/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült a Hyundai új kisautójáról

2014. szeptember 04. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A márka legújabb modellje, az új generációs i20 bemutatásával a Hyundai folytatja sikeres karrierjét a B-szegmensben, amit a 2002 óta értékesített, majdnem egymillió példány fémjelez. A kisautó szegmense legtágasabbja, felszereltsége páratlanul gazdag, motorjai pedig korszerűek. Európai értékesítése novemberben indul.

Az első i20 egyike volt a Hyundai első igazi európai járműveinek, amelyet a régióban terveztek, fejlesztettek és gyártottak. Később progresszív formatervet és hatszögletű hűtőrácsot kapott, amivel a regionális Hyundai formatervezés egyik mintapéldája lett. A megkülönböztető formát a Hyundai Folyékony Szobrászat 2.0 névre hallgató formanyelvének legújabb interpretációja befolyásolta, amely tiszta és elegáns vonalakkal biztosít szofisztikált megjelenést.

Az elődmodellel összehasonlítva az i20 új generációja hosszabb, szélesebb és alacsonyabb. A karosszéria 40 mm-rel hosszabb (a teljes hosszúság 4035 mm) és 16 mm-rel alacsonyabb (teljes magasság 1474 mm). A szélesség 24 mm-rel növekedett (összesen 1734 mm), osztályának egyik legszélesebb autóját megteremtve. A nagyobb padlólemeznek köszönhetően az i20 új generációjának tengelytávja 45 mm-rel növekedett (immár 2570 mm), vagyis a kerekek közelebb kerültek a sarkokhoz.

Az európai csapat letisztult elülső részt tervezett, amelyen helyet kapott a jól elkülöníthető kettős hűtőrács. A krómkeretbe foglalt hatszögletű hűtőrácsot összenyomták, miközben vékony elem köti össze a kétfunkciós fényszórókat. Az új i20 esetében az A-oszlopok vékonyabbak, rövidebbek és meredekebben állnak. A magasfényű fekete C-oszlop lebegő hatással ruházza fel a tetőt. Az autó teljes hosszán átfutó karakteres élvonal a hátsó résszel összefonódik, miközben a hátsó ablak alatt enyhén lejt a kilátás javítása érdekében. A hátsó lámpacsoport ‘bumeráng’ jellegű, LED-es kialakítást kapott. A tolatólámpát a hátsó lökhárítóba integrálták.

Az új modell kilenc külső színben elérhető, két hagyományos, négy metál és három gyöngyház fényezéssel. A belső kárpitozás szövet és bőr lehet, és nem utolsó sorban a műszerfal és az ülések színei is harmonizálnak. Szövet üléseket négy színben lehet rendelni, míg a bőrülések fekete színben kontrasztvarrást kapnak.

A műszerfal teljes szélességében és az ajtónyitó körül színes betét fut végig. Körülfogják az átrajzolt légbeömlőket is, amelyek túlnyúlnak a műszerfalon az ajtókra. A betét színe az ülés és a könyöktámasz kárpitozásának színével van összhangban. A legfontosabb kezelőszerveket, mint például az audiorendszer, a fűtés és szellőzés, az elektromos ablakok kezelőszerveit egy helyre csoportosították, a belső térnek még inkább letisztultabb megjelenést adva.

A megnövelt méreteknek és az ergonomikus kialakításnak köszönhetően az új generációs i20 osztályának egyik legtágasabb autója. Az első és a hátsó lábtér összesen 1892 mm, amely kategóriaelső értéknek számít és megfelel egy C-szegmensbeli, kompakt autó méretének. Az elődmodellel összehasonlítva az elöl ülők 33 mm-rel nagyobb fejtérnek, 24 mm-rel nagyobb lábtérnek, 6 mm-rel megnövekedett ülésszélességnek és 15 mm-rel tágasabb válltérnek örvendhetnek. Az utastér hátsó részén a 978 mm-es fejtér, a 794 mm-es lábtér és a 1350 mm-es válltér lehetővé teszi három felnőtt kényelmes elhelyezkedését.

A csomagtartó 10 százalékkal nagyobb az elődnél, immár kategóriaelső 326 literes, a hátsó üléspad teljesen síkba döntésével pedig 1042 literes raktér alakítható ki. A kétszintes csomagtérpadló szükség szerint mozgatható nagyobb tárgyak elhelyezéséhez vagy további tárolóhelyek kialakításához. Az új i20 elérhető teljes értékű panoráma napfénytetővel is, amely természetes fénnyel tölti meg az utasteret. A panoráma napfénytető billenthető és teljesen nyitható is egyben, emellett árnyékolóval is felszerelték.

Az elöl ülők a középkonzolon elhelyezett nagyobb pohártartóknak és az ajtókban rendelkezésre álló, 1,5 literes palacknak elnyelésére is képes tárolórekeszeknek örülhetnek. A hátsó ajtókban egyliteres palackoknak jut hely. Emellett a középkonzol tárolója zárható. A műszerfal aszimmetrikus, öt fokkal a vezető irányába fordul, úgy, hogy ez az utasok számára fel sem tűnik. A műszercsoport immár

Az új i20-at egyedi, kényelem központú technológiákkal is felszerelték, mint az automatikus szélvédő-párátlanítás és a fűthető kormánykerék. A további különlegességek közé tartoznak az opcionális, műszerfalba beépített hétcolos navigációs rendszer, az elektromosan behajtható külső tükrök, az első és hátsó parkolóradar és az okostelefon-kapcsolódási integráció, amely kompatibilis a legújabb Apple iPhone és Samsung Galaxy készülékekkel. Az USB és az AUX csatlakozók az alapfelszereltséghez tartoznak és az integrált My Music funkcióval egészíthetők ki, amelynél 1GB-nyi zenét lehet eltárolni és lejátszani.

Az új i20 a Hyundai két ‘Kappa’ benzines erőforrásával és két ‘U-II’ dízelmotorjával elérhető. A már bizonyított erőforrások a korábbi generációból érkeznek, de már az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normának is megfelelnek.

A benzinmotorok kedvelői az 1,25 literes, ‘Kappa’ négyhengerest két verzióban, 75 és 84 lóerővel választhatják. Az erőforrások nyomatéka 121 Nm, előbbi 160 km/órás végsebességet és 13,6 másodperces gyorsulást, míg utóbbi 170 km/órás végsebességet és 13,1 másodperces gyorsulást tesz lehetővé. A teljesen alumínium egységhez szériában ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. További alternatívaként választható 1,4 literes, 100 lóerős benzinmotor is, amihez hatfokozatú kézi vagy négyfokozatú automataváltó jár. Az erőforrás nyomatéka 134 Nm, a gyorsulás 11,6 szekundum, a csúcssebesség pedig 184 km/óra.

Az alacsony károsanyag-kibocsátású, kimagaslóan gazdaságos dízelmotorok iránti kereslet kielégítésére a Hyundai az európai vásárlók számára két motort kínál a népszerű ‘U-II’ családból: a 75 lóerős, 1,1 literes és a 90 lóerős, 1,4 literes erőforrást. Mindkét egységhez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik. A gyengébbik 180, az erősebbik 240 Nm nyomatékot kínál (1750, illetve 1500-2500 ford./perctől), a százas sprint 16, illetve 12,1 másodpercet vesz igénybe. A végsebesség 159 km/óra, illetve 175 km/óra.

A Hyundai az i20 új generációjának minden részegységét úgy hangolta, hogy kimondottan az európai utak számára optimalizálja a rugózást és a kezességet. A 64 %-kal merevebb karosszéria, a nagyobb tengelytávval (+45 mm) és a megnövelt nyomtávval érezhetően magasabb fokú kanyarstabilitást és tapadást biztosít.

Minden új generációs i20 modell szériában megkapja az ESC és a VSM menetstabilizálót, amelyek együttműködve csökkentik a kerék kipörgését és a jármű feletti irányítás elvesztését alacsony tapadású felületeken, valamint a hat légzsákot. Szintén széria a Hyundai Emergency Stop Signal (ESS) vészjelző rendszere, amely aktiválja az elakadásjelzőt, ha a vezető hirtelen erősen fékez, figyelmeztetve a követő járművek vezetőit az autó gyors lassulásáról. De a szegmensben olyan, általában nem fellelhető biztonsági technológiák is megtalálhatók az autóban, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), az aktív kanyarodófény, az emelkedőn történő elindulást segítő rendszer (HAC) és az abroncsnyomás-figyelő rendszer.

Az i20 teljes mértékben a vállalat törökországi gyárában készül. A csehországi gyárral együtt, amelynek éves termelési kapacitása 300 000 egység, a Hyundai minden évben 500 000 új, Európának készülő autót tud gyártani. A befektetések eredményeként a Hyundai Európában eladott összes járművének 91 %-a már a régióban készül, beleértve az összes A-, B- és C-szegmensbeli autót.

Az új generációs i20 októberben, a Párizsi Autószalonon debütál, és a gyártása azonnal megkezdődik. Novembertől már meg is lehet vásárolni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/