/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új BMW i8 Roadster és i8 Coupé

2017. november 30. 12:50   |   Autoblog
címkék:  

A világ legnagyobb példányszámban értékesített plug-in hibrid sportautójának megújulásával a BMW i8 sikertörténetében újabb fejezet veszi kezdetét: a 2014-ben bemutatott progresszív négykerekű palettájára az új Roadster is megérkezett. Elektromosan működtethető vászontetejével a kétüléses modell a határtalan szabadság, a vérpezsdítő teljesítmény és a zéró emissziójú mobilitás egyedülálló kombinációját váltja valóra.

Miként az új BMW i8 Coupé, úgy az új BMW i8 Roadster is a BMW i divízió jövőbe mutató LifeDrive járműstruktúrájára épül, amely az alumínium alváz és a szénszál-erősítésű műanyagból készült utascella egyedülálló kettősét rejti. Mindkét újdonságban a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztett változata dolgozik, egy jelentős mértékben megnövelt cellakapacitású és energiatárolású, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral, valamint egy minden korábbinál erőteljesebb villanymotorral. A végeredmény érezhetően dinamikusabb menetteljesítmény, még tovább csökkentett üzemanyag-fogyasztás és még nagyobb elektromos hatótávolság.

A két modell C-oszlopain a „Coupe”, illetve a „Roadster” feliratok olvashatók, miközben a karosszéria mostantól akár E-Copper rézmetál vagy Donington Grey fémmetál árnyalatban is ragyoghat.

A BMW i divízió markáns stílusjegyei egy új járműkoncepció képében öltöttek új formát, amelynek minden részlete egyedi. A vászonból készült tető a sziluett egyik leginkább meghatározó eleme. Profilból ráadásul a karosszéria látványos, dinamikus ék alakja is tetten érhető.

Nyitott állapotban az új BMW i8 Roadster széles teteje teljes egészében a két ülés mögé húzódik, a tetőmozgató mechanika rendkívül kis helyre, merőleges pozícióba hajtja hátra a vásznat. A mindössze 15 másodpercet igénylő művelet egészen 50 km/órás utazósebességig végrehajtható, a tető lenyitására pedig a hátsó ablak körülbelül 30 millimétert megemelkedik, amely így optimális aerodinamikai pozícióban hatásos szélfogóként funkcionál. A két ülés mögött még nyitott tetővel is hozzávetőlegesen 100 literes csomagtér kínálkozik.

Az első két BMW i modell esetében alkalmazott könnyűszerkezetes járműépítési alapelveket a tervezőmérnökök az új BMW i8 Roadster sajátos jellemzői szerint részletekbe menően újragondolták. Mint ilyen, a nyitott tetős kétüléses vadonatúj fejlesztésű, keret nélküli sirályszárnyas ajtói szénszál-erősítésű műanyagból készültek, alumínium külső borítással. Az első szélvédő keretét emellett teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból formálták meg, így a kivételesen merev, ultraerős innovatív anyag még felborulás esetén is maximális utasbiztonságot garantál.

Szénszál-erősítésű műanyagból készültek továbbá a nagyméretű keresztmerevítőkkel ellátott küszöbök is, a karosszéria merevségét pedig az első és a hátsó tengelyen egyaránt toronymerevítők fokozzák. Az új BMW i8 Roadster saját tömege így 1595 kilogrammnál megáll, amely a nyitott tetős sportautók mezőnyében kedvező érték és mindössze 60 kilogrammal múlja felül az új BMW i8 Coupé önsúlyát.

Az eDrive hajtáslánc-technológia és az intelligens energiamenedzsment továbbfejlesztésének köszönhetően a villanymotor mostantól jelentősen több vezetési szituációban tudja átvállalni a meghajtást. A lítium-ion akkumulátor is új. A nagyfeszültségű egység az alumínium alváz közepén kapott helyet, cellakapacitása 20-ról 34 Amperórára, míg bruttó energiatárolási képessége 7,1-ről 11,6 kilowattórára emelkedett (nettó 9,4 kilowattóra). Mindez azt jelenti, hogy a villanymotor több energia áll rendelkezésére, miközben maximális teljesítménye plusz 9 kW-tal 105 kW-ra/143 lóerőre nőtt.

Alapértelmezett módban a hajtáslánc aktiválásakor először a villanymotor lép működésbe, amellyel a tisztán elektromos meghajtás immáron egészen 105 km/órás sebességig fenntartható (az első BMW i8 esetében maximált 70 km/órával szemben). A belsőégésű erőforrás csupán efölött, illetve intenzívebb gyorsulásnál kapcsolódik be a hajtásba, majd egyenletesen tartott tempónál ismét kikapcsol. Az eDrive gomb megnyomásával az elektromos meghajtás egészen 120 km/órás sebességig fenntartható. Az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint az új BMW i8 Coupé egyetlen feltöltéssel 55 kilométert, míg az új BMW i8 Roadster 53 kilométert képes megtenni.

A benzinmotor is átfogó optimalizáláson ment keresztül. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres erőforrás maximális teljesítménye 231 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Működés közben az egység még sportosabb hangorkán kíséretében pörög fel, a kipufogógáz károsanyag-tartalma pedig még tovább csökkent. A benzines és a villanymotor rendszerteljesítménye 374 lóerő, amely a Coupét 4,4, a Roadstert pedig 4,6 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből százas tempóra. Az elektronika mindkét modell végsebességét 250 km/óránál maximálja. A NEDC mérései szerint a BMW i8 Coupé vegyes fogyasztása 1,9 liter, kombinált energiafogyasztása 14,0 kWh, kombinált károsanyag-kibocsátása csupán 42 gramm. Az i8 Roadster esetében mindez 100 kilométerre vetítve 2,1 literre és 14,5 kilowattórára, valamint kilométerenkénti 46 grammra nő.

Az i8 Coupé és i8 Roadster összkerékhajtásának részeként a villanymotor az első kerekeket, míg a benzinmotor a hátsó tengelyt hajtja, a rendszer összehangolt, hatékony működését pedig az energiamenedzsment vezérli. Hibrid üzemmódban indított erőteljes gyorsulás esetén az elektromos motor intenzív teljesítmény-többlettel támogatja a belsőégésű erőforrást, majd lassulás és fékezés közben a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. Szükség esetén a benzinmotor nagyfeszültségű indítógenerátora is képes a benne eltárolt energiatartalék leadására.

Amennyiben a navigációs rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy energiafelhasználás szempontjából a villanymotor a lehető leghatékonyabban vegyen részt a hajtásban. A rendszer előre elemzi az úti célhoz vezető teljes útvonalat, a hajtáslánc vezérlő elektronikáját pedig úgy állítja be, hogy a hátralévő úton – különös tekintettel az utazás lassabb tempójú szakaszaira – maximális hatékonyság szerint használja ki a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energiát.

A futómű-technológia és a lengéscsillapítók átfogó finomhangolása, a típus-specifikusra konfigurált kormánymű-karakterisztika, a feszesebb stabilizátor-beállítás, valamint a dinamikus menetstabilizáló rendszer paramétereinek célzott módosítása együttesen garantálja, hogy az új BMW i8 Roadster kupé kiváló vezethetőségét és menetteljesítményét örökölte. Az alapfelszereltség része a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás is.

A Coupé utasterében elefántcsont árnyalatú, a Roadster utasterében elefántcsont / fekete kéttónusú bőrkárpitot találunk. Az opcionális extrafelszereltségek listája a Halo utastéri kialakítással, valamint az Amido fekete/E-Copper rézmetál kárpitozást kínáló Accaro utastéri kialakítással bővül. Az innovatív modellpáros alapfelszereltségébe a váltófülekkel felszerelt, multifunkciós bőr sportkormány, az elektromosan állítható és fűthető ülések, a multifunkciós műszerfali kijelző, a Surround View funkcióval kiegészített Driving Assistant csomag, a BMW Display Key okoskulcs, illetve a BMW Professional navigációs rendszer is beletartozik. Az extrafelszereltségek közé a BMW Head-Up kijelző, a BMW Laserlight lézerfényszóró és az akusztikus gyalogosvédelem is felkerült.

A BMW ConnectedDrive teljes körű szolgáltatás-palettája ugyancsak az új BMW i8 Coupé és az új BMW i8 Roadster átfogó alapfelszereltségének része. A BMW portfólió olyan exkluzív szolgáltatásokhoz kínál hozzáférést, mint a valós idejű forgalmi információk, a felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás, valamint a Concierge Services. A személyes mobilitás digitális segédjeként működő BMW Connected eközben az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformon keresztül a bajor prémiumgyártó ügyfelének bármely digitális eszközét, így például az okostelefonját, okosóráját és táblagépét is képes a gépkocsi központi operációs rendszeréhez csatlakoztatni.

A BMW mindkét modellt kétféle járműtöltő kábellel szereli fel. Az alapkábel a hagyományos háztartási aljzatokhoz csatlakoztatható, amelyen keresztül a telep mintegy négy és fél óra alatt teljesen feltölthető. Az erősebb, 3,6 kW teljesítményű kábel a BMW i Wallbox fali töltőhöz csatlakoztatható, amely mindössze három óra alatt teljesen feltölti az akkumulátort.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/