Kerülik a márkaszervizeket a magyar autósok
Csökkent a forgalom a magyarországi személygépkocsi-márkakereskedések szervizeiben az utóbbi hónapokban, egyes márkakereskedések 20-30 százalékos visszaesést is tapasztaltak – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített felmérésből, amelyben 16 márka országos szervizhálózata vett részt.
A megkérdezettek elmondása alapján a visszaesés legfőbb oka az újautó-értékesítések csökkenése: az idén is mindössze mintegy 58 ezer új személygépkocsi és 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, holott a válság előtti években még évi 200 ezer új autóra rendezkedett be a kereskedelmi és szervizhálózat. Az újautó-értékesítések 70 százaléka céges megrendelés, így a szervizek munkaidejének egyre nagyobb részét is a céges javítások töltik ki.
A kutatás rámutatott, hogy Magyarországon az autókat jellemzően átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig hordják márkaszervizbe. A válaszadók fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő letelte után az autósok legfeljebb 50 százaléka marad a márkaszervizek mellett, de sokan ezt 25 százaléknál is alacsonyabbra becsülték. A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg legtovább a prémium kategóriájú autók tulajdonosai tartanak ki a márkaszervizek mellett.
A piaci tendenciák szerint a garancia leteltével más megoldást keresnek az autósok. A fő vonzerőt az jelenti, hogy a kisebb műhelyek nagyrészt számla nélkül végzik a munkájukat, így a szerelések alkalmával megspórolható a 27 százalékos áfa. A gépkocsik tulajdonosai ezzel rövid távon nyerhetnek, de meghibásodás vagy baleset esetén számla híján nem tudják igazolni, hogy gépjárművük megfelelően karbantartott volt, és garanciájuk sincs az elvégzett munkákra – közölte az egyesület.
Emlékeztettek arra, hogy az MGE és az Autós Nagykoalíció kezdeményezése nyomán 2013. január 1-jétől a céges gépkocsik javítása esetében az áfa 50 százaléka visszaigényelhető, ez nagy lépés az autójavító ágazat “kifehérítése” felé. Az elvándorlás megakadályozása, a márkaszervizek vonzóbbá tétele érdekében az importőrök egyre többen tesznek kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményes ajánlatokat – jegyzik meg.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
Sajnos nem a legjobbak a tapasztalatok a hazai márka szervízekben.
Az árak sokszor, a szomszédos Ausztria szintjén vannak.
Igen borsos árakon dolgoznak és tokot-vonót kifizettetnek az oda betévedt, minden egyéb más tekintetben lehúzott autó tulajdonosokkal. Sokat kell ennek az országnak a fizetések területén fejlődnie hogy a szervízszolgáltatásokat a magyar igénybe tudja venni.
Húsz év alatt sikerült a fizetéseknek sikerült az Etióp szintre jutniuk…
Ne legyünk álszentek, mondjuk ki: azzal, hogy kerülitek a márkaszervízeket, csak magatok alatt vágjátok a fát, mert a kisebb műhelyek nagy részében lopott-szétbontott autókból származnak az alkatrészek. S a készleteket legközelebb majd az én, a te, bárki ellopott autójából töltik fel. Ésdzel kellene élni, szarrágás helyett.
Ha maszekhoz vinnéd az autód, vagy magad cserélnéd az olajat, vajon csökkenne-e az autólopások száma? Az alkatrészekből összeszerelt autó ára legalább háromszorosa a készen szalonból megvett autó árának. Ezeket még egy kívülálló is megértheti. 🙂
Egyszeru a keplet, dragak is, meg trehanyak is. Nalam fektarcsa csere elott nem zsiroldoztak le a tarcsat. Megallni alig birtam par napon at. Utolag okositottak ki egy masik szervizben, hogy “csak” ez volt a bajom.
Talalos kerdes: melyik szervizbe mentem ezek utan!?
A BMW Váci úti szervize meg egyenesen botrány. Méreg drága órabérért az autót többször kell visszavinni, mert állandóan szarul csinálják meg. Múltkor egy javítás alkalmával nem vették észre a kárpiton egy rögzítést és lefeszítették a borítást. Ezután fél év múlva saját pénzen 100.000 forintért kellett újra cserélni . Nem is értem, hogy a németek az ilyen kókler céget miért nem zárják be ! Akinek BMW-je van az jobban teszi, ha kerüli Őket !
Elvittem a kocsit és be sem engedtek a műhelybe ,nem úgy mint pl.Szlovákiába,és amikor otthon megnéztem az olajat , ugyan olyan koszos volt mint előtte,és a magammal vitt gyertya sem került bele…..Nem csoda ,hogy a bizalom elszállt.Az árakról nem is beszélve!
kiszámoltam, kb. 8200ft/ó rezsikórabérbe dolgoznak, (Opel) és számtalanszor volt, hogy olajcserénél, leengedtek belőle egy keveset, és valami vacakkal töltötték fel. sok ismerősöm panaszkodott már, az én szerelőm, azt szereli be az autóba amit veszek, ha azt mondom hogy vezérmű csere, akkor biztosan tudom hogy ki van cserélve, és nem 40.000-ért, + anyag, hanem megúszom 10.000 + anyagból. nem mindegy. Az olajcserénél is tudom, hogy kiváló minőségű olaj kerül az járműbe, és az is van benne, nem valami trutyi.
(az előbbi hsz-be vezérműszíj csere, nem vezérmű. csere)
De hogy jót is írjak róluk, usb-s mp3 lejátszó került az autóba, és rá 1-2 napra ha nem nyomtam a gázt, menetközbe leállította a motort, nem tudta senki mi a baja, diagnosztika nem mutatta, a megszűnt Opel ivanicshoz (XVII Pesti út) be vittem, és ott nézettettem meg, akihez került az is csak bénázott, ezért felhívta, az éppen szabadságát töltő kollégáját Balatonon, aki rákérdezett 1-2 dologra,(usb-s? LG? stb…) és látatlanba közölte, hogy vágja el a fehér vezetéket, a kéket meg kösse össze vele, és had menjen a tulaj, ezt halottam a telefonba, a szerelő meg is csinálta amit mondtak, és láss csodát többet nem jött elő a jelenség, és ott akkor nem kértek 10 forintot sem. Ilyen is van, de lehet hogy azért zárt be.
Nekem egyszerü olajcserénél tultöltötték az olajat és
nem tudtak rájönni, gázos autót meg nem fogadnak, még ha csak féktárcsa cserére sem
Chevrolet Lacetti Győri márkaszerviz!
Autót nem lehetett leállítani. Nem tudták mi baja ,vigyem vissza 3 nap múlva.
Elvittem villamossági szerelőhöz, 25 perc alatt kész volt ( típushiba , az interneten is írnak róla. A szerelőnek is említettem azt mondta nem létezik.).
Ezek után tud valaki érvelni a márkaszerviz mellett?