/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Még keményebb lett a BMW M2

2018. április 18. 11:55   |   Autoblog
címkék:  

A BMW bemutatta az M2 Competition modellt, az M2 csúcsra járatott verzióját, amely még magasabbra teszi a mércét a kompakt sportautók mezőnyében. Az M2 Competition 410 lóerős és duplakuplungos váltóval 4,2 másodperc alatt sprintel százra. Mindemellett akár 280 km/órával is száguldhat.

Az új BMW M2 Competition szíve egy új sorhatos benzinmotor, amelyet a BMW M3/M4 erőforrásának alapjaira építettek meg a mérnökök. Az M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, duplaturbós blokk maximális teljesítménye percenkénti 5250 és 7000 főtengely-fordulat között 410 lóerő, miközben 550 Nm forgatónyomatéka percenkénti 2350 és 5200 főtengely-fordulat között mindvégig a sofőr rendelkezésére áll.

A BMW M modellek jellegzetes orgánumáról az elektronikusan állítható szelepekkel kiegészített kipufogórendszer, az erőforrás kimagasló belső hatékonyságáról pedig a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológia gondoskodik. Az Európai Unió országaiban értékesített M2 Competition modelleket a BMW a károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentése érdekében részecskeszűrővel is felszereli.

Az új BMW M2 Competition az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) 4,2 másodperc alatt, az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltóval pedig 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál szabályozza le, az opcionális M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag azonban ezt a határt egészen 280 km/óráig kitolja – 10 km/órával tovább, mint a BMW M2 Coupé esetében.

Az erőforrás okosan megtervezett kenési rendszere egyenesen a motorsport élvonalából érkezett, a hűtőrendszer műszaki alapját pedig a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé hűtőrendszere adta. A speciális hűtőrendszerről nagyobb hűtőrács-pár és új, több levegőt gyűjtő első koptató árulkodik. A vese alakú hűtőrácsok már az alapfelszereltség részeként magasfényű fekete színben ragyognak, ahogyan az első kerékjárati ívek fölé integrált irányjelző-panelek és az elektronikusan állítható szelepekkel felszerelt kipufogórendszer dupla ikervégződése is. A modell hátulját sötét árnyalatú M Competition embléma díszíti. A vadonatúj, duplakonzolos visszapillantó-házak tovább csökkentik az autó légellenállását és a modell sportosságát hangsúlyozzák.

A minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény érdekében a BMW M GmbH tervezőmérnökei módszeresen finomítottak a BMW M2 Coupé menettulajdonságain, miközben a motortérbe a BMW M3/M4 szénszál-erősítésű műanyagból készült toronymerevítője is beköltözött. A mindössze 1,5 kilogramm súlyú alkatrész jelentős mértékben fokozza a karosszéria merevségét, amely így még pontosabb irányíthatóságot eredményez. A tervezőmérnökök az elektromechanikus szervokormány, az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) jelleggörbéjét is a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan hangolták át.

Az M2 a BMW első olyan modellje, amelynek középkonzolján közvetlen üzemmódválasztókat helyeztek el a tervezők. Ezen gombokkal a motor karakterisztikája, a kormánymű elektromos rásegítésének mértéke és – amennyiben a felszereltség része – az M duplakuplungos automataváltó Drivelogic funkciói bármelyik pillanatban személyre szabhatók. Az egyes üzemmódok szabadon kombinálhatók egymással, a kedvenc járműbeállítások pedig bármikor a kormányra helyezett M1 és M2 memóriagombokra programozhatók.

Az M2 Competition opcionális extrafelszereltségei között az M Sport kagylóülések is megtalálhatók, amelyek formájukkal és integrált fejtámláikkal a motorsport élvonalát idézik, miközben minden vezetési szituációban tökéletes tartást garantálnak. A háttámlák közepén, vállmagasságban egy-egy M2 típusjelzés világít, a fekete bőrkárpithoz pedig kék és narancssárga kontraszt-varrások választhatók. Az alapfelszereltség részét képező sportülések ugyancsak fekete bőrkárpittal érhetők el, az ülőfelületeken és a háttámlákon kék vagy narancssárga kontraszt-varrással.

Felárért M Sport fékrendszer is kérhető az autóhoz. Ekkor az első tengely végeire 400 milliméter átmérőjű féktárcsák költöznek, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják. Az extrafelszereltségek listájára a 19” méretű, Y küllődizájnú könnyűfém keréktárcsák is felkerültek, elöl 9J x 19, hátul 10J x 19 méretben. A kerekeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban is elérhető lesz: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Noll Balázs
2018-04-18 - 21:01

Nagyon örülök ennek a bmw m2 nek gratuláloka mérnököknek ☺☺☺?✌??igy tovább a fejlesztéssel ☺☺?✌??


*/