/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Rifter néven debütált az új Peugeot Partner

2018. február 21. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot leleplezte új személyszállítóját, a Riftert, amely az új Citroën Berlingóhoz hasonlóan öt- vagy hétszemélyes kivitelben és kétféle hosszméretben lesz elérhető. A friss dizájnú Rifter a Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét, nemzetközi forgalmazása pedig szeptemberben kezdődik.

A Peugeot Rifter masszív, robusztus külsőt kapott, s persze egyértelműen az oroszlános márka terméke. Az oroszlán a márka legutóbbi modelljeihez hasonlóan a függőleges hűtőrács közepén trónol. A ragadozó tekintetet a fényszórók közepén húzódó LED-es fénysor még kifejezőbbé teszi. Az autó oldalnézetből is a határozott stílus mellett teszi le a voksát. A rövid, vízszintes motorháztető, a magas övvonal és a rövidebb túlnyúlások jellemezte sziluett tökéletesen kiegyensúlyozott arányokat mutat. A tetőcsomagtartó rudak a dizájn szerves részét képezik, és úgy lettek kialakítva, hogy a szállított tárgyak hevederrel is rögzíthetők legyenek.

A szimmetrikusan letört sarkú első és hátsó ablakok egy ilyen típusú autón új dizájnt képviselnek. A fogazott kerékdobborítás is hozzájárul a jármű sportos karakteréhez. A nagy hátsó ajtó mögött tágas csomagtér rejlik. Az autó hovatartozását egyértelműen jelzi a szokásos három fénykarom. A szögletes lökhárító izmosabbnak mutatja az alsó részt, és optimális védelmet nyújt a mindennapokban. A Rifter az SUV-k egyes stílusjegyeit és funkcionális elemeit is átveszi: ilyenek a megemelt hasmagasság, a nagy kerekek, a méretes küszöbvédők és az alsó karosszériavédő elemek, a kerékjáratok és a lökhárítók, valamint az első és hátsó sárvédők.

A Rifter belső dizájnja is egyedülálló a piacon, és kétséget sem hagy a modell hovatartozása felől. A szegmensben egyedülálló i-Cockpit vezetőhely olyan élményt kínál, mely már több mint négymillió ügyfél tetszését nyerte el. Az alul-felül csapott, kis méretű kormánynak, a jól látható és könnyen elérhető 8” kapacitív érintőkijelzőnek, s a krómszegélyekkel és elegáns piros mutatókkal feldobott, magasra helyezett műszeregységnek köszönhetően felvillanyozó vezetési élményben lehet részünk.

A Rifterből előkelő GT Line változat is készül; ezt a verziót fekete színű kiegészítők – hűtőrácsszegély, tükörházak, tetőrudak és oldalsó díszlécbetétek – díszítik. Az exkluzív stílushoz a gyémánt fényezésű 17” „Aoraki” könnyűfém keréktárcsák, valamint az első sárvédőkön és a hátsó ajtón elhelyezett rézárnyalatú GT Line feliratok is hozzátartoznak.  Belül bőrbevonatú kormány, „Marron Quente” árnyalatú műszerfaldíszítés, „Tissu Casual” üléskárpitok és pepita mintás műszerlapok teszik különlegessé ezt a változatot.

A Rifter az EMP2 platformra épült. A megfelelő úttartást elöl pszeudo-McPherson típusú, hátul deformálódó kereszttartóval ellátott futómű biztosítja. A márkához méltó útfogás érdekében a felfüggesztéseknél és a kormányműnél speciális beállításokat alkalmaztak. Az i-Cockpit, a megemelt vezetési helyzet és a 10,9 m-es fordulókör így fürgébb viselkedést és kiváló kormányozhatóságot eredményezett, ami az élvezetes vezetés záloga. A hasmagasság megemelése pedig kvázi terepjárós adottságokkal ajándékozta meg a modellt.

Az Advanced Grip Control rendszernek köszönhetően a kalandvágyóbbak előtt is megnyílik a pálya. A Michelin Latitude Tour Mud & Snow gumikkal kiegészülő kipörgésgátló rendszer folyamatosan felügyeli a kerekek meghajtását. A hozzá társuló lejtmenet-szabályozó pedig meredek lejtőn is automatikusan tartja az autó sebességét. De a kínálatban lesz egy 4×4-es változat is, melyet a Peugeot régi partnerével, a Dangellel közösen fejlesztett ki.

A Rifter orrában a legújabb Euro 6.2 normának megfelelő motorokat találjuk meg. A benzines erőforrások közül az 1,2 PureTech motor kétféle konfigurációban áll rendelkezésre: PureTech 130 LE S&S 8-fokozatú automata sebességváltóval (2019 folyamán), PureTech 110 LE S&S 6-fokozatú kézi váltóval. A PureTech motorok a részecskekibocsátás csökkentése érdekében benzines részecskeszűrővel vannak felszerelve. Az 1,5 BlueHDi dízelmotor esetében háromféle teljesítmény közül lehet választani: BlueHDi 130 LE S&S 6-fokozatú kézi váltóval vagy 8-fokozatú automataváltóval, BlueHDi 100 LE 5-fokozatú kézi váltóval, BlueHDi 75 LE 5-fokozatú kézi váltóval. A dízelmotorok egytől egyig FAP-szűrővel és SCR rendszerrel kerülnek forgalomba.

A felszerelések listája a szegmenshez képest gazdag. Az alapfelszereltség része az adaptív tempomat, a táblaolvasó rendszer, a sávtartó asszisztens, a fáradtságérzékelő, az automata vészfék, a vontatmánystabilizáló, a távolságifény-asszisztens, a tolatókamera, a holttérfigyelő, valamint a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer. A konnektivitást a 8” érintőképernyő biztosítja, melyhez két USB-port, egy Jack csatlakozó, Bluetooth kapcsolat és egy indukciós töltő tartozik. A rendszer a Mirror Link, Apple Carplay, ill. Android Auto protokollal kompatibilis Mirror Screen funkcióval is kiegészül.

Az új Rifter beltere jól variálható és néhány mozdulattal saját igényeinkhez igazítható. A modellből két karosszériaváltozat áll rendelkezésre (sztenderd: 4,40 m, hosszú: 4,75 m), melyek mindegyike 5, illetve 7 személyes verzióban is rendelhető. A hosszabb változat tengelytávja és túlnyúlása is nagyobb, ami ideális belméretet eredményez. A második sorban található három önálló ülés mindegyikére gyerekülés szerelhető. Az ülések a csomagtartó felől az ún. Magic Flat vezérlővel (2019 második felétől) rendkívül egyszerűen összecsukhatók és a padlóba süllyeszthetők.

A hosszú változaton a harmadik üléssorban elhelyezett két önálló ülés sínen csúsztatható és – akárcsak a sztenderd változatnál – kiszerelhető. Az első utasülés lehajtásával hosszú tárgyak szállítására is lehetőség van. A csomagtér térfogata 775 l és 4000 l között mozog. Az előbbi kalaptartó alatt mérve, sztenderd hossz és 5 személyes változat esetén, az utóbbi tető alatt, hosszú változat és lehajtott hátsó ülések esetén értendő. A két helyzetbe állítható kalaptartónak köszönhetően a csomagtartó elrendezése szabadon változtatható. A tartozék használaton kívül a második sor ülései mögött tárolható.

A középkonzolon, a tetőpolcon, az ajtózsebekben, az első és második üléssorban és a csomagtérben számtalan méretes és könnyen hozzáférhető tárolóhely áll a vezető és az utasok rendelkezésére. Az utasoldali légzsák tetőbe való beépítésével egy saját hűtéssel rendelkező, nagyméretű tárolóhely kialakítására is lehetőség nyílt.

Az új Peugeot Rifter a 2018-as Genfi Autószalonon mutatkozik be, nemzetközi forgalmazása pedig szeptemberben kezdődik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/