Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lenyitották a Mercedes C-osztály tetejét

2016. március 03. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Történelmének első C-osztály alapú kabrió modelljével nyitja meg az idei kabriószezont a Mercedes-Benz, mely újdonsággal kiteljesíti klasszikus vászontetős modellpalettáját. Az új C-osztály Cabriolet idén nyáron kerül piacra.

A Mercedes-Benz kabriók világába új belépőként érkezett a C-osztály Cabriolet, mely konzekvens módon követi a márka értékeit és formanyelvét. Zárt tetővel a kétajtós kabrió sziluettje a C-osztály Coupét idézi, többek között az azonos külső méreteknek köszönhetően. Az elegáns és feszes, üveg hátsó szélvédővel ellátott vászontető harmonikusan követi a vonalvezetést, különösen sportos hátulnézetet biztosítva. A 360 (nyitott tetővel 285) literes csomagtartó egy kabrióhoz képest meglepően sok csomagot képes tárolni, ezzel tökéletesen kiszolgálva a mindennapi használhatóságot.

A limuzin modellekénél 15 mm-rel lejjebb ültetett futóműnek köszönhetően már a szériában járó 17 colos kerekekkel is hangsúlyosan sportos hatást kelt a kabrió karaktere, melynek légellenálási együtthatója (cw-érték) mindössze 0,28. Az AMG változat jellegzetes formaelemei és specifikus könnyűfém keréktárcsái révén még sportosabb sziluettel büszkélkedhet.

A C-osztály szériában teljesen automata, fekete színű klasszikus vászontetővel érkezik, opcionálisan pedig többrétegű akusztikus tető kérhető sötétbarna, sötétkék, bordó vagy fekete színben, amely a menet- és szélzajokat még jobban elszigeteli a legmagasabb szintű hő- és zajkomfortot biztosítva. A tető egészen 50 km/h sebességig, alig 20 másodperc alatt nyitható, illetve zárható.

Az utastérben a C-osztály limuzin hangulata köszön vissza, amit kabrió-specifikus megoldások varázsolnak még különlegesebbé. A sportos, modern kialakításhoz kiemelkedő anyag- és összeszerelési minőség társul. Opcionálisan különleges, hővisszaverő bőrkárpitozás kérhető az ülésekre, öt színben. A kupé modelltől származnak a hangsúlyos oldaltartású, integrált fejtámlával ellátott sportülések, melyek opcionálisan Airscarf fejtér-fűtéssel is rendelhetők. Hátul két hangsúlyosan formázott ülést találunk, melyek háttámlái osztottan, 50:50 százalékos arányban előredönthetők, tovább fokozva a mindennapi használhatóságot.

Személyre szabhatóság tekintetében a lehetőségek tárháza szinte végtelen: például 13 kárpitozás, 7 díszítőelem, 4 tetőszín és 12-féle fényezés áll a vásárlók rendelkezésére, az exkluzivitás pedig többek között bőrborítású műszerfallal fokozható. A tetőkárpit fekete, porcelán és kristályszürke színekben érhető el. A kabrió dinamikáját az AMG Line csomaggal lehet még tovább fokozni, mely például egyedi kialakítású lökhárítókat, küszöbborításokat, gyémánt-hatású hűtőrácsot, valamint 18 colos AMG könnyűfém kerekeket tartalmaz, míg az utastérben többek között az alul egyenes karimájú többfunkciós bőrborítású sportkormány és az AMG sport pedálszett hivatott teljessé tenni a hangulatot. A piaci bevezetés során elérhető lesz egy limitált, exkluzív felszereltségű Edition 1 modell is.

Aki egy kabrió modell mellett dönt, maximálisan ki szeretné használni a nyitott tetős autózás élményét, amiben sokat segít az Aircap és az Airscarf. A szélvédőkeretbe feltűnésmentesen integrált légterelőt és a hátsó ülések mögötti, elektromosan kiemelkedő szélfogót tartalmazó Aircap rendszer egyetlen gombnyomásra jelentős mértékben lecsökkenti a légörvényeket az utastérben – különösen a hátsó üléseknél. Az Aircap a kabrió komfort csomag tartalmát képezi, akárcsak az Airscarf fejtér-fűtés, ami a vezető és az első utas nyakához és tarkójához áramoltat meleg levegőt. Ennek a két felszereltségnek  köszönhetően egész évben megadatik a nyitott autózás élménye. Opcionálisan az első ülések mögé egy kézzel lehajtható szélterelő is elérhető.

A futómű egyszerre garantál kiemelkedően jó rugózást és gördülési komfortot, valamint agilis viselkedést, mely a vezetési élmény alapját képezi. A kabrió futóműve a limuzin modellnél szériában 15 mm-rel lejjebb van ültetve, de opcionálisan feszesebb sportfutómű is rendelhető, amihez jár a Sport direktkormányzás is. A kabrió modellhez az acélrugós felfüggesztéseken felül az Airmatic légrugózás is elérhető.

A Dynamic Select lehetőséget biztosít az autó karakterének személyre szabására. A vezető ötféle beállítás közül választhat („ECO”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” és „Individual”), melyek közül az „Individual” módot saját ízlésének megfelelően konfigurálhatja.

A benzines motorkínálatot hat erőforrás alkotja. A belépőt a 156 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt C 180 jelenti, míg a paletta csúcsán a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet változat 367 lóerős 3-literes, V6-os biturbo motorja helyezkedik el. A C 200 opcionálisan 4MATIC összkerékhajtással is elérhető. Dízel fronton a 170 lóerős C 220 d és a 204 lóerős C 250 d áll rendelkezésre – a C 220 d akár 4MATIC összkerékhajtással kombinálva. Az új 9G-TRONIC automataváltó az összes motorral kombinálható.

Alapfelszereltségként, illetve opcionálisan számos biztonsági és asszisztens-rendszer található meg a kínálatban, amelyek a Mercedes-Benz Intelligent Drive koncepcióját követik. Az állítható érzékenységű éberségfigyelő asszisztens szériáfelszerelésként jár, akárcsak a Collision Prevention Assist Plus rendszer, mely elmaradó vezetői reakciók esetén egészen 200 km/h-s sebességig autonóm fékezéssel képes megelőzni vagy mérsékelni a ráfutásos ütközéseket. A Vezetői Segédrendszerek csomag részeként további asszisztens-rendszerek állnak rendelkezésre: például a kormányzás-asszisztenssel és Stop&Go Pilot-tal kiegészített DISTRONIC PLUS, a PRE-SAFE fék gyalogos-felismeréssel, vagy a BAS PLUS fékasszisztens, ami már a keresztirányú forgalmat is figyeli. A fejlett borulásvédelmi rendszer abszolút kabrióspecifikus: két, a hátsó ülések mögött elrejtett, és felismert borulás esetén a másodperc törtrésze alatt előugró bukócsőből áll, melyek a rendkívül merev A-oszloppal együtt elegendő helyet biztosítanak az utasok feje számára.

Az új Mercedes C-osztály kabrió nyáron kerül a márkakereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!