/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Készüljünk fel a nyaralásra!

2014. május 28. 19:50   |   Autoblog
címkék:  

A tavaszi szezon egyik legfontosabb feladata, hogy a téli gumiabroncsot lecseréljük az előttünk álló időszakhoz megfelelő nyárira, bár ezzel még nem tettünk meg mindent a biztonságos közlekedésért. Különösen akkor kell odafigyelnünk, ha autóval indulunk nyaralni.

A felmálházott, a megszokottnál nagyobb terheléssel futó autón extra igénybevételnek vannak kitéve az abroncsok, hiszen nagy sebességgel robogunk több száz kilométert, jellemzően forróságban. Első lépés, hogy szemrevételezéssel megvizsgáljuk gumiabroncsaink állapotát. Az oldalfalon lévő kidudorodás a vázszerkezetet alkotó kordszálak szakadását jelezheti, a repedezett profil az abroncs elöregedésére, a szemmel látható rendellenes kopás (például a futófelület széle kopottabb, mint a többi terület) rosszul beállított futóműre utalhat. Akár ilyen, akár más eltérést tapasztalunk, kérjük szakember tanácsát, véleményét, s ne kockáztassuk magunk és mások testi épségét.

Nézzük meg az autó gépkönyvét vagy abroncsnyomás táblázatát, mert ebben szerepelnek a különféle terheléshez beállítandó nyomásértékek. Teljes terhelésnél az átlagos használatnál megszokotthoz képest 0,3-0,5 barral is többre lehet szükség.

Mindig az autó terheléséhez megfelelő nyomásértékeket válasszunk és figyeljünk arra, hogy valamennyi keréknél (a pótkereket is beleértve) elvégezzük a beállítást. Legyünk figyelemmel arra, hogy az első és a hátsó tengelyek nyomásértékei általában különböznek egymástól. Fontos, hogy indulás előtt, azaz „hidegen” végezzük a mérést, a bemelegedett gumiabroncsnál mutatott érték nagyobb, mint amit hidegen lehet mérni. A helytelen nyomásértékkel használt abroncsok nemcsak hamarabb és rendellenes módon kopnak, de az üzemanyag fogyasztás mellett az autó menettulajdonságait is befolyásolják, ezáltal nő a baleseti kockázat.

Sokan vontatmánnyal indulnak nyaralni. Az utánfutóknál, lakókocsiknál a vontató járműhöz hasonlóan nem maradhat el az abroncsok ellenőrzése. Mivel ezek az eszközök nincsenek rendszeres mozgásban, abroncsaikat is másképpen kell kezelni, mint egy naponta közlekedő járművét. Természetesen a pótkocsi abroncsok nyomásértékeit is állítsuk be, a rajta szállított teher tömegéhez igazodva.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/