Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nulla emissziójú Mercedes A-osztály Izlandon

2007. július 31. 12:20   |   DG
címkék:  

Üzembe helyezték az első tüzelőanyag-cellával hajtott Mercedes-Benz A-osztály F-Cell személyautót Izlandon. A DaimlerChrysler egyéves tesztelésre adta át az emissziómentes járművet a Landsvirkjun és Reykjavik Energy képviselőinek. Az energiaszolgáltatók valós körülmények között tesztelik majd az autót.


Üzembe helyezték az első tüzelőanyag-cellával hajtott Mercedes-Benz A-osztály F-Cell személyautót Izlandon. A DaimlerChrysler egyéves tesztelésre adta át az emissziómentes járművet a Landsvirkjun és Reykjavik Energy képviselőinek. Az energiaszolgáltatók valós körülmények között tesztelik majd az autót.

A Reykjavik Energy vállalat célja, hogy a jövőben járműparkjuk nagy részét alternatív üzemanyagokkal működő járművek alkotják majd. A DaimlerChrysler 2008. elején szállítja Izlandra a második Mercedes-Benz A-osztály F-Cell személyautót.


“A tüzelőanyag-cellás autóhoz a hidrogént helyben, geotermikus vagy vízi energia alkalmazásával állítják elő. A 100 százalékosan környezetbarát közlekedés ezzel Izlandon már valósággá vált.” – mondta Dr. Herbert Kohler professzor, a DaimlerChrysler AG konszern kutatásért és járműfejlesztésért, valamint környezet-gazdálkodásért felelős vezetője.

A DaimlerChrysler rendelkezik a legnagyobb tüzelőanyag-­cellás kísérleti járműflottával a világon, amely immár több mint száz darab személyautóból, transzporterből és Citaro városi autóbuszból áll. Több mint hárommillió, emissziómentesen megtett kilométerrel minden más járműgyártónál gazdagabb tapasztalat, több adat és átfogóbb know-how birtokában tevékenykedhet. A kilencvenes évek közepe óta a DaimlerChrysler egymilliárd eurót meghaladó összeget fektetett be a tüzelőanyag-cellával hajtott járművekkel folytatott kutatásokba és fejlesztésekbe.


A tüzelőanyag-cella hidrogén és oxigén reakcióba lépésével nyer igen magas hatásfokkal elektromos energiát – közel kétszer hatékonyabban, mint a belső égésű motor, függetlenül attól, hogy azt hagyományos üzemanyag, vagy hidrogén hajtja.

Az A-osztály F-Cell esetében a teljes üzemanyagcella-rendszer és a hidrogéntartályok a jármű padlója alatt találhatók. Ezáltal az utastér és a csomagtartó térfogata változatlan marad. Az F-Cell hatótávolsága 160 kilométer. A nagy nyomatékú elektromotor teljesítménye 88 LE, ami városban és országúton egyaránt lendületes haladást tesz lehetővé. Az autó nulláról 100 km/h tempóra 14 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 140 km/h. A tüzelőanyag-cellás járművek működésük során kizárólag tiszta vízgőzt bocsátanak ki.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!