Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jönnek a Mercedes-AMG 53 modellek

2018. január 22. 19:35   |   DG
címkék:  

A Mercedes-AMG nem kevesebb, mint három új modellel bővíti a palettáját, s egyúttal az új, 53-as modellmegjelölést is bevezeti. Az új 53-szériás modellek, tehát a CLS 53 4MATIC+, az E 53 4MATIC+ Coupé és E 53 4MATIC+ Cabriolet szíve egy új, 3 literes soros hathengeres turbómotor, melybe első ízben elektromos feltöltőt is építettek.

A 3 liter lökettérfogatú, soros hathengeres turbómotor új fejlesztés a Mercedesnél, s az első erőforrás, amely a hagyományos kipufogógáz hajtású turbófeltöltő mellett külső elektromos kompresszort alkalmaz. A motor 435 lóerőt és 520 Nm forgatónyomatékot ad le (1800 ford./percnél), amit az új EQ Boost elnevezésű indítómotor-generátor átmenetileg még 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal képes megfejelni. Elinduláskor, az EQ Boost támogatásával az elektromos kompresszor késlekedés nélkül épít fel töltőnyomást, egészen addig, amíg a nagyobb hagyományos feltöltő működésbe nem lép. Az eredmény turbólyuk nélküli spontán gázreakció és dinamikus gyorsulás.

Az EQ Boost egység a fedélzeti 48 voltos és egy DC/DC átalakítóval a 12 voltos elektromos rendszert is ellátja energiával. A 48 voltos telepnek köszönhetően az akkukapacitás megnövekedett, több energia használható fel. Az EQ Boost egység hibrid funkciókat is ellát, többek között 22 lóerővel és 250 Nm-rel képes megdobni a teljesítményt, emellett fékenergia-visszatermelést végez. Az új 53-as modellek mind összkerékhajtásúak, veszteség nélkül képesek az erőt az útra vinni, gyorsulásuk így igen impresszív. A CLS 53 és az E 53 Cabriolet 4,5, míg az E 53 Coupé 4,4 másodperc alatt sprintel 100 km/órára. A 250 km/órás végsebesség az AMG Driver’s csomaggal 270 km/órára tolható ki.

A motorhoz kilenfokozatú AMG Speedshift automataváltót kapcsoltak, amely a kormányról váltófülekkel is vezérelhető. Az erő AMG Performance 4MATIC+ négykerék-hajtáson keresztül jut az útra. A hátsó tengely állandóan hajtott, az első csak igény szerint vonódik be a hajtásba, az üzemmódok közti átmenetet a bent ülők nem érzékelik. Az ideális nyomatékelosztást mindenkor a vezetési körülmények és a sofőr parancsainak figyelembe vételével számítja ki a rendszer. Öt különböző vezetési üzemmód áll rendelkezésre, amely megváltoztatja a motor, a váltómű, a felfüggesztés és a kormányzás paramétereit. Extraként adaptív, szintszabályzós légrugózás is rendelhető.

Az új 53-as modelleket vizuálisan is megkülönböztették a többitől. Egyedi stíluselemeik az ezüst króm duplapálcás hűtőrács, a hasonló színű oldalsó terelőlapokkal és középső toldattal ellátott első kötény, az egyedi AMG küszöbtoldatok, valamint az áttervezett hátsó szoknya klasszikus, kerek króm kipufogóvégekkel. A csomagtérajtó élspoilere színre fújt, de karbon kivitelben is rendelhető. Szintén egyedi megoldás az ajtókra tett visszapillantó tükrök. A felnik alapkivitelben 19 colosak, de 20-asok is kérhetők.

Az utastérben az alapellátmány részei a sportülések, a piros biztonsági övek, a szénszálas vagy matt ezüst dekorbetétek, továbbá az AMG Performance kormánykerék. Ami a kárpitozást illeti, az alapáras Artico bőr/Dinamica mikroszálas szövet mellett rendelhető számos különféle nappabőr és design belső.

Az új Mercedes-AMG 53-as modellek Detroitban, az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon ünnepelték világpremierjüket és hamarosan megkezdődik a forgalmazásuk.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!