/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nyolchengeres kompakt SUV az AMG-től

2017. április 07. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Az első teljesítmény-SUV, egyúttal egy új járműszegmens megteremtője az 1999-es ML 55 AMG volt, s a Mercedes azóta is kitart a túlmotorizált városi terepjárók készítése mellett. A V8-as motorok maradtak, s bár lökettérfogatuk némileg csökkent, turbófeltöltőik révén a teljesítményük nőtt. A két legújabb izom-SUV a Mercedes-AMG GLC 63 és a Mercedes-AMG GLC 63 Coupé.

Kompakt méretű szabadidőautóba most első ízben építettek nyolchengeres motort, ráadásul mindjárt két turbófeltöltővel megtámogatva. A Mercedes-AMG nem viccel, mindjárt két verzióban kínálja a GLC-t és a GLC Coupét, normál és erősebb S kivitelben. Az AMG GT-ben megismert 4 literes duplaturbós V8-as erőforrás a sztenderd kivitelben 476, míg az S modellben 510 lóerőt produkál. Ezekhez az értékekhez 650, illetve 700 Nm nyomaték társul (1750-4000 ford./percnél), ami az okos négykerék-hajtásnak köszönhetően veszteség nélkül jut az útra.

Az AMG által felkészített GLC modellek döbbenetesen gyorsak, a GLC 63 4, míg a GLC 63 S 3,8 másodperc alatt viharzik fel 100 km/órára. S a végsebességüket is csak az elektronika korlátozza 250 km/órában. A nyolchengeres erőműhöz kilencfokozatú AMG Speedshift automataváltót kapcsoltak, ami rendkívül gyors váltásokra és egyszerre akár több fokozat visszaléptetésére is képes.

A bődületes erő AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtáson keresztül jut a talajra. A hátsó tengely állandóan hajtott, míg az első csak szükség esetén aktiválódik. A tengelyek közötti optimális nyomatékelosztást a rendszer mindig a körülmények és a sofőr által bevitt parancsok alapján határozza meg. Ötféle előre beállított menetprogram közül lehet választani: Comfort, Sport, Sport Plus, Individual és az S modellek estében Race üzemmód hangolja át a GLC 63 karakterét. Módosul a gázreakció és a váltómű karakterisztikája, valamint a felfüggesztés és a kormányzás, a menetstabilizáló rendszer, illetve az összkerékhajtás paraméterei. Csappantyús sportkipufogó-rendszer is rendelhető, így a kocsi hangja a sport menetprogramokban harsogóbbá tehető.

A GLC 63 és 63 S modellek rendkívül fejlett, többkamrás légrugózást kapnak, három fokozatban állítható keménységgel és kerekenként változtatható lengéscsillapítással. A GLC 63 4MATIC+ eltérő méretezésű 19 colos kerekekkel érkezik, 235/55 és 255/50 méretű abroncsokkal, míg a GLC 63 S 4MATIC+ 20 colos felniken és 265/45, illetve 295/40 méretű gumikon gördül. Az opcionális extrák között azonban 21 colos kovácsolt felnigarnitúra is szerepel, 265/40-es első és 295/35-ös hátsó abroncsokkal. A tapadást és  menetdinamikát egyébként mechanikus, illetve a 63 S modellek esetében elektronikus, korlátozottan önzáró hátsó differenciálmű is javítja. Mindkét szerkezet segíti az elindulást, kanyarban pedig csökkenti az ívbelső kerekek megcsúszását, mégpedig a fékek irányított beavatkozása nélkül. A féktárcsák átmérője egyébként elöl 39 centiméter.

Érdemes néhány szót ejteni a külső és belső megjelenésről is. A GLC 63 4MATIC+ például az első Mercedes-AMG által tuningolt jármű, ami megkapta a specális Panamericana hűtőrácsot. Ezt eddig csak az AMG saját fejlesztésű modellcsaládján, a GT-n láthattuk. Bent, a sofőr és utasa Artico/Dinamica bőr/szövetkárpitozású sportülésekben foglalhatnak helyet, s kontrasztvarrásos, bőrkötéses műszerfal terül el előttük. Emellett valódi alumínium berakások és AMG-specifikus műszerek veszik körül őket. Az S modellvariánsok még exkluzívabb kivitelben készülnek, fekete nappabőr Performance volánnal, AMG logos fejtámlás ülésekkel és piros megvilágítású AMG műszeregységgel.

Az új Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ és GLC 63 S 4MATIC+ SUV illetve Coupé verzióinak értékesítése június közepén indul, forgalmazásuk pedig szeptemberben veszi kezdetét. Ekkor, rövid ideig különleges, Edition 1 változatban is elérhetőek lesznek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/