Jön a kétliteres dízelmotorral szerelt Nissan X-Trail
A Nissan a piaci folyamatokhoz igazodva 2 literes turbódízel motorral is árulni kezdi legnagyobb crossoverét. A 177 lóerős blokk nagy előrelépést jelent az 1,6-os aggregát 130 lóerejéhez képest és több mindenre teszi képessé a kocsit. Az új modell már rendelhető és a jövő év elején érkezik meg a kereskedésekbe.
Az új 2 literes négyhengeres turbódízel erőforrás nagyon hiányzott a nagytestű X-Trail palettájáról, a japán modell csaknem összes konkurense rendelkezik már 170-180 lóerő körüli gázolajos egységgel. Az X-Trail remekül fogy, a Nissan várakozásai szerint azonban az erősebb aggregát még feljebb tornássza majd az eladásokat, akár 40 százalékkal is. Ezt támasztják alá az iparági adatok is; a SUV-eladások 46 százalékát a nagyteljesítményű modellek teszik ki.
Az új turbódízel 177 lóerőt és 380 Nm nyomatékot ad le, 47 lóerővel és 60 Nm-rel többet, mint az eddig egyetlen alternatívaként szóba jöhető 1,6 literes dCi. A négyhengeres aggregáthoz alapkiépítésben hatfokozatú kézi váltó és fronthajtás tartozik, de kérhető négykerék-hajtás is, manuális vagy CVT automataváltóval. Az X-Trail esetében erre most először nyílt lehetőség, az összkerékhajtást korábban nem lehetett automata váltóművel társítani.
A karosszérián és az utastérben nem történtek változások, az X-Trail továbbra is egy tágas és praktikus öt- vagy hétszemélyes crossover. Hátsó üléssora sínen tologatható, a támlák 60/40 arányban lehajthatók. A csomagtér 550 liternyi poggyászt nyel el (445 l a hétüléses változat értéke), de akár 1982 literig bővíthető.
Az All-Mode összkerékhajtás és a potens motor párosa a vontatási képességnek is jót tett, a 2 literes dízel X-Trail immár 2 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)