Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az összkerékhajtású hatajtós MINI

2016. január 22. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A vadonatúj MINI Clubman piaci debütálásával a brit gyártó sokszínű modellpalettája a prémium kompakt szegmensbe is megérkezett, a változatos kínálatnak pedig most az ALL4 intelligens összkerékhajtás ad újabb lendületet.

Az új MINI Clubman ALL4 modell-páros debütálásával immáron nyolc különböző kivitelre nő a MINI Clubman elérhető modellváltozatainak száma. A modellhez három benzines és három dízelüzemű erőforrás választható, a legerősebbek mostantól akár intelligens összkerékhajtással is.

A MINI Clubman a tradicionális kombi karosszéria-felépítés kortárs újraértelmezését kínálja. Jellegzetes arányait az elnyújtott sziluett, az izmos karosszéria-ívek, a hosszú tetővonal és a csapott hát különleges egysége kelti életre. 4253 mm-es hosszával, 1800 mm-es szélességével, 1441 mm-es magasságával és 2670 mm-es tengelytávolságával az új MINI Clubman jelentősen nagyobb elődjénél és az ötajtós MINI-nél. A modell összetéveszthetetlen megjelenését a vízszintes kialakítású hátsó lámpatestek és a MINI modelljein most először alkalmazott légellenállás-csökkentő elemek is garantálják. A krómkeretbe foglalt kör alakú fényszórók, a hűtőrács hatszög alakú kontúrja, a motorháztető erőteljes kidomborítása, a karosszéria alján végigfutó fekete ív és az oldalsó irányjelző-panelek egyértelműen a brit kisautó-gyártó örökségét hirdetik.

A MINI Cooper S Clubman ALL4 és a MINI Cooper SD Clubman ALL4 csúcsmodellek első lökhárítója nagyobb légbeömlőket tartogat, amelyek gondoskodnak a fékrendszer hűtőlevegőjéről. Ezen felül mindkét modell króm keretbe foglalt, vörös „S” típusjelölést visel a hűtőrácson, az oldalsó irányjelző-paneleken és a csomagtérajtón. Ezen kívül a két autó diffúzor-elemmel kiegészített hátsó lökhárítót és középre vezetett dupla kipufogóvéget is kapott. Az összkerékhajtású változatok piaci debütálásával párhuzamosan tovább bővül a fényezések palettája is, méghozzá a Digital Blue jégkék-metállal.

A négy oldalsó ajtó, az osztott csomagtérajtó, az öt teljes értékű ülés, valamint az alapesetben 360 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével 1250 literig bővíthető csomagtér a MINI által valaha kínált legmagasabb szintű funkcionalitást és sokoldalúságot biztosítja. A műszerfal kivételesen szélesre nyújtott, amelynek sziluettje az ajtókárpitokon és a középkonzolon is visszaköszön. A központi műszeroszlopot a MINI modellekre jellemző stíluselemek felhasználásával rajzolták meg a tervezők. Itt kapott helyet a vörös fényben pulzáló motorindító és –leállító billenőkapcsoló, miközben a középkonzol a MINI történetében most először egészen a műszerfalig ér, rajta a két pohártartóval, a tárolórekeszekkel, az elektromos kézifék kapcsolójával és az opcionális extrafelszereltségként elérhető MINI Controllerrel. A MINI Cooper S Clubman ALL4 és a MINI Cooper SD Clubman ALL4 modellek esetében a bőrborítású sportkormány és az első sportülések is az alapfelszereltség részei.

A MINI Clubman ALL4 modellekben új fejlesztésű intelligens összkerékhajtás dolgozik. Az elektronikusan vezérelt összkerékhajtási rendszer a vezetési szituáció igényei szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, amely intenzív kigyorsításokat és még nagyobb kanyarsebességet eredményez. Sőt mi több, az ALL4 intelligens összkerékhajtás a legváltozatosabb időjárási körülmények és útviszonyok közepette is garantálja a tökéletes tapadást és az optimális vonóerőt. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát a manuális váltó vagy a Steptronic automataváltó először az első tengely kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművéhez továbbítja, ahonnan a rendszer a hajtást szükség esetén – a kardántengelyen keresztül – a hátsó tengely differenciálművéhez is továbbadja. A motorból érkező teljesítményt és nyomatékot itt egy szabadonfutó tengelykapcsoló osztja el a két kerék között, a vezetési szituáció igényei szerint.

A dinamikus menetstabilizálónak köszönhetően az intelligens összkerékhajtás gyorsan és precízen alkalmazkodik a vezetési szituációhoz, a rendszer ugyanis folyamatos számításokkal figyeli az első és a hátsó tengely közötti teljesítmény-elosztást. A számításba vett adatok folyamatos elemzésével a rendszer idejekorán érzékeli a jármű megcsúszásának kockázatát, a másodperc törtrésze alatt korrigálja az esetleges alul- és túlkormányzásokat, miközben a tapadás növelésével segíti a stabil kigyorsításokat és a lendületes kanyarvételt. A rendszer a motorerőt képes akár egyetlen oldali kerékre is továbbítani, szükség esetén az első és a hátsó tengely differenciálművének zárásával az eltérő keréksebességeket is kiküszöböli. Az egyes kerekek tapadását az elektromos vezérlésű első differenciálzár és a menetstabilizáló rendszer kerekenkénti fékező funkciója optimalizálja. Gombnyomásra a dinamikus vonóerő-szabályzás is aktiválható, amely engedélyezi a kerekek kontrollált megcsúszását, elősegítve ezzel az elindulást például laza homokos vagy mély hóval borított útszakaszokon.

A Clubman modellek orrában korszerű BMW motorok dolgoznak. A legpotensebb erőforrás a MINI Cooper S Clubman ALL4 192 lovas 2 literes turbómotorja, amely közvetlen befecskendezést, VALVETRONIC változó szelepvezérlést és dupla VANOS változó vezérműtengely-állítást vonultat fel, percenkénti 1250 főtengely-fordulatnál jelentkező 280 Nm csúcsnyomatékkal, amely ideiglenes túltöltéssel 300 Nm-re növelhető.

Hatsebességes manuális váltóval a MINI Cooper S Clubman ALL4 7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, míg az opcióként elérhető nyolcsebességes Steptronic automataváltóval mindehhez 6,9 másodpercre van szüksége. A modell végsebessége mindkét váltóval 225 km/óra.

A MINI Cooper SD Clubman ALL4 modell orrában dolgozó motor a legerősebb dízelüzemű erőforrás, amelyet a brit kisautó-gyártó sorozatgyártott modelljébe valaha is építettek, a MINI ráadásul ez esetben már az alapfelszereltség részeként kínálja hozzá a nyolcsebességes Steptronic automataváltót. A 2 literes turbódízel erőforrás 190 lóerő teljesítmény mellett 400 Nm csúcsnyomatékot állít elő percenkénti 1750 főtengely-fordulatnál. A 0-100 km/órás gyorsulás mindössze 7,2 másodpercet vesz igénybe, 222 km/óra végsebesség mellett. Az automataváltó kiváltsága a Launch Control rajtprogram is, amely a lehető legdinamikusabban lódítja meg álló helyzetből a MINI Clubman ALL4 modelleket.

Az extrafelszereltségek listája széles, a Head-Up kijelzőt, Driving Assistant csomagot, tolatókamerát és parkolóasszisztenst kínáló vezetést támogató rendszerek mellett rendelhetők dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás, LED-es első fényszórók, a csomagtérajtó érintés nélküli nyitását is lehetővé tevő Comfort Access kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás, elektromosan állítható első ülések, panoráma üvegtető, leszerelhető vonóhorog, és MINI vezetési üzemmódok. Sőt mi több, a modellhez számos MINI Yours és MINI John Cooper Works opció, a MINI Touch Controllerrel dolgozó Professional navigációs rendszer és a teljes MINI Connected információ-szolgáltató csomag is elérhető.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!