/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Citroën C4

2014. december 10. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën C4 második generációja 2010-ben mutatkozott be, és eddig több mint 450 ezer darab gördült le belőle a márka mulhouse-i gyártósoráról. A kényelméért és minőségéért kedvelt modell a korszerűsítés jegyében most új világítást, hasznos technológiákat és új generációs motorokat kap.

A Citroën C4 a 2015-ös modellévre mindenekelőtt új fényszórókat kapott, amiktől megváltozott a tekintete. A sárvédők irányában megnyújtott fényszórók a LED-ektől még kifejezőbbek lettek, és teljesen egyedi világítást eredményeztek. A fényes fekete háttér előtt két 3D krómozott lámpaegységet magában foglaló, finoman kiképzett fényszórókon is érződik a technológiai berendezésekre jellemző minőség. A hátsó lámpákat is lecserélték 3D hatásúakra. Ezen kívül az első és hátsó lökhárítón, illetve az ablakszegélyeken krómdíszítéseket találunk, s újak a 17 colos könnyűfém felnik is. A C4 ezentúl akár 18 colos kerekekkel, 9 színárnyalatban rendelhető (ebből a kőszürke és a platinaszürke új).

Az új C4 utasterében a 7 colos érintőképernyőnek köszönhetően letisztultabb, modernebb kiképzésű műszerfalat találunk. Az ülések jól tartanak és kényelmesek. A kínálat két új kárpittal bővült: a visszafogott és elegáns színű Rayados Mistral és a szürke Libéria szövettel. Az egész enteriőr igényes kialakítású. Az utasteret a kategória legjobb minőségű anyagai borítják: a műszerfal puha felületet eredményező, ráolvasztásos technikával készült, a tetőt jersey kárpit fedi, a kormánynál lévő kapcsolókon, a szellőzőkön és a váltókaron pedig krómdíszítés található.

A C4 kellemes és pihentető utazást ígér. A fedélzeti kényelem garanciája a különösen kényelmes ülések, melyek közül a vezetőülés masszázsfunkcióval és elektromosan állítható deréktámasszal is rendelkezik, a nagyméretű üvegfelületek, az elektromos működtetésű árnyékolóval felszerelt, 1,3 m²-es panoráma üvegtető, valamint a kiváló hangszigetelés.

A C4 külső méretei változatlanok: a modell 4,33 m hosszú, 1,79 m széles és 1,49 m magas. Továbbra is referenciaértékű a 408 literes csomagtartó, melynél nincs nagyobb a kategóriában. Szögletes formájának, az alacsony és keskeny raktérküszöbnek és belső kialakításának köszönhetően 100%-osan kihasználható. A 2,65 m-es tengelytávnak és a hátsó üléspadon mért 1,45 m-es könyökszélességnek köszönhetően a C4 belterét nagy helykínálat jellemzi. A modell bővelkedik rakodóhelyekben: ilyen a nagyméretű kesztyűtartó, a 1,5 literes palack befogadására alkalmas első ajtózsebek, az első ülések alatti tárolófiók, a műszerfali rakodórekesz és az első könyöktámasz alatti tárolóhely. A variálhatóságot a 2:1 arányban osztott hátsó üléspad, valamint a hosszú tárgyak szállítására alkalmas síléctartó biztosítja.

Az új 7 colos érintőképernyő magában foglalja a navigációs rendszert, a média funkciót (rádió, audio streaming funkció,), a telefont (Bluetooth kihangosító), és a gépjármű-paraméterek beállítását. A zavartalan utazást az intelligens kipörgésgátló rendszer, a visszagurulás-gátló berendezés, a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés és az ultrahangos holttérfigyelő rendszer szavatolja.

A Citroën C4 motorkínálata új Euro 6-os motorokkal bővült: a benzines választék két PureTech motorral, a dízel kínálat két BlueHDi motorral lett gazdagabb. A Franciaországban tervezett és gyártott új, háromhengeres PureTech benzinmotorok innovatívak, hatékonyak, egyben gazdaságosak. A hatsebességes manuális váltóval szerelt PureTech 130 S&S turbómotor tavaly márciusi bevezetése után a C4 motorkínálata két új erőforrással bővült: az ötsebességes manuális váltóval szerelt PureTech 110 és a hatfokozatú automataváltós PureTech 130 S&S EAT6 motorral.

A PureTech 110 motor legnagyobb teljesítménye 5500 ford./percnél 110 LE, nyomatéka pedig 1750 ford./percnél 205 Nm. Ezzel a motorral és ultra alacsony gördülési ellenállású gumikkal a vegyes ciklusú fogyasztás 4,7 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 110 g/km. A Stop & Start rendszernek és a belső elektromos szivattyúnak köszönhetően a C4 PureTech 130 S&S EAT6 fogyasztása vegyes ciklusban csak 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 49 grammal kevesebb, mint az előző, négyfokozatú automataváltóval szerelt VTi 120 motoré (110 g/km).

A Citroën 2013 vége óta új, BlueHDi nevű motorgenerációt alkalmaz, mellyel a nitrogén-oxidok (NOx) emissziós határának drasztikus csökkenése érhető el. A motorcsalád alkalmazásával egyben csökken a CO2-kibocsátás (akár 4%-kal), és olyan technológia áll rendelkezésre, mely már az Euro 6 szabvány későbbi, szigorított változatainak is megfelel. Az 1560 cm3 hengerűrtartalmú, ötsebességes kéziváltós BlueHDi 100 és BlueHDi 100 S&S, valamint a hatsebességes kéziváltós BlueHDi 120 S&S motorok legnagyobb teljesítménye 100, illetve 120 LE. Az előző generációhoz képest nőtt a maximális nyomaték, 254 Nm-re a BlueHDi 100 és 300 Nm-re a BlueHDi 120 S&S változatnál. A BlueHDi 100 S&S egység legjobb hatásfokú változata 100 km-enként csupán 3,3 liter üzemanyagot fogyaszt, CO2-kibocsátása pedig 86 g/km. A BlueHDi 120 S&S fogyasztása 3,6 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 93 g/km.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/