Minden kiderült a Hyundai új kisautójáról
A márka legújabb modellje, az új generációs i20 bemutatásával a Hyundai folytatja sikeres karrierjét a B-szegmensben, amit a 2002 óta értékesített, majdnem egymillió példány fémjelez. A kisautó szegmense legtágasabbja, felszereltsége páratlanul gazdag, motorjai pedig korszerűek. Európai értékesítése novemberben indul.
Az első i20 egyike volt a Hyundai első igazi európai járműveinek, amelyet a régióban terveztek, fejlesztettek és gyártottak. Később progresszív formatervet és hatszögletű hűtőrácsot kapott, amivel a regionális Hyundai formatervezés egyik mintapéldája lett. A megkülönböztető formát a Hyundai Folyékony Szobrászat 2.0 névre hallgató formanyelvének legújabb interpretációja befolyásolta, amely tiszta és elegáns vonalakkal biztosít szofisztikált megjelenést.
Az elődmodellel összehasonlítva az i20 új generációja hosszabb, szélesebb és alacsonyabb. A karosszéria 40 mm-rel hosszabb (a teljes hosszúság 4035 mm) és 16 mm-rel alacsonyabb (teljes magasság 1474 mm). A szélesség 24 mm-rel növekedett (összesen 1734 mm), osztályának egyik legszélesebb autóját megteremtve. A nagyobb padlólemeznek köszönhetően az i20 új generációjának tengelytávja 45 mm-rel növekedett (immár 2570 mm), vagyis a kerekek közelebb kerültek a sarkokhoz.
Az európai csapat letisztult elülső részt tervezett, amelyen helyet kapott a jól elkülöníthető kettős hűtőrács. A krómkeretbe foglalt hatszögletű hűtőrácsot összenyomták, miközben vékony elem köti össze a kétfunkciós fényszórókat. Az új i20 esetében az A-oszlopok vékonyabbak, rövidebbek és meredekebben állnak. A magasfényű fekete C-oszlop lebegő hatással ruházza fel a tetőt. Az autó teljes hosszán átfutó karakteres élvonal a hátsó résszel összefonódik, miközben a hátsó ablak alatt enyhén lejt a kilátás javítása érdekében. A hátsó lámpacsoport ‘bumeráng’ jellegű, LED-es kialakítást kapott. A tolatólámpát a hátsó lökhárítóba integrálták.
Az új modell kilenc külső színben elérhető, két hagyományos, négy metál és három gyöngyház fényezéssel. A belső kárpitozás szövet és bőr lehet, és nem utolsó sorban a műszerfal és az ülések színei is harmonizálnak. Szövet üléseket négy színben lehet rendelni, míg a bőrülések fekete színben kontrasztvarrást kapnak.
A műszerfal teljes szélességében és az ajtónyitó körül színes betét fut végig. Körülfogják az átrajzolt légbeömlőket is, amelyek túlnyúlnak a műszerfalon az ajtókra. A betét színe az ülés és a könyöktámasz kárpitozásának színével van összhangban. A legfontosabb kezelőszerveket, mint például az audiorendszer, a fűtés és szellőzés, az elektromos ablakok kezelőszerveit egy helyre csoportosították, a belső térnek még inkább letisztultabb megjelenést adva.
A megnövelt méreteknek és az ergonomikus kialakításnak köszönhetően az új generációs i20 osztályának egyik legtágasabb autója. Az első és a hátsó lábtér összesen 1892 mm, amely kategóriaelső értéknek számít és megfelel egy C-szegmensbeli, kompakt autó méretének. Az elődmodellel összehasonlítva az elöl ülők 33 mm-rel nagyobb fejtérnek, 24 mm-rel nagyobb lábtérnek, 6 mm-rel megnövekedett ülésszélességnek és 15 mm-rel tágasabb válltérnek örvendhetnek. Az utastér hátsó részén a 978 mm-es fejtér, a 794 mm-es lábtér és a 1350 mm-es válltér lehetővé teszi három felnőtt kényelmes elhelyezkedését.
A csomagtartó 10 százalékkal nagyobb az elődnél, immár kategóriaelső 326 literes, a hátsó üléspad teljesen síkba döntésével pedig 1042 literes raktér alakítható ki. A kétszintes csomagtérpadló szükség szerint mozgatható nagyobb tárgyak elhelyezéséhez vagy további tárolóhelyek kialakításához. Az új i20 elérhető teljes értékű panoráma napfénytetővel is, amely természetes fénnyel tölti meg az utasteret. A panoráma napfénytető billenthető és teljesen nyitható is egyben, emellett árnyékolóval is felszerelték.
Az elöl ülők a középkonzolon elhelyezett nagyobb pohártartóknak és az ajtókban rendelkezésre álló, 1,5 literes palacknak elnyelésére is képes tárolórekeszeknek örülhetnek. A hátsó ajtókban egyliteres palackoknak jut hely. Emellett a középkonzol tárolója zárható. A műszerfal aszimmetrikus, öt fokkal a vezető irányába fordul, úgy, hogy ez az utasok számára fel sem tűnik. A műszercsoport immár
Az új i20-at egyedi, kényelem központú technológiákkal is felszerelték, mint az automatikus szélvédő-párátlanítás és a fűthető kormánykerék. A további különlegességek közé tartoznak az opcionális, műszerfalba beépített hétcolos navigációs rendszer, az elektromosan behajtható külső tükrök, az első és hátsó parkolóradar és az okostelefon-kapcsolódási integráció, amely kompatibilis a legújabb Apple iPhone és Samsung Galaxy készülékekkel. Az USB és az AUX csatlakozók az alapfelszereltséghez tartoznak és az integrált My Music funkcióval egészíthetők ki, amelynél 1GB-nyi zenét lehet eltárolni és lejátszani.
Az új i20 a Hyundai két ‘Kappa’ benzines erőforrásával és két ‘U-II’ dízelmotorjával elérhető. A már bizonyított erőforrások a korábbi generációból érkeznek, de már az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normának is megfelelnek.
A benzinmotorok kedvelői az 1,25 literes, ‘Kappa’ négyhengerest két verzióban, 75 és 84 lóerővel választhatják. Az erőforrások nyomatéka 121 Nm, előbbi 160 km/órás végsebességet és 13,6 másodperces gyorsulást, míg utóbbi 170 km/órás végsebességet és 13,1 másodperces gyorsulást tesz lehetővé. A teljesen alumínium egységhez szériában ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. További alternatívaként választható 1,4 literes, 100 lóerős benzinmotor is, amihez hatfokozatú kézi vagy négyfokozatú automataváltó jár. Az erőforrás nyomatéka 134 Nm, a gyorsulás 11,6 szekundum, a csúcssebesség pedig 184 km/óra.
Az alacsony károsanyag-kibocsátású, kimagaslóan gazdaságos dízelmotorok iránti kereslet kielégítésére a Hyundai az európai vásárlók számára két motort kínál a népszerű ‘U-II’ családból: a 75 lóerős, 1,1 literes és a 90 lóerős, 1,4 literes erőforrást. Mindkét egységhez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik. A gyengébbik 180, az erősebbik 240 Nm nyomatékot kínál (1750, illetve 1500-2500 ford./perctől), a százas sprint 16, illetve 12,1 másodpercet vesz igénybe. A végsebesség 159 km/óra, illetve 175 km/óra.
A Hyundai az i20 új generációjának minden részegységét úgy hangolta, hogy kimondottan az európai utak számára optimalizálja a rugózást és a kezességet. A 64 %-kal merevebb karosszéria, a nagyobb tengelytávval (+45 mm) és a megnövelt nyomtávval érezhetően magasabb fokú kanyarstabilitást és tapadást biztosít.
Minden új generációs i20 modell szériában megkapja az ESC és a VSM menetstabilizálót, amelyek együttműködve csökkentik a kerék kipörgését és a jármű feletti irányítás elvesztését alacsony tapadású felületeken, valamint a hat légzsákot. Szintén széria a Hyundai Emergency Stop Signal (ESS) vészjelző rendszere, amely aktiválja az elakadásjelzőt, ha a vezető hirtelen erősen fékez, figyelmeztetve a követő járművek vezetőit az autó gyors lassulásáról. De a szegmensben olyan, általában nem fellelhető biztonsági technológiák is megtalálhatók az autóban, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), az aktív kanyarodófény, az emelkedőn történő elindulást segítő rendszer (HAC) és az abroncsnyomás-figyelő rendszer.
Az i20 teljes mértékben a vállalat törökországi gyárában készül. A csehországi gyárral együtt, amelynek éves termelési kapacitása 300 000 egység, a Hyundai minden évben 500 000 új, Európának készülő autót tud gyártani. A befektetések eredményeként a Hyundai Európában eladott összes járművének 91 %-a már a régióban készül, beleértve az összes A-, B- és C-szegmensbeli autót.
Az új generációs i20 októberben, a Párizsi Autószalonon debütál, és a gyártása azonnal megkezdődik. Novembertől már meg is lehet vásárolni.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)