Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újjászületett a legelőkelőbb japán luxuslimuzin

2017. október 11. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota a modell legújabb generációjának leleplezésével emlékszik meg a Japánban legendás Toyota Century ötven éves évfordulójára. A Tokiói Autószalonon debütáló modell első generációját 1967-ben, a vállalatot alapító Sakichi Toyoda születésének századik évfodululóján mutatták be – erre utal a neve is –, azóta pedig a japán autógyártó hazai zászlóshajójaként jelenik meg.

Az új, harmadik generációs Century a mesteri kézműves kidolgozás és a kiváló minőséget szavatoló monozukuri (a gyártási folyamat minden részletére kiterjedő figyelem) legszebb hagyományait hordozza, miközben kimagasló környezetvédelmi teljesítményt és utasbarát belső kialakítást kínál. A kívül-belül megújított dizájn új vonzerővel ruházza fel a nagy múltú Century modellt, amelynek legmodernebb rendszerei és kényelmi berendezései csak egy luxuslimuzin szolgáltatásaihoz foghatók. Az autót immár egy 5,0 literes V8-as hibrid rendszer hajtja meglepően alacsony üzemanyag-fogyasztással.

Az 5335 mm hosszú, 1930 mm széles, 1505 mm magas és 3090 mm tengelytávolságú Century elegáns karosszériájának stílusát a hagyományos japán dizájn-elemek határozzák meg, amelyek hatásosan érvényesülnek a hűtőrács formavilágában vagy a hátsó lámpatestek fekete betéteiben. A kettős kialakítású hűtőrácsot a jellegzetes korona-mintázat díszíti. A három vetítőlencsés fényszórók és a LED Array AHS technológia mindig kiváló látási viszonyokat biztosítanak. A kombinált hátsó lámpatestek sötétített dizájnt kaptak, a háromdimenziós lencsék finoman csillognak.

A tengelytávolság nagyobb lett, emellett pedig csökkent a küszöb és a padló közti magasságkülönbség, és az ajtó is magasabb nyílást tár fel, így érezhetően kényelmesebbé vált a ki- és beszállás a hátsó ülésekre. A padlólemez enyhén lejt hátrafelé, miközben a kabin teteje kissé emelkedik; ez a megoldás nagyobb teret biztosít a hátsó üléssorban. A magasított mennyezet és a tradicionális díszítő mintázat a legmagasabb szintű luxus idézik. Az első üléstámlák hátsó részén látható hangamintázat az ajtópaneleken is megismétlődik, még erőteljesebbnek láttatva utastér hátsó részének vízszintes kiterjedését. Az üléskárpitok a legkiválóbb minőségű anyagokból, például rugalmas és puha gyapjúból készülnek. A bőrkárpitozással rendelt modellekben csúcsminőségű, lágy tapintású bőr borítja az üléseket.

A hátsó traktushoz hasonlóan a kabin első részében is megjelenik a fekete hangaminta, ami elegáns és kifinomult hangulatot teremt. A fokozatmentesen állítható, motoros mozgatású lábtámasz és a masszázsfunkciós, állítható hátsó ülések kényelmes utazást kínálnak. A középső kartámaszba épített LCD-panellel az utasok maguk szabályozhatják az ülések, a klíma és az audiorendszer beállításait. A felszereltségben számos olyan tétel szerepel, amelyek kifejezetten az üzleti vagy a szabadidős tevékenységeket segítik: íróasztal, olvasólámpa, fedélzeti szórakoztató rendszer nagyméretű képernyővel, illetve 20 hangszórós prémium audiorendszer.

A különleges hangolású futómű és a rendkívül szilárd karosszéria mellett olyan megoldások javítják a menetstabilitást és a rugózási kényelmet, mint például az újonnan kifejlesztett gumiabroncsok, amelyeket kifejezetten a kellemes rugózásra és a rezgések elnyelésére terveztek. A motor felfüggesztésének optimalizálása és az aktív zajvezérlés mérsékli az elinduláskor keletkező zajokat és rezgéseket, így az autó lágyan és csendesen gyorsít.

Az 5,0 literes 2UR-FSE V8 motor közvetlen üzemanyag-befecskendezési technológiája csekély fogyasztás mellett is komoly teljesítményt biztosít – mindez pedig a THS II hibrid rendszerrel társítva a kategória legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztását garantálja. A nagylimuzinhoz illő biztonsági rendszerek közt olyan tételek szerepelnek, mint a Toyota Safety Sense ütközéselkerülő asszisztense, a holttérfigyelés vagy a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!