/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult az Audi R8

2012. augusztus 03. 09:56   |   Autoblog
címkék:  

Még vonzóbbá vált az Audi közkedvelt sportkocsija, az R8. Mostantól a V8-as és a V10-es modell is LED-es fényszórókkal szerelt, és megjelent a kínálatban az 550 lóerős R8 V10 plus modell.

A legújabb Audi R8 azonnal felismerhető a jellegzetes diódás fényszóróiról, amelyek teljesen új arccal ruházzák fel. A tompított és a távolsági fényszórók LED-jeit a nappali fényt adó csíkok alatt és fölött helyezték el. A LED csíkok pedig irányjelzőként is működnekk. Emellett a singleframe hűtőrácsot is átalakították, mostantól magas fényű fekete kivitelű, a V10-es változaton pedig krómrudak keresztezik. Módosult a lökhárító is, a légbeömlők hármas tagolásúak. Felárért első karbon toldatot is lehet kérni az autóra (az R8 V10 plus modellen alapfelszerelés). A csúcsmodell karbon tükörházairól, légbeömlő rostélyairól és oldallemezeiről ismerhető fel.

Az R8 fizimiskája hátulról is átalakult az impozáns látványt nyújtó LED-csíkos lámpák miatt. Ezek érdekessége, hogy az irányjelző diódáik dinamikusak, azaz a kanyarodási iránynak megfelelően belülről kifelé „futnak". A diffúzort is feljebb húzták, ami mostantól rendelhető karbon kivitelben is, de az R8 V10 plus modellhez ez szériában jár. Mindegyik motorváltozatnál két csövön át távoznak a kipufogógázok, a csúcsmodellen ezek fekete színűek.

Az új R8 amúgy íbiszfehérben és brilliáns pirosban, valamint négyféle metálszínben és ötféle gyöngyház effekt fényezéssel lesz kapható. A V10 plus verzió ezúttal is kivételes helyzetben van, ugyanis rendelhető matt festéssel is. Az R8 védjegyének számító „oldalpengék" nyolcféle színben kérhetők, míg a Spyder változat bőrteteje fekete, piros vagy barna színben választható.

Az Audi karosszériája alumíniumból készült, a kézi váltós V8 Coupé így 1560, a nyitható tetős Spyder 1660, míg a kizárólag kupéként kapható V10 plus 1570 kilo­grammot nyom. A Spyder modell teteje 19 másodperc alatt tárja fel a kék eget az utasok fölött, akár menet közben is, 50 km/órás sebességig. A motortér és az ülések közé szélfogó elemet építettek be, amely gombnyomásra emelhető fel vagy ereszthető le. Borulás esetén két darab erős, ülésből kipattanó acélrúd védi meg az utasokat.

Az R8 motorjainak lökettérfogatán nem változtatott az Audi, viszont a teljesítményüket megemelte. A direkt befecskendezéses V8 FSI egység továbbra is 4,2 literes, viszont 420 helyett 430 lóerőt ad le (7900 ford./perc), a nyomatéka pedig 430 Nm-re nőtt (4500-6000 ford./perc). Az új fejlesztésű S tronic duplakuplungos váltóval az R8 Coupé 4,3 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 300 km/órás sebességet (a kézi váltós modell adatai 4,6 szekundum és 302 km/óra). Az R8 V8 Spyder S tronic-kal 4,5, manuális váltóval 4,8 másodperc alatt futja a százat, a végsebessége pedig 300 km/óra. Az R8 V8 quattro kupé átlagfogyasztása 12,4 l/100 km.

Az Audi R8 V10 tízhengerese továbbra is 525 lóerős (8000 ford./percnél) és 530 Nm nyomatékot mozgósít. S tronic váltóval a kupé már 3,6 szekundum alatt eléri a 100 km/órás sebességet, a vége pedig 314 km/óra. Manuális szerkezettel ezek az adatok 3,9 szekundumra és 316 km/órára módosulnak. Az R8 V10 Spyder S tronic váltóval 3,8 másodperc alatt teljesíti a kötelezőt, és 311 km/órára képes (kézi váltóval 4,1 mp és 313 km/óra). A kupé S tronic váltóval átlagban 13,1 liter benzint fogyaszt.

A legfürgébb új R8 mostantól a V10 plus, amely 550 lóerőt és és 540 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. Duplakuplungos szerkezettel a gép 3,5 másodperc alatt gyorsul százra és 317 km/óráig bírja. Ez a modell is kapható kézi váltóval; ekkor a gyorsulás háromtized másodperccel rosszabb, viszont a végsebesség kettővel több.

Az R8 V10 szériában megkapja a magnetic ride adaptív felfüggesztést, a V8-hoz felárért rendelhető. Amennyiben a tulajdonos 19 colos kerekeket választott autójához, mindezt karbon-kerámia fékrendszerrel is megfejelheti. Az utastérben a legfontosabb változás, hogy az R8 V10 és R8 V10 plus modelleket alapkivitelben a fejlettebbik navigációs rendszerrel és Bang & Olufsen hangrendszerrel szállítják.

A felfrissített Audi R8 az év végén kerülhet a vásárlókhoz. Az alapár 113 500 euró (V8 Coupé), a Spyderért 124 800 eurót kérnek. A V10-es variánsok ára 154 600 és 165 900 euró, az R8 V10 plus-ért pedig 173 200 eurót kell leszurkolni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/