/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Lenyűgöző lett az új Peugeot 508

2018. február 24. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az új Peugeot 508-ban semmi sem a régi: alacsony, kompakt felépítés, acélos, sportos külső, egyedi módon berendezett, látványos beltér… A példás menettulajdonságoknak, az új erőforrásoknak, a gazdag technológiai felszereltségnek és a minőségbeli ugrásnak köszönhetően az új 508-nak világszinten kulcsszerep jut a márka feljebb pozicionálási stratégiájában.

A D kategóriás szedánok hagyományos szegmensében a több mint egy évtizedes visszaesést követően négy éve stagnál az európai piac. A legkülönbözőbb karosszériaváltozatok – köztük a SUV – támadásának kereszttüzében a klasszikus limuzin csak a prémium gyártók által kínált változatosabb és rendhagyóbb modellek révén találhat magára. Ebben a piaci környezetben egyértelmű volt a Peugeot 508 dizájnereinek célja: a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításról áttérni egy ötajtós fastback (szedán/kupé) változatra.

Az új 508 kifejezőerejével és dinamikus fellépésével első pillantásra lenyűgöz. Alig 1,40 m magas és hangsúlyosan áramvonalas, kupéra emlékeztető sziluettel rendelkezik. Az orr-rész lehengerlő, már-már agresszív. A finom kidolgozású, pepita mintás hűtőrácsot kétoldalt a márka legújabb tanulmányáról, a Peugeot Instinctről ismerős full LED-es fényszórók szegélyezik. A hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat illusztris elődök, a az 504 és az 504 kupéváltozata előtt tiszteleg.

Az új 508 exkluzív és különleges ismertetőjegye a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor. A fényszóróktól egészen a lökhárító légbeömlő nyílásaiig húzódó keskeny fénysor mintegy „zárójelként” fogja közre az autó elejét. Oldalnézetből a kocsi határozott stílusjegyeket és harmonikus arányokat mutat. A feszesen ívelő, áramvonalas tető alacsonyan húzódik. Az 508 kompaktnak tűnik, és valóban nem hosszabb 4,75 méternél. A sziluettet tovább keskenyítik a visszafogott méretű ablakok, melyek keret nélküli ajtókba illeszkednek. Hátul megtalálható a márka legújabb modelljeiről ismerős, csillogó fekete vízszintes vonal, melyet a hátsó fényszórók foglalnak keretbe. A legfeltűnőbbek mégis maguk a full LED-es 3D lámpák. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. Ez egyszerre nagyon egyedi, igényes és biztonságos megoldás. A csomagtér 487 literes.

Az új 508 külsejét látva senki nem marad közömbös, de a beltér sem kevésbé pazar. A szemünk rögtön megakad az attraktív műszerfalon. Az új 508 ugyanis a Peugeot i-Cockpit legújabb változatát kínálja. Ezen is megtaláljuk a lényegi jellemzőket, a kisméretű kormányt, a kapacitív, 25 cm átmérőjű, 8/3 formátumú érintőkijelzőt és a magasra helyezett, HD minőségű, 31 cm-es műszeregységet. A teljes egészében konfigurálható és testre szabható (hatféle kijelzési módot kínáló) műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg.

A központi érintőkijelző – a műszercsoporttal nagyjából egy magasságban – tökéletesen belesimul a műszerfalba. Az Active felszereltségi szinten 8” kapacitív képernyőnek Allure szinttől egy 10”, nagy felbontású változata került beépítésre. Hét – szintén a műszerfalba simuló – billenőkapcsoló tartozik hozzá, melyekkel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigációs rendszer, gépjármű-paraméterek, telefon, mobil alkalmazások és i-Cockpit Amplify bármikor közvetlenül elérhetők. A középkonzolon, jól látható helyen foglal helyet a 8 fokozatú automata sebességváltó elektromos impulzusos kapcsolókarja. Modern dizájnjával a vezetőhely high-tech jellegét erősíti, és a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul a vezetés kellemesebbé tételéhez.

A két teljes egészében testre szabható hangulatvilág („Boost” és „Relax”) az érzékek közvetlen stimulálását is lehetővé teszi: a látásét a hangulatvilágítás fényerejének változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel, a hallásét az akusztikai beállításokkal, a tapintásét pedig az ülésekben kialakított masszázspontokkal. Az i-Cockpit Amplify a vezetési mód kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.

A díszítőelemekhez és a kárpitokhoz választott minőségi anyagok és a rendkívül gondos kidolgozás diszkrét, modern és kifinomult hangulatot árasztanak. A vezetőülés (és Allure Business felszereltségi szinttől az utasülés is) AGR minősítést kapott, mellyel az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazták. Az első ülések opciós felszerelésként egy öt különböző masszázsprogramot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszerrel lehetnek ellátva.

A fedélzeti élményhez nagyban hozzájárul a gazdagon kialakított belső tér, a fantasztikus kiviteli minőség és a high-tech hangulat. A kimagasló minőségű anyagok és a rendkívül pontos illesztések a luxuslimuzinok világát idézik: szín- vagy nappabőr, selyemfényű króm, fekete lakk, Alcantara, valódi fa („Grey Oak” (a GT Line és a GT változaton) vagy „Zebrano” (csak a GT változaton)) stb. A kényelmi és biztonsági felszerelések választéka is rendkívül gazdag.

Vezetéssegítő funkciók tömkelegét is megtaláljuk az autóban. Többek között van benne a szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer, legújabb generációs automata vészfék (140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat), sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő rendszer, kibővített táblaolvasó rendszer, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval és aktív holttérfigyelő rendszer. Az egyedülálló éjjellátó rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. A rendszer hatótávolsága (200-250 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, és az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.

Városi környezetben olyan berendezések segítik a manőverezést, mint a Visiopark 2 (360°-os kamerarendszer) vagy a legújabb generációs Full Park Assist. A telematikai szolgáltatások terén sem lehet panaszra ok, hiszen az új 508 MirrorLink, Android Auto és Apple Carplay protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció és indukciós okostelefon-töltést kínál. A Peugeot Connect csomag TomTom Traffic szolgáltatásokat is nyújtó 3D online navigációt foglal magában.

Az új Peugeot 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.

A benzinmotorok között az 1,6 literes PureTech motorból kiindulva két új erőforrást találunk: PureTech 180 S&S EAT8, PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik. A dízelkínálatban az 1,5 és 2,0 literes BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8,BlueHDi 160 S&S EAT8, BlueHDi 180 S&S EAT8.

Az idei Genfi Autószalonon bemutatkozó új 508 nemzetközi forgalmazása szeptemberben kezdődik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

wlado
2018-03-03 - 11:37

1000 köbcentiben jöhet,a kaszni 4 sámli 1 motor 1 manual 4-es váltó slussz semmi kütyü


*/