/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Linux alapú infotainment rendszer a Toyotától

2017. június 25. 15:00   |   Autoblog
címkék:  

Több éven át tartó, széles körű együttműködés eredményeként megszületett a világ első, autókba szánt Linux operációs rendszerű fedélzeti szórakoztató és információs rendszere. A technológia első felhasználója egy Toyota modell, a most piacra lépő nyolcadik generációs Toyota Camry.

2018_Toyota_Camry

Száznál is több vállalat fél évtizeden át tartó, közös fejlesztő munkájának gyümölcse az az AGL (Automotive Grade Linux) operációs rendszer, amely a modern autóipar egyik legfontosabb részterületének több súlyos hiányosságát is kiküszöbölheti, és ilyenformán forradalmi jelentőségűnek bizonyulhat.

Rohamléptekben fejlődnek és demokratizálódnak az infotainment és csatlakoztatott szolgáltatások, ugyanakkor az ügyfél-elégedettségi kutatások rendre azt mutatják, hogy a jelenleg alkalmazott rendszerek és technológiák nem elég kiforrottak, ezzel számos bosszúságot okozva a felhasználóknak. Nem véletlenül teszi le egyre több autógyártó az Apple vagy a Google hasonló célú termékei mellett a voksát, ugyanakkor ezzel a döntéssel tulajdonképpen függő viszonyba kerülnek ezektől az informatikai óriásoktól.

2018_Toyota_Camry_XLE_Hybrid_12

Az AGL projektnek éppen az a lényege, hogy az autógyártók egy olyan stabil, bizonyított, átjárható keretrendszert kapjanak (az elképzelések szerint 70-80 százalékos készültségben), amelyre könnyen és rugalmasan felépíthetik saját szolgáltatásaikat, majd ezt a csomagot saját márkaimidzsük szerint stilizálhatják. Ez nem csak olcsóbbá, de megbízhatóbbá és rugalmasabbá is teheti az infotainment rendszerek fejlesztését, amelyek szolgáltatásai igény szerint bővíthetők vagy korlátozhatók, illetve frissíthetők. Az AGL tehát stabil alternatívája lehet az Apple CarPlay és a Google Android Auto rendszereinek, ugyanakkor együtt is képes működni azokkal.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa. A Linux autóipari felhasználása ugyanis már a közeljövőben túlléphet a szórakoztatáson, hiszen az AGL projekt az autók valamennyi fedélzeti szoftverét kiválthatná: a műszerparktól a head-up kijelzőig, a telematikai funkcióktól a vezetőtámogatásig, az aktív biztonságtól akár az autonóm mobilitási technológiákig mindent kiszolgálhat.

Ebben az autóipari forradalomban gyémánt fokozatú támogató partnerként vesz részt évek óta a Toyota, a 2018-as Camry júniusi bevezetésével pedig megtörtént a technológia nyilvános főpróbája, amelynek eredményeit nagy érdeklődéssel várja a projektben érdekelt többi autógyártó.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/