/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a Kodiaqnál kisebb Škoda SUV

2017. április 29. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

A Škoda folytatja SUV-offenzíváját és hamarosan bemutatja a Kodiaqnál 30 centiméterrel rövidebb kompakt szabadidőautóját, amelynek a Karoq nevet adta. A Karoq a Kodiaqéhoz hasonló formatervet kap, s osztálya legnagyobb belső terét vonultatja majd fel. Ötféle motorral, 2017 második felében kerül piacra.

A Karoq nevéhez az ihletet a Kodiak-sziget lakói adták – akárcsak a Kodiaq esetében. A név és az írásmód eredete az Alaszka déli partja mentén fekvő szigeten lakó Alutiiq népcsoport nyelvéből származik. Az új kompakt szabadidőautó nevével a Škoda a Kodiaq írásmódjához igazodik, így egységes névadási rendszert teremt a már meglévő és a jövőbeli szabadidőautói számára.

A Karoq a Hyundai Tucsonnal, a Nissan Qashqai-jal, a Peugeot 3008-cal, a Volkswagen Tiguannal és még egy rakás kompakt SUV-val megegyező méretű autó, 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas, hamisítatlan Škodaként azonban osztálya legtágasabb utasterét fogja kínálni. Csomagtere 521 literes, a hátsó üléstámlákat lehajtva pedig már 1630 literes raktérrel lehet gazdálkodni. Az opcionális VarioFlex hátsó ülésekkel pedig variálhatóvá válik a hátsó poggyásztér, a székek pozíciójától függően 479 és 588 liternyi hely alakul ki hátul.  Sőt, az üléseket akár ki is lehet venni, így a SUV furgonná avanzsál, 1810 literes raktérrel.

A Karoq emellett természetesen megkapja a Volkswagen-csoport legkorszerűbb infotainment rendszereit és konnektivitási megoldásait. A két legjobb rendszer, a Columbus és az Amundsen WLAN hotspottal is kiegészül, az előbbihez LTE modul is kérhető, ami menet közben is lehetővé teszi a nagysebességű internetezést. A beépített SmartLink+ platform kompatibilis az Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink rendszerekkel és indukciós telefontöltésre is lehetőség van. A vezetői asszisztens rendszerek kínálata is bőséges, elérhető parkolósegéd, sávtartást segítő rendszer, torlódás asszisztens, holttér-figyelő, automatikus vészfékrendszer és vontatmány asszisztens. A Karoq mögé egyébként maximum 2 tonnás fékezett utánfutót lehet kapcsolni. Újdonság a programozható digitális műszerfal, a teljesen LED-es fényszórók, valamint a diódás belső világítás.

A Škoda Karoq ötféle motorral kerül piacra, két benzines és három dízel egységgel. Az 1 és 1,5 literes TSI vadonatúj konstrukciók, de a gázolajosok is a legkorszerűbbek közé tartoznak. Az 1 literes TSI 115, a hengerlekapcsolás technológiát is felvonultató 1,5-ös turbómotor 150 lóerőt ad le, míg a legerősebb, 2 literes turbódízel 190 lóerőt állít a pilóta szolgálatába. Az 1,6 literes dízel teljesítményéről egyelőre nem érkeztek információk. A 190 lovas dízel kivételével mindegyik motor rendelhető hatfokozatú kézi vagy 7-gangos DSG duplakuplugos automataváltóval. A 190 lóerős 2.0 TDI alapáron összkerékhajtással és 7-sebességes DSG-vel szerelt.

A Škoda márka a „Stratégia 2025” programja keretében a modellkínálatának bővítését a következő években következetesen folytatja majd tovább. Ennek középpontjában elsősorban a szabadidőautók kínálatának bővítése áll. Az új Karoq világpremierjét május 18-án Stockholmban tartja a gyártó, a piaci bevezetése pedig 2017 második félévében kezdődik majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/