/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kilencven éves a Volvo

2017. április 01. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A prémium autókat gyártó Volvo Cars a világ legnagyobb veteránautó-kiállításán, a németországi Essenben április 5-9. között megrendezésre kerülő Techno Classicán ünnepli a 90. születésnapját, hiszen a legelső Volvo gépkocsi 1927. április 14-én gördült ki a svédországi Göteborgban működő gyár kapuján.

Azonban a Volvo Cars standja a Techno Classica kiállításon nem csupán a cég múltjával foglalkozik. A látogatók megcsodálhatják itt a márka legújabb modelljét, a vadonatúj XC60-at is, amely márciusban, a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét. A Techno Classica az első németországi autós esemény, ahol az új XC60 megjelenik.

Az új modell azt a rendkívül sikeres, első generációs Volvo XC60-ast váltja, amely a bemutatása óta eltelt kilenc év során Európa legkeresettebb prémium középkategóriás szabadidőjárművévé vált, és amelyből ez idő alatt világszerte csaknem egymillió darabot értékesítettek. Jelenleg az XC60 teszi ki a Volvo éves globális eladásainak mintegy 30 százalékát.

A Techno Classica kiállításon hat veterán Volvo modell is megjelenik:

1934-es PV654

A Volvo PV600 sorozat 1929-ben mutatkozott be, alig két évvel azután, hogy az apró svéd autógyártó megkezdte működését. Formaterve határozottan amerikai ihletésű volt, motorja pedig egy nagyteljesítményű, háromliteres, soros hathengeres erőforrás. A modell hétszemélyes kivitelben is készült, elsősorban taxinak.

Összesen körülbelül 4400 darab Volvo PV600 készült a modell nyolc éves pályafutása során.

1957-es PV444

A PV444-et 1944-es stockholmi bemutatkozásakor „a kicsi Volvo” becenévvel ihlették. Gyártása a második világháborús nyersanyaghiány miatt csak 1947-ben indult be. A Volvo most először kínált olyan autót, amelyet átlagos jövedelmű családok is megengedhettek maguknak, nem csoda tehát, hogy a kereslet messze meghaladta a gyártási kapacitást.

A PV444 volt az első Volvo, amelyet az Egyesült Államokba exportáltak. Az autó első példánya 1955-ben ért partot a kaliforniai Long Beachen, és mindössze két évvel később már a Volvo volt az állam második legnagyobb importmárkája.

1800 S

A Volvo P1800 alighanem minden idők legemlékezetesebb Volvo modellje. Világszerte „Az Angyal autójaként” vált ismertté, köszönhetően az 1960-as években forgatott televíziós sorozatnak, amelyben Roger Moore játszotta a címszereplőt, Simon Templart.

Az 1961 és 1973 között gyártott P1800 ma a gyűjtők féltve őrzött, keresett veteránja.

1968-as 145 kombi

A Volvo 1967 novemberének végén mutatta be az idővel teljes modellcsaláddá cseperedő, ma 140-es szériaként emlegetett típus harmadik változatát: a Volvo 145-öt.

A Volvo 145 ötajtós kombi volt, hátul csaknem teljesen függőleges csomagtérajtóval. Mindenki egyetértett abban, hogy biztonságos, kényelmes, és nem utolsó sorban kivételesen praktikus és tágas autó volt. A csomagtartó kapacitása meghaladta a két köbmétert, padlója teljesen sík volt.

A Volvo 145 rövid időn belül rendkívüli népszerűségre tett szert, és egyre nagyobb jelentőséggel bírt a 140-es modellcsaládon belül.

262 C

A Volvo 262C a márka ötvenedik születésnapján, 1977 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozott be. A modell a Volvo és Bertone együttműködése nyomán jött létre; formaterve Svédországban készült, ám az autót az olaszországi Torinóban gyártották.

A 262C védjegyének számító, radikális tetővonalú, négyszemélyes kupé műszaki alapját a kétajtós, hathengeres 262 szedán adta. Az egyedi karosszériaelemekat a Bertone préselte; ugyancsak az olasz cégtől származtak a belső tér díszei: a redőzött bőr, a szilfabetétek, a vastag padlószőnyegek.

A 262C a PRV (Peugeot-Renault-Volvo) befecskendezéses, felülvezérelt, 140 lóerős B27F V6-os motorját kapta meg. 1977 és 1981 között összesen 6622 autót gyártottak.

850 R

A 850 R a sikeres Volvo 850 nagyteljesítményű változata. 1996-ban mutatkozott be, mint a 850 T5-R utódmodellje.

A keresztben beépített, 2,3 literes, öthengeres motor legnagyobb teljesítménye 250 LE volt, az autó 7,5 mp alatt érte el a 100 km/órát. Az élénkvörös fényezés a 850 R kiváltsága volt, ám a modell piactól függően öt más színben is megrendelhető volt.

A 850 R szedánként és kombiként is készült, napjainkban igen keresett youngtimer modell.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/