacsík díszítse az autót. A beltérben helyet foglaló vezetőt és utasát bőr illetve alcantara borítású sportülések várják. Opcionálisan kagylóülések is rendelhetők a modellhez. A szélvédőn elhelyezett jelzés pedig a limitált darabszámú modell sorszámát jelöli.

Az Audi R8 V10 RWS középen elhelyezett V10-es aggregátja 540 LE teljesítményre képes, 540 Nm legnagyobb nyomatékát pedig 6500-as fordulatszámnál adja le. Az 5.2 FSI motor 3,7 másodperc alatt katapultálja a Coupé modellt százra (Spyder: 3,8 másodperc), a gyorsulás pedig akár 320 km/óra maximális sebességig (Spyder: 318 km/óra) folytatódhat.

A hátsókerekes Coupé súlya vezető nélkül 1590 kilogramm. Ez 50 kilogrammal kevesebb, mint az R8 Coupé súlya, amely összkerékhajtásához olyan extra elemeket használ, mint a kardántengely, a többtárcsás kuplung és a központi differenciálmű. A Spyder kivitel súlya vezető nélkül 1680 kilogramm, amely így 40 kilogrammal könnyebb, mint az R8 Spyder V10. A tömegeloszlás 40,6:59,4 (a Coupé esetében) és 40,4-59,6 (a Spyder kivitelnél) aránya a hátsókerék-hajtáshoz igazított futóművel és kezelhetőségi beállításokkal mind a rendkívüli vezetési élményt szolgálja.

A megszokott Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer dinamikus módját illetve az elektronikus menetstabilizáló rendszer sport beállítását választva a kontrollált erőcsúsztatás is megengedett. A menetstabilizáló csak a határon avatkozik közbe. Az elektromechanikus szervokormány tökéletes kezelhetőséget biztosít, az első kerekek pedig mentesek a hajtási befolyástól. Az Audi R8 V10 RWS a szériafelszereltség részeként fekete színű, 19 colos ötküllős, V betűt formázó alumínium felniket kap, amelyek 245/35 első illetve 295/35 méretű hátsó gumiabroncsokkal érkeznek.

Az Audi R8 V10 RWS modellre 2017 őszétől adhatnak le rendelést az ügyfelek Németországban és más európai országokban. Az első autók várhatóan 2018. elején jelennek meg az utcákon. A Coupé ára 140 000 eurótól indul, a Spyder kivitel pedig 153 000 eurótól lesz elérhető.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!