/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (10) |
| Több

Kerülik a márkaszervizeket a magyar autósok

2012. december 16. 15:15   |   Autoblog
címkék:  

Csökkent a forgalom a magyarországi személygépkocsi-márkakereskedések szervizeiben az utóbbi hónapokban, egyes márkakereskedések 20-30 százalékos visszaesést is tapasztaltak – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített felmérésből, amelyben 16 márka országos szervizhálózata vett részt.

A megkérdezettek elmondása alapján a visszaesés legfőbb oka az újautó-értékesítések csökkenése: az idén is mindössze mintegy 58 ezer új személygépkocsi és 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, holott a válság előtti években még évi 200 ezer új autóra rendezkedett be a kereskedelmi és szervizhálózat. Az újautó-értékesítések 70 százaléka céges megrendelés, így a szervizek munkaidejének egyre nagyobb részét is a céges javítások töltik ki.

A kutatás rámutatott, hogy Magyarországon az autókat  jellemzően átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig hordják márkaszervizbe. A válaszadók fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő letelte után az autósok legfeljebb 50 százaléka marad a márkaszervizek mellett, de sokan ezt 25 százaléknál is alacsonyabbra becsülték. A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg legtovább a prémium kategóriájú autók tulajdonosai tartanak ki a márkaszervizek mellett.


A piaci tendenciák szerint a garancia leteltével más megoldást keresnek az autósok. A fő vonzerőt az jelenti, hogy a kisebb műhelyek nagyrészt számla nélkül végzik a munkájukat, így a szerelések alkalmával megspórolható a 27 százalékos áfa. A gépkocsik tulajdonosai ezzel rövid távon nyerhetnek, de meghibásodás vagy baleset esetén számla híján nem tudják igazolni, hogy gépjárművük megfelelően karbantartott volt, és garanciájuk sincs az elvégzett munkákra – közölte az egyesület.

Emlékeztettek arra, hogy az MGE és az Autós Nagykoalíció kezdeményezése nyomán 2013. január 1-jétől a céges gépkocsik javítása esetében az áfa 50 százaléka visszaigényelhető, ez nagy lépés az autójavító ágazat “kifehérítése” felé. Az elvándorlás megakadályozása, a márkaszervizek vonzóbbá tétele érdekében az importőrök egyre többen tesznek kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményes ajánlatokat – jegyzik meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ferenc
2012-12-16 - 16:39

Sajnos nem a legjobbak a tapasztalatok a hazai márka szervízekben.
Az árak sokszor, a szomszédos Ausztria szintjén vannak.
Igen borsos árakon dolgoznak és tokot-vonót kifizettetnek az oda betévedt, minden egyéb más tekintetben lehúzott autó tulajdonosokkal. Sokat kell ennek az országnak a fizetések területén fejlődnie hogy a szervízszolgáltatásokat a magyar igénybe tudja venni.
Húsz év alatt sikerült a fizetéseknek sikerült az Etióp szintre jutniuk…

Kívülálló
2012-12-16 - 17:49

Ne legyünk álszentek, mondjuk ki: azzal, hogy kerülitek a márkaszervízeket, csak magatok alatt vágjátok a fát, mert a kisebb műhelyek nagy részében lopott-szétbontott autókból származnak az alkatrészek. S a készleteket legközelebb majd az én, a te, bárki ellopott autójából töltik fel. Ésdzel kellene élni, szarrágás helyett.

Lengyel
2012-12-16 - 18:10

Ha maszekhoz vinnéd az autód, vagy magad cserélnéd az olajat, vajon csökkenne-e az autólopások száma? Az alkatrészekből összeszerelt autó ára legalább háromszorosa a készen szalonból megvett autó árának. Ezeket még egy kívülálló is megértheti. 🙂

Anonymous
2012-12-16 - 18:12

Egyszeru a keplet, dragak is, meg trehanyak is. Nalam fektarcsa csere elott nem zsiroldoztak le a tarcsat. Megallni alig birtam par napon at. Utolag okositottak ki egy masik szervizben, hogy “csak” ez volt a bajom.
Talalos kerdes: melyik szervizbe mentem ezek utan!?

BMW
2012-12-16 - 22:07

A BMW Váci úti szervize meg egyenesen botrány. Méreg drága órabérért az autót többször kell visszavinni, mert állandóan szarul csinálják meg. Múltkor egy javítás alkalmával nem vették észre a kárpiton egy rögzítést és lefeszítették a borítást. Ezután fél év múlva saját pénzen 100.000 forintért kellett újra cserélni . Nem is értem, hogy a németek az ilyen kókler céget miért nem zárják be ! Akinek BMW-je van az jobban teszi, ha kerüli Őket !


*/