/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már rendelhető az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

2017. december 05. 13:15   |   Autoblog
címkék:  

A Stelvio Quadrifoglio, az első Quadrifoglio szabadidőjármű a mai naptól megrendelhető a hazai Alfa Romeo márkakereskedésekben. A 27 990 000 forintos bruttó listaáron kínált, vadonatúj Alfa Romeo modell számos kategóriaelső jellemzővel és funkcióval bír, és menetdinamikai szempontból új mércét állít a kompakt szabadidőjárművek szegmensében.

A lenyűgöző formatervű, teljesítményű és technológiájú Stelvio Quadrifoglio a „világ leggyorsabb szabadidőjárműve” cím büszke tulajdonosa, miután 7 perc 51,7 másodperces köridejével új kategóriarekordot állított fel a legendás Nürburgring versenypályán.

A Stelvio Quadrifoglio azt az exkluzív 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort kapta meg, amelyet a Ferrari technológiai és fejlesztési szakértelmének felhasználásával építettek meg. Az alumínium szerkezetű erőforrás legnagyobb teljesítménye 510 lóerő 6500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 600 Nm 2500 és 5000/perc között. A motorhoz egy különleges hangolású, nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, amely Race (verseny) üzemmódban mindössze 150 ezredmásodperc alatt vált fokozatot. A Stelvio Quadrifoglio álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, legnagyobb sebessége 283 km/óra.

Az 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort Q4 összkerékhajtási rendszerrel társították, amely kiváló menetdinamikát, tapadást, erőátvitelt, vezetési élményt és biztonságot szavatol minden menetkörülmények között. Normál körülmények között a Q4 rendszer a hajtóerő 100 százalékát a hátsó tengelyre juttatja. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer egy erre szolgáló osztómű segítségével képes a hajtóerő akár 50 százalékát valós időben az első tengelyre átirányítani.

A CDC rendszer az autó „agyaként” koordinálja a Stelvio Quadrifoglio összes fedélzeti elektronikus rendszerének működését, minden helyzetben a lehető legtökéletesebb teljesítményt és maximális vezetési élményt garantálva. A rendszer párhuzamosan módosítja a különböző aktív menetdinamikai rendszerek, az Alfa DNA Pro üzemmódválasztó, a Q4 összkerékhajtás, az aktív nyomatékvektor-szabályozás, az aktív felfüggesztés és az ESC beállításait.

A hátsó differenciálmű két elektronikus vezérlésű tengelykapcsolójának köszönhetően külön-külön szabályozható az egyes kerekekre jutó nyomaték mennyisége. Ennek köszönhetően a hajtóerő akár a határtartományon autózva is optimálisan vihető át a talajra. Ez teszi minden helyzetben biztonságosan és élvezetesen vezethetővé a Stelviót, anélkül, hogy a menetstabilizáló rendszer beavatkozására kellene hagyatkoznunk.

A Stelvio Quadrifoglio két olyan kategóriaelsőséggel is büszkélkedhet, amelyek mindegyike hozzásegíti a modellt a szegmens legjobb menetdinamikájú szabadidőjárműve címhez: az 1830 kg menetkész tömegű jármű a méretosztály legjobb tömeg/teljesítmény arányával (3,6 kg/LE) és legkiválóbb fajlagos teljesítményével (176 LE/liter) rendelkezik.

A kiemelkedő vezetési élményt szavatoló, nagyszerű eredmények hátterében a tökéletesen kiegyensúlyozott tengelyterhelés áll. A mérnökök a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb helyezték el. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók, a kerékdobok és a motorházfedél gyártásához alumíniumot használtak fel.

A Stelvio Quadrifoglio elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz, félig virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. A hátsó felfüggesztésnél az Alfa Romeo által szabadalmaztatott négy és fél lengőkaros szerkezetet alkalmazták. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapító rendszer ezen túlmenően villámgyorsan alkalmazkodik a menetkörülményekhez, lehetővé téve, hogy a vezető válasszon a dinamikusabb vagy kényelmesebb vezethetőség és rugózás között. Így a szegmens legközvetlenebb (12,1) kormányáttételével rendelkező Stelvio Quadrifoglio természetesen és ösztönösen vezethető.

Az eredetileg a Giulián debütált integrált fékrendszer a Stelvio Quadrifoglio fedélzetén is megjelent. Az innovatív, elektromechanikus rendszer a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervóval kombinálva késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rövidebb féktávolságot biztosít. A bevezetést követően a Stelvio Quadrifoglio kívánságra karbon-kerámia féktárcsákkal is megrendelhető lesz. Ezek nem csak könnyebbek (-17 kg az alapkivitelhez képest), de ellenállóbbak is, száraz és nedves körülmények között egyaránt.

A Stelvio Quadrifoglio kívülről azonnal felismerhető egyedi, funkcionális stíluselemeiről. Motorházfedelén légkivezető nyílásokat alakítottak ki, első lökhárítója és küszöbtoldatai sportos kialakításúak, kerékívei izmosak, hátul pedig négy ferdén elrendezett kipufogóvég díszeleg. Az utastérben prémium anyagokkal találkozunk (karbon, bőr és Alcantara), a műszerfal közepét elfoglaló, új 8,8 colos Connect infotainment rendszer 3D navigációs funkciót (opció), valamint Apple CarPlay szolgáltatásokat kínál.

A Stelvio Quadrifoglio alapára 27,99 millió forint, ám választhatunk még hozzá exkluzív extrákat. Ilyenek a feketére fényezett alumínium tetősínek, a piros, sárga, vagy eloxált alumínium féknyergek, a kétszínű belső kárpitozás, vagy a Sparco karbon sportülések. A vételár így könnyen elérheti a 30 millió forintot.

stelvio árlista

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/