Megjelent a dízelmotor Amerika kedvenc pickupjában
Egy dízelmotor vonóereje verhetetlen, tökéletesen illik a legendás F-150 pickuphoz. Tavasszal meg is jelenik a kínálatban az első gázolajos egység, a 3 literes Power Stroke turbódízel, amelyet a Ford Európa gyárt majd. A 250 lovas és 596 Nm nyomatékú erőforrás kategóriaelső vontatási kapacitással és hasznos teherbírással ruházza fel az F-150 pickupot.
A Ford angliai Dagenham Motorgyárában összeszerelt dízel erőforrás az értékesítési csúcsokat döntő F-150 modellben 250 lóerőt ad le 3250-es fordulatszámon, és a maximális, 596 Nm-es forgatónyomatéka már 1750-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. Részben ennek is köszönhető, hogy a dízel F-150 vontatási kapacitása 5171 kg, hasznos teherbírása pedig 916 kg, miközben az autó tervezett országúti üzemanyag-fogyasztása csupán 7,8 l/100 km.
Az új 3,0 literes Power Stroke erőforrás szilárdabb és kisebb tömegű, mint elődje volt; ezt olyan megoldásokkal sikerült elérni, mint a motorblokk kompakt grafitos vasöntési technológiája, vagy a kovácsolt acélból készült főtengely alkalmazása. A gyorsabb gázreakciók és a kisebb turbólyuk érdekében a motort nagy hatékonyságú, változó geometriájú turbótöltővel szerelték fel. A közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezési rendszer precízen szabályozza a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást, és a 200 bar befecskendezési nyomás simább, halkabb működést és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez.
A motor kettős üzemanyagszűrőt és alumíniumöntvény olajteknőt kapott, s az energiaveszteséget kétlépcsős olajpumpa mérsékli. A motor által mechanikusan meghajtott hűtőventilátor és a radiátorlezáró lamellák javítják az autó teljesítményét a magas hőmérsékleten vagy nagy tengerszint feletti magasságban végzett munka során; ez a megoldás komoly előnyt jelent a versenytársak elektromos hűtőventilátoraihoz képest.
Ha az autóval kevésbé kemény körülmények közt vontatnak vagy szállítanak, az F-150 motorvezérlő rendszere egy folyadékos tengelykapcsoló segítségével csökkenti a ventilátor terhelését, és lezárja a két hűtőrács-lamellát, javítva ezzel a jármű légellenállását, és tovább csökkentve a motor energiaveszteségét. A fogyasztást és az emissziót jelentős mértékben csökkenti a különleges kalibrálású SelectShift tízfokozatú automata sebességváltó és az automatikus start/stop rendszer is.
A Ford a 2017-es évben 896 764 darab F-sorozatú haszongépjárművet értékesített az USA-ban ami 9,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és 2005 óta a legjobb értékesítési eredménynek számít. Az F-sorozat tavaly már 41. alkalommal kapta meg az Amerika Legkelendőbb Pickupja címet.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)