/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Máris frissítik a Peugeot 208-ast

2015. február 19. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Bevezetése után három évvel megújul a márka legkelendőbb modellje, a Peugeot 208. A modellfrissítéshez mindent számba vettek: határozottabb lett a stílus, bővebb lett a felszereltség és Euro 6-os normájúak lettek a motorok. Az új 208 forgalmazása idén júniusban indul Európa-szerte.

A Peugeot 208 első nemzedéke az egymilliomodik példány legyártásához közeleg, ami jelentősen megerősítette a francia márka pozícióját a B szegmensben. A három év után átkozmetikázott kisautó pedig talán még vonzóbb lehet a vásárlók szemében. Új stílusa egyszerre vonzó és karakteres, a kínálat még gazdagabb lett a színek, a testre szabási lehetőségek és a felszereltségi szintek tekintetében, és tovább bővült a fokozott kényelmet és biztonságot szolgáló felszerelések sora. A hatékonyság és a takarékosság kettős szempontja szerint újult meg a motorválaszték is.

A Peugeot tervezői a még erősebb érzelmi hatás elérését tűzték ki az elődénél is vonzóbb és határozottabb külső megteremtésével. Az első lökhárítók vonala tagoltabb, precízebb és izmosabb. A szélesebb hűtőmaszk, az elődénél vastagabb, krómozott díszléccel együtt mostantól teljesen belesimul a lökhárítóba. A magasabb felszereltségi szinteken az új „Equalizer” hűtőmaszknak egyedi 3D hatást kölcsönöz a krómozott, gravírozott felirat. A különálló első ködlámpákkal együtt az orr-rész új megjelenése jóvoltából szélesebbnek, dinamikusabbnak tűnik az autó, látványában is jobban fekszi az utat.

Az első rész további meghatározó eleme az új kettős árnyalatú fényszóró, amelynek fekete, krómozott maszkja határozottabb megjelenést kölcsönöz a lámpának. Az összképet a nagyragadozókat idéző, modern 3D LED-világítás teszi teljessé. Az új első fényszórók az alapfelszereléshez tartoznak a második felszereltségi szinttől. Oldalról az új stílusú, 16 vagy 17 colos felnik tűnnek fel, s mostantól a harmadik felszereltségi szinttől széria a krómozott tükörház. Hátul a lámpák és azok új, fénydiódás, 3D hatású, karomszerű megjelenése ragadja magával a tekintetünket.

Az új Peugeot 208 karosszériaszíneinek kínálata új árnyalatokkal bővült, így már tizenháromféle színből választhatnak a vásárlók. Új és rendkívül ütős az Orange power metálfényezés. Élénk ragyogása a fényben érvényesül igazán, a trendi és vidám szín még feltűnőbbé teszi az autót.

Az új 208 utasterében visszaköszön az elődből jól ismert és az ügyfelek körében nagy tetszést aratott innovatív vezetőhely, a Peugeot i-Cockpit. Ez a kisméretű kormánykerékből, a magasra helyezett kijelzőből és a nagyméretű érintőképernyőből áll. Az összes modell puha műszerfalbetéttel készül, ugyanakkor a felszereltebb változatok új bevonatot kaptak, így tapintásuk lágyabb. A szemmagasságban elhelyezett műszerpanel a vezető látóterébe helyezi a vezetéshez szükséges információkat. A magasabb felszereltségű változatokat egyértelműen azonosítja az analóg műszerek körül futó LED-gyűrű.

A második felszereltségi szinttől széria a 7 colos érintőképernyő. Használata nagyon egyszerű, megkönnyíti a hozzáférést az autó kezelőszerveihez. Felvonultatja a fedélzeti online kommunikációs eszközök legjavát: Bluetooth csatlakozás és USB, mobil alkalmazások a PEUGEOT Connect Appson és az új MirrorScreen rendszeren keresztül, amelynek segítségével az okostelefon kijelzőjét a jármű képernyőjén jeleníthetjük meg, és így használhatjuk annak alkalmazásait.

A 308, az 508 és az RCZ modellekhez hasonlóan az új 208 még igényesebbé kíván válni, amit remekül szemléltet a GT Line változat megjelenése (Magyarországon nem elérhető). A GT Line átveszi a sportos GTi változat egyes stílusjegyeit, három- illetve ötajtós változatban, a 110 lóerős, 1.2 literes PureTech Start & Stop motorral, vagy a 100, illetve 120 lóerős 1.6 l BlueHDi dízelmotorral rendelhető.

Az új Peugeot 208 két olyan új felszerelést kínál, amelyek hasznosak a városi közlekedésben: az Active City Brake-et és a tolatókamerát. Az Active City Brake a városi közlekedésben kis sebességnél bekövetkező koccanásokat segít elkerülni, illetve az ütközés erejét csökkenti olyan esetekben, amikor a vezető nem lép a gázpedálra. A második felszereltségi szinttől igényelhető a tolatókamera, amely a színes központi kijelzőn, látványosan jeleníti meg az autó mögötti területet.

Továbbfejlesztették a 208-as erőforrásait is, a benzines és dízel aggregátok immár teljesítik az Euro 6-os kibocsátási normát. Az 1,6 literes BlueHDi dízelmotor mostantól háromféle teljesítménnyel, 75, 100 és 120 lóerővel rendelhető. A BlueHDi 75 és a BlueHDi 100 S&S ötfokozatú mechanikus váltóhoz kapcsolódik, alapváltozataik kibocsátása 90, illetve 87 gramm kilométerenként. Az alacsony fogyasztásra optimalizált változataik CO2-kibocsátása azonban 79 gramm km-ként, és 100 km megtételéhez mindössze 3,0 liter üzemanyagra van szükségük, ami új rekord nemcsak a szegmensben, hanem a piacon is.

A benzinmotor-palettán az 1.0 literes PureTech 68 és az 1.2 literes PureTech 82 szívómotort a turbófeltöltős, 1.2 literes PureTech 110 S&S típus követi, amely hatfokozatú automataváltóval is konfigurálható. Az 1.2 literes PureTech 110 S&S EAT6 változat 104 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, ezzel a kategória etalonja az automata benzines modellek között. Az előző nemzedékhez képest (1.6L VTi 120 BVA) pedig 45 grammal csökkent a széndioxid-kibocsátása. Aki pedig dinamikus menetteljesítményekre vágyik, választhatja az 1,6 literes THP turbómotor 165 vagy 208 lóerős változatát a GTi modellben.

Az európai piacra szánt új 208 modelleket Poissy-ban (Franciaország) és Trnavában (Nagyszombat, Szlovákia) gyártják, a forgalmazás június közepén kezdődik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/