/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Négy hengerrel is jön a Jaguar F-Type

2017. április 13. 19:55   |   Autoblog
címkék:  

A Jaguar tovább szélesíti az F-Type egyébként is népes modellcsaládját. Bemutatta a négyhengeres turbómotorral szerelt alapváltozatot, amely csupán 40 lóerővel gyengébb a V6-osnál, ellenben könnyebb és takarékosabb. Attól sem kell tartani, hogy lassú lenne, ugyanis 5,7 másodperc alatt van százon és 250 km/órával is repeszthet.

A Jaguar egy új, rendkívül korszerű négyhengeres Ingenium turbómotort fejlesztett az F-Type számára, amely a típushoz kínált erőforrások közül a legtakarékosabb, ugyanakkor teljesítményével alig marad el a második lépcsőfokot jelentő hathengeres aggregáttól. Az új 2 literes négyhengeres 300 lóerőt és 400 Nm nyomatékot termel, s utóbbit már nagyon alacsony, 1500-as fordulatszámon rendelkezésre bocsátja.

A négyhengeres F-Type-nak nincs szégyenkezni valója, a nyolcgangos Quickshift automataváltóval 5,7 másodperc alatt terem százon és eléri a 250 km/órás csúcssebességet. A 300 lovas 2 literes aggregát a legnagyobb literteljesítményű F-Type erőforrás, emellett a legtakarékosabb is; szabványos átlagfogyasztása mindössze 7,2 l/100 km (-16% a 340 lovas V6-os képest), átlagos széndioxid-kibocsátása pedig 163 g/km. Az F-Type modelleknek hagyományosan remek hangja van, s a Jaguar szerint a négyhengeres változat is jól szól; gondosan behangolt aktív kipufogórendszert kapott.

A remek fogyasztási és kibocsátási értékek elérésében nagy szerepe van az olyan technológiáknak, mint a 200 baros befecskendezési nyomás, a teljes mértékben variálható szívószelep-vezérlés, a folyadékhűtéses kipufogócsonk, valamint a kettős megfúvású, kerámia golyóscsapályas turbófeltöltő. A négyhengeres motor az önsúly csökkentéséből is kivette a részét, az alapkivitelű F-Type 52 kilogrammal könnyebb a V6-os változatnál (kupé: 1525 kg, kabrió: 1545 kg).

A négyhengeres F-Type egyébként átdolgozott lökhárítóiról, egyedi formájú középső kipufogóvégződéséről, továbbá sajátos dizájnú 18 hüvelykes könnyűfém kerekeiről ismerhető fel, amelyekre 245 és 275 mm széles gumikat feszítettek. Persze kérhető hozzá 19 (az R-Dynamic változaton alapfelszerelés) vagy 20 colos garnitúra is. A féktárcsák mérete elöl 355, hátul 325 mm, de plusz pénzért megrendelhető a nagyteljesítményű fékrendszer, 380 és 376 mm átmérőjű tárcsákkal.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/