/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték a vászontetős Audi R8-at

2016. március 31. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A New York-i Autószalonon lerántották a leplet az új Audi R8 Spyderről. A négykarikás álomkabriót 540 lóerős V10-es motor hajtja, ami 3,6 másodperc alatt lövi fel százra és 318 km/órás végsebességet szavatol a számára.

Az R8 Spyder két hátranyúló „uszonnyal” kiformált, könnyű vászontetővel készül. E különleges alakzatok úgy gondoskodnak a vászon megfeszítéséről, hogy közben harmonikusan illeszkednek a nagyteljesítményű sportkocsi atletikus formavilágába. Az elektromos mozgatású vászontető 50 km/órás tempóig 20-20 másodperc alatt nyitható illetve zárható, míg a hátsó szélvédő a hátsó homlokfalba süllyeszthető. Felhúzott ablakok mellett csupán kismértékű turbulencia jellemzi a levegő karosszéria körüli áramlásait.

A nyitott kétüléses modell száraz saját tömege 1612 kilogramm. Szilárd vázaként a vegyes anyagfelhasználású, új fejlesztésű Audi Space Frame (ASF) karosszériaszerkezete szolgál, amely alumínium- és szénszál-erősítésű műanyag elemekből épül fel, előbbiek részaránya 79,6 százalék. Az így kialakított térbeli vázat elsősorban a küszöbök, az A-oszlopok és az első szélvédőkeret környezetében erősítették meg az R8 Coupé modellhez képest. Az eredmény egy olyan nagymerevségű karosszéria, amely mindössze 208 kilogrammot nyom, miközben torziós merevsége több mint 50 százalékkal nőtt.

Az új Audi R8 Spyder V10 számára kettős befecskendezéssel működő, erőteljes középmotorja biztosít illő menetteljesítményeket. Az 5,2 literes, atmoszférikus erőforrást rendkívül érzékeny gázadási reakciók jellemzik. Mélyen zengő hangja – amelyet extrafelszerelésként a fényes fekete végcsövekben záródó sportkipufogó-rendszer erősíthet tovább – mindenkor gondoskodik a libabőrről. Az 540 LE-s teljesítmény és a 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomaték a záloga a kiemelkedő menetteljesítményeknek: nulla-százas gyorsulás csupán 3,6 másodperc alatt és 318 km/óra végsebesség. Az R8 elődjéhez képest mintegy tíz százalékkal kevesebbet fogyaszt, beéri átlagosan 11,7 literrel.

A V10-es erőforrás mögött villámgyors kapcsolások jellemezte, hétfokozatú S tronic sebességváltó dolgozik, amelyet tisztán elektronikus úton (by wire) vezérel a vezető. A kettős tengelykapcsolós váltómű új fejlesztésű quattro összkerékhajtás felé továbbítja a motor nyomatékát, amely az első tengelynél elhelyezett, elektrohidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolóval szerelt központi differenciálművet tartalmaz. A nagy továbbított teljesítmények miatt vízhűtésű egység a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően változó mértékben osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot, szélsőséges esetben akár teljes egészében az első vagy a hátsó tengelyre irányítva azt. Intelligens szabályozása az Audi drive select része és a kimondottan dinamikustól a hangsúlyosan kényelmesig négy üzemmódot kínál. Amennyiben a felszereltség a bőrbevonatú R8 Performance kormánykereket is tartalmazza, három további menetprogram – dry, wet és snow – is rendelkezésre áll, az adott útviszonyokhoz illeszkedő, még stabilabb és még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönözve az autónak.

A kezelés teljes egészében a vezetőre összpontosít. A kormánykerék multifunkciós és úgynevezett szatellit-gombjaival a vezető anélkül kezelhet minden fontos funkciót, hogy le kellene vennie kezét a volánról, illetve tekintetét az útról. A 12,3 col képátlójú, teljes egészében digitális Audi virtual cockpit igényes háromdimenziós hatású grafikákkal tájékoztat, igény szerint a menetdinamikai adatokat előtérbe helyező, speciális Performance nézetben. Az MMI touch funkcióval kiegészített, intuitív módon kezelhető MMI Navigációs rendszer plusz a szériafelszereltség része, akárcsak a biztonsági övekbe épített heveder-mikrofon, amelyek még kényelmesebbé teszik a menet közbeni beszélgetést és telefonálást.

Az Audi smartphone interface formájában új technika jelenik meg az R8 Spyder fedélzetén, amellyel az okostelefonok kívánt tartalma az Audi virtual cockpit felületén jeleníthető meg. Az év közepétől ez az opció az R8 Coupé modellhez is elérhető lesz. Kívánságra az Audi phone box is rendelkezésre áll, amelyben a mobiltelefon a jármű antennájára csatlakozhat és induktív töltése is megoldható. Az Audi connect az LTE-szabvány szerinti internet-kapcsolatot biztosít az R8 Spyder számára és számos szolgáltatást is kínál, az Online Media Streaming lehetőségétől egészen a valós idejű közlekedési információkig. További különlegességgel szolgál a Bang & Olufsen Sound System, amely Audi modellben első ízben alkalmaz az ülésekben két-két fejtámla-hangszórót, nyitott tetővel is igényes akusztikai élményeket kínálva.

A vezető határozott kontúrokkal és oldaltartással kiformált sportülésekben vagy kagylóülésekben foglalhat helyet. A gazdag szériafelszereltségen túl csaknem határtalan lehetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére autójuk külsejének és utasterének egyéni kialakítására. A karosszéria egyes elemei, mint például az első légterelő, a diffúzor és az új oldalsó pengemotívumok (Sideblades) szénszál-erősítésű műanyag kivitelben is rendelhetők. Az új fejlesztésű, lézertechnikával szerelt LED-fényszórók éjszaka is kiváló látást tesznek lehetővé. Az új R8 Spyder szinte kizárólag kézi munkával készül Neckarsulmban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/