Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a GL-Mercedes

2012. április 10. 20:36   |   DG
címkék:  

A Mercedes elérkezettnek látta az időt legnagyobb luxusterepjárója, a GL megújítására. A hatalmas szabadidő-autó új külsőt, bővebb kényelmi és biztonsági felszerelést, valamint takarékosabb motorokat kapott.

A 2012-es GL-osztály az eddigieknél is impozánsabb külső megjelenést kapott. A hatalmas méretű, Mercedes-csillagos hűtőmaszk, az új formájú fényszórók, a krómházba költöztetett nappali fényt adó LED-füzérek, valamint az alsó króm lökhárító toldat igen magabiztossá teszik az autót. A hátsó diódás fények is jól sikerültek, s a tetőlégterelő szárny mellett ide is jutott némi króm. A GL egyébként a ma kapható egyik legtestesebb személyautó (legalábbis Európában), hossza 5120, szélessége 2141, magassága pedig 1850 mm. Méretei tiszteletet parancsolóak. Tengelytávja 3075 mm, így teljes értékű hétszemélyes autó.

Az új GL-osztályhoz most első ízben AMG stíluscsomag is elérhető, ami sportos lökhárítókat, sárvédő-szélesítéseket, akár 21 colos könnyűfém felniket, alumínium kiegészítőket és perforált féktárcsákat foglal magában. 

A GL kabinja igazán tágas és otthonos hely. Az elődhöz képest mind a három sorban több hely jut a vállaknak, a karoknak és a fejeknek. A harmadik üléssor elektromosan mozgatható, és felárért a második sori székek is motorosan csúsznak előre (mindkét oldalon), hogy megkönnyítsék a beszállást hátra. A csomagtartó 680 literes, ami igazán kiváló érték, de akár 2300 literesre is bővíthető. Amint az a mellékelt fotókon látszik, felárért a legjobb minőségű puha, perforált bőrbe öltöztetik az utasteret és a választható dekorációs betétek sem hagynak kívánnivalót maguk után.

Rengeteg vezetői asszisztens rendszerrel szerelték fel az új GL-osztályt. Alapfelszerelés többek között a PRE-SAFE karambolra figyelmeztető rendszerrel és fáradságfigyelő berendezéssel, valamint az ESP kormányzási beavatkozás (pl. túlkormányzottság esetén) és az újdonságnak számító Crosswind Assist, azaz a célzott fékezésekkel operáló oldalszél asszisztens. Kívánságra a fedélzeti biztonsági arzenál kiegészíthető automatikus fékezéssel kiegészített követésitávolság-szabályzóval, aktív sávtartó és holttér-figyelő rendszerrel, sebességkorlátozó és aktív parkoló asszisztenssel is. Emellett rendelkezésre áll intelligens fényszórórendszer, 360 fokos képet biztosító kamerarendszer, valamint éjjellátó berendezés is.

Az új GL-Mercedes forgalmazása két hajtóművel indul, egy Bluetec dízellel és egy Bluetec benzinessel. Mind a GL 350 BlueTEC 4MATIC, mind pedig a GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY közvetlen befecskendezéses és feltöltött motorral rendelkezik, amely mintegy 19 százalékkal takarékosabb elődjénél. A 3 literes V6-os Bluetec dízelmotor SCR katalizátorával és AdBlue befecskendezésével már most teljesíti a 2014-ben életbe lépő Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát. Fogyasztása 7,4-8 l/100 km, így az autó akár 1280 kilométert is megtehet egy tankkal. A 192-209 g/km széndioxid-kibocsátású erőforrás ennek ellenére jó erőben van, 258 lóerőt és 620 Nm-es nyomatékot termel (1600 ford./perctől). A GL 350 így 7,9 szekundum alatt felgyorsul 100 km/órára és akár 220 km/órával is szelheti a levegőt. 

A GL 500 változat 4,7 literes, turbós nyolchengeres aggregátja 408 lóerőt állít a pilóta szolgálatába, s nyomatéka alig marad el a dízelmotorétól: 600 Nm 1600-4750 fordulatszám között. Álló helyzetből az erőforrás mindössze 5,9 másodperc alatt felgyorsítja százra a nagy Mercedest és 250 km/órás végsebességet tesz lehetővé a számára. Az GL 500 átlagfogyasztása 11,3-11,6 l/100 km. A jó eredmények annak is köszönhetők, hogy a GL tömegéből a mérnököknek sikerült 100 kilogrammot lefaragni. Mind a két motorhoz hétfokozatú 7G-TRONIC PLUS automataváltó tartozik.

A GL egyik legvonzóbb tulajdonsága, hogy valóban nehéz terepen is megállja a helyét. A batárban alapban benne van a szintkiegyenlítős légrugózás, amit aktív dőlésszabályzó rendszerrel is ki lehet egészíteni. A kiépített utaktól távol pedig az állandó négykerék-hajtásban, az emelkedőn való elindulást segítő rendszerben, a lejtmenet-vezérlő elektronikában, valamint a speciális Offroad beállításban lehet bízni. A legnehezebb körülmények között vesszük hasznát az opciós On&Offroad csomagnak, ami hat különböző vezetési programmal rendelkezik, ezen kívül tartalmaz alvázvédelmet, felező fokozatot, zárható differenciálműveket, és egy olyan Airmatic funkciót, ami 285 mm-re növeli a hasmagasságot. Ekkor 60 cm mély vizen is át lehet hajtani az autóval.

A Mercedes GL-re a legnagyobb kereslet az Egyesült Államokban mutatkozik, ahol tavaly összesen 27 ezer darabot adtak el belőle. Ezzel a típus a nagyméretű SUV piac több mint 30 százalékát a magáénak mondhatja. A második helyen nem meglepetésre Kína áll, majd Németország következik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!