Jön az új Volkswagen Scirocco
A Volkswagen alaposan átdolgozta a Scirocco 2008 óta futó harmadik generációját. Egyszerre újult meg a normál és az R csúcsváltozat, a forma és a motorpaletta mindkettejük esetében friss. Augusztusban kerülnek piacra.
Éppen 40 évvel a Genfi Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen Scirocco, amely vonzó formájával és jutányos árával széles rétegek sportautója lett. Eddig egymillió darabot adtak el belőle. Idén debütál a modell negyedik generációja, amely műszakilag és látványában is jóval korszerűbb.
A negyedik nemzedék formája az előd körültekintő továbbfejlesztése. Az arányok, a sportos kiállás megmaradtak, a kidolgozott részletek miatt azonban a Scirocco új modellnek látszik. A front alapjaiban újult meg, az átalakított fényszórók új arcot adnak az autónak. A fényszórók a halogén mellett lehetnek bixenon kivitelűek, és egyedi nappali fény alakzatot tartalmaznak. Az irányjelzők és a ködlámpák alulra kerültek. A lökhárító oldalaiba légterelő „pengéket” integráltak, akár a Golf GTI esetében. Mindent színre fújtak, kivéve az említett légterelőket, a hűtőrácsot, a széles alsó légbeömlőt, a külső tükröket és a hátsó lökhárító alsó részét. A VW embléma felkerült a motorháztetőre.
A hátsó traktus is frissebb hatást kelt, ami az új LED-es lámpáknak és az új csomagtér-ajtónak köszönhető. A trapéz alakú világítótestek C-alakban világítanak. Alulra diffúzor-elem került, az ajtó pedig a márkaembléma benyomásával nyitható. Az autó szériában 17 colos felniket kap, de rendelhető 18 és 19 colos kerékkel is. A 13 fényezés közül öt új.
Az R csúcsmodell szuverén megjelenésű. Lökhárítói és küszöbidomai sportosabbak, egyedi könnyűfém kerekeket visel, LED nappali fényes bixenon fényszórói mellett pedig diódás irányjelzőiről ismerhető fel, amelyek szigorúbb tekintetet biztosítanak. A tükörházak matt króm bevonatot kaptak, a féknyergek pedig feketék és R logót viselnek. A farrészen a nagyméretű légterelő és az oldalanként egy krómkipufogó az egyedi ismertetőjegyek.
Bent klasszikus, letisztult Volkswagen berendezés fogad, csőbe bújtatott műszerekkel és középső érintőképernyővel. Az alul lapított kormány a Golf GTI-ből származik. Újdonság, hogy a középkonzol egy síkban van a műszerpulttal, a pult tetején pedig három kiegészítő műszer kapott helyet. Van egy olajhőfok és turbónyomás-mérő, valamint egy kronométer. A sportülések ránézésre is kiválóan tartják a testet és kényelmesek, mintájuk pedig a Golf GTI üléseit juttatják eszünkbe.
Az R változat berendezése egy fokkal komolyabb. Integrált fejtámlás bőr/Alcantara sportülések, fekete tetőkárpit, kék mutatós műszerek, ezüst szegélyvarrások, fekete zongoralakk betétek és alumíniumbetétes pedálok jelzik a csúcskivitelt.
A 2014-es Scirocco a Volkswagen konszern legmodernebb közvetlen befecskendezéses Euro 6–os benzines és turbódízel erőforrásaival kerül piacra. A normál Sciroccóhoz konfigurálható legerősebb motor a 220 lovas TSI, míg a Scirocco R a 2 literes turbómotor 280 lóerős változatát kapja meg. A 125 lóerős 1,4-es TSI-t leszámítva az összes erőforrás párosítható duplakuplungos váltóművel.
Az alap benzinmotor a 125 lovas 1,4 literes TSI (+3 LE), amelyet a 180 (+20 LE), valamint a 220 lovas (+10 LE) 2 literes TSI követ. Az R modell számára fenntartott hajtómű 280 lóerőt ad le (+15 LE). Teljesen új a 180 lóerős motor, valamint a Golf GTI-ből átvett 220 lovas aggregát is. Dízelmotorból kétfélét ajánl a kupéhoz Volkswagen. Mindkettő 2 liter lökettérfogatú, teljesítményük pedig 150 (+10 LE) és 184 lóerő (+7 LE).
A Volkswagen portugáliai üzemegységében gyártott Scirocco augusztus közepén kerül az európai márkakereskedésekbe.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)