Jön a Kodiaqnál kisebb Škoda SUV
címkék: karoq, kodiaq, kompakt suv, suv, szabadidőautó, volkswagen
A Škoda folytatja SUV-offenzíváját és hamarosan bemutatja a Kodiaqnál 30 centiméterrel rövidebb kompakt szabadidőautóját, amelynek a Karoq nevet adta. A Karoq a Kodiaqéhoz hasonló formatervet kap, s osztálya legnagyobb belső terét vonultatja majd fel. Ötféle motorral, 2017 második felében kerül piacra.
A Karoq nevéhez az ihletet a Kodiak-sziget lakói adták – akárcsak a Kodiaq esetében. A név és az írásmód eredete az Alaszka déli partja mentén fekvő szigeten lakó Alutiiq népcsoport nyelvéből származik. Az új kompakt szabadidőautó nevével a Škoda a Kodiaq írásmódjához igazodik, így egységes névadási rendszert teremt a már meglévő és a jövőbeli szabadidőautói számára.
A Karoq a Hyundai Tucsonnal, a Nissan Qashqai-jal, a Peugeot 3008-cal, a Volkswagen Tiguannal és még egy rakás kompakt SUV-val megegyező méretű autó, 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas, hamisítatlan Škodaként azonban osztálya legtágasabb utasterét fogja kínálni. Csomagtere 521 literes, a hátsó üléstámlákat lehajtva pedig már 1630 literes raktérrel lehet gazdálkodni. Az opcionális VarioFlex hátsó ülésekkel pedig variálhatóvá válik a hátsó poggyásztér, a székek pozíciójától függően 479 és 588 liternyi hely alakul ki hátul. Sőt, az üléseket akár ki is lehet venni, így a SUV furgonná avanzsál, 1810 literes raktérrel.
A Karoq emellett természetesen megkapja a Volkswagen-csoport legkorszerűbb infotainment rendszereit és konnektivitási megoldásait. A két legjobb rendszer, a Columbus és az Amundsen WLAN hotspottal is kiegészül, az előbbihez LTE modul is kérhető, ami menet közben is lehetővé teszi a nagysebességű internetezést. A beépített SmartLink+ platform kompatibilis az Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink rendszerekkel és indukciós telefontöltésre is lehetőség van. A vezetői asszisztens rendszerek kínálata is bőséges, elérhető parkolósegéd, sávtartást segítő rendszer, torlódás asszisztens, holttér-figyelő, automatikus vészfékrendszer és vontatmány asszisztens. A Karoq mögé egyébként maximum 2 tonnás fékezett utánfutót lehet kapcsolni. Újdonság a programozható digitális műszerfal, a teljesen LED-es fényszórók, valamint a diódás belső világítás.
A Škoda Karoq ötféle motorral kerül piacra, két benzines és három dízel egységgel. Az 1 és 1,5 literes TSI vadonatúj konstrukciók, de a gázolajosok is a legkorszerűbbek közé tartoznak. Az 1 literes TSI 115, a hengerlekapcsolás technológiát is felvonultató 1,5-ös turbómotor 150 lóerőt ad le, míg a legerősebb, 2 literes turbódízel 190 lóerőt állít a pilóta szolgálatába. Az 1,6 literes dízel teljesítményéről egyelőre nem érkeztek információk. A 190 lovas dízel kivételével mindegyik motor rendelhető hatfokozatú kézi vagy 7-gangos DSG duplakuplugos automataváltóval. A 190 lóerős 2.0 TDI alapáron összkerékhajtással és 7-sebességes DSG-vel szerelt.
A Škoda márka a „Stratégia 2025” programja keretében a modellkínálatának bővítését a következő években következetesen folytatja majd tovább. Ennek középpontjában elsősorban a szabadidőautók kínálatának bővítése áll. Az új Karoq világpremierjét május 18-án Stockholmban tartja a gyártó, a piaci bevezetése pedig 2017 második félévében kezdődik majd.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)