/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kilenc tipp, hogyan válasszunk gumiszervizt!

2014. szeptember 23. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

Közeledik a téli gumiabroncsok felszerelésének ideje, amit érdemes szakemberre bízni. Csakhogy a sok magyar autós csak tévelyeg a gumiszervizek ajánlatai között. Hogyan válasszunk szervizt? Kilenc pontban a lényeg.

Kép: Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA), Fotó:: Robert S. Donovan

1.      Érdemes egy pillantást vetni a szerviz felszereltségére, színvonalára, a kiszolgálás minőségére, a gépek állapotára és a dolgozók tájékozottságára. Ha laikusként többet tudunk az abroncsokról, mint a műhelyben dolgozók, akkor köszönjünk el.

2.      Egyetlen gumiabroncs-kereskedő és javító műhely sem foglalkozik kizárólag egyetlen márkával. Mivel nincsenek elkötelezve, az autónknak és a vezetési szokásainknak megfelelő gumit fogják ajánlani.

3.      Alapvetően ma már szinte minden gumisnak elérhetőek az oktatások, így a jó szervizek szakemberei információban sem szenvednek hiányt. A legtöbben igyekeznek a legjobb tanácsot adni, szezonban azonban nincs idejük a részletekre. Akit érdekelnek a részletek, és a miértek, az ne a tavaszi és őszi abroncs-csere időszak közepén forduljon a kérdéseivel a gumishoz.

4.      A szerviz tisztasága, a szerszámok rendezettsége nem feltétlenül utal az ott folyó munka minőségére: a káosz lehet pusztán látszólagos, a nagy hajtás mellett ennek megszüntetésére csak este jut ideje az ott dolgozóknak.

5.      A kisebb gumisoknál előfordul, hogy nincs megfelelő eszközük az abroncsok lecseréléséhez. Kérdezzünk rá, hogy van-e megfelelő szerelőgépük, hiszen egy peres és defekttűrő abroncsot vagy egy nagyobb méretű kereket nem minden műhelyben tudnak szerelni. A légnyomás ellenőrző rendszer – amely a műszerfalon jelzi a nem megfelelő nyomást – is speciális szakértelmet követel.

6.      Sok autószerviz (esetleg a saját, már bevált márkaszervizünk) is vállal abroncs cserét. Komoly előnyük, hogy náluk kulturált körülmények között lehet várakozni, és az abroncsokat is tárolják. Természetesen az árak is ennek fényében alakulnak. De a márkaszerviz látogatást össze lehet kötni egy másik, aktuális probléma orvoslásával – például a fékbetétek cseréjével, amelyek kopása egyébként is leginkább a kerekek leszerelésekor látszik -, és így máris időt és energiát takarítottunk meg.

7.      Referencia: létezik szervizminősítés, de ez egyelőre nem fedi le a piac egészét. Marad a jól bevált személyes referencia vagy egy-két ál naiv kérdés a műhelyajtóban: feltétlenül ki kell-e cserélni-e a szelepeket? Használnak-e nyomatékkulcsot? Ha a válaszok nemlegesek, jobb, ha továbbállunk.

8.      Az éppen nem aktuális szett bértárolása: erre nincs szabály. Van, ahol meg tudják oldani, hogy a következő szezonig szakszerű körülmények között tárolják az abroncsokat, és van, ahol erre nincsenek felkészülve. A szolgáltatás ára is egyedi, sőt van, ahol ingyenes.

9.      Kérdezzük meg a kiválasztott szervizt, hogy be lehet-e jelentkezni, vagy csak érkezési sorrendben tudnak bennünket fogadni.

Forrás: Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA)

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/