/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szabadidőautó készült a Citroën C3-ból

2017. június 12. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A C5 Aircross bemutatása után az SUV-piacon indított nemzetközi offenzíva következő lépését most az új C3 Aircross jelenti a Citroën számára. A modellt kivételes helykínálat és variálhatóság jellemzi, s nem mindennapi kényelmet kínál. Az új C3 Aircrossnak 2017 második felében először Európában indul a forgalmazása, majd nemzetközi értékesítése is megkezdődik.

Az új kompakt SUV, a C5 Aircross áprilisi sanghaji bemutatkozását követően a Citroën 2017-ben felpörgeti nemzetközi szinten indított SUV-offenzíváját. A márka az új Citroën C3 Aircross szubkompakt SUV-val egy olyan szegmens meghódítására készül, mely 2012 és 2016 között Európában és világszinten is az ötszörösére bővült.

Az idei Genfi Autószalonon bemutatott C-Aircross tanulmányt alapul vevő, jellegzetes Citroën stílusjegyeket felvonultató új C3 Aircross felpezsdíti a kompakt SUV-k piacát. Karakteres megjelenést biztosító egyedi formavilágával és kivételesen gazdag személyre szabási lehetőségeivel tűnik ki a többi autó közül. Belül a Citroën modellek védjegyének számító kényelem területén hoz újat, különösen, ami a helykínálatot, a variálhatóságot és a fényviszonyokat illeti.

A C3 Aircross 4,15 m hosszú, 1,64 méter magas és 1,76 méter széles, a szubkompakt SUV-k táborát szaporítja. Legfőbb versenytársa például az Opel Mokka X és a Nissan Juke lesz. A C3 Aircrosst az új Citroën modellekre jellemző egyedi felépítés fémjelzi, és a biztonságérzetet nyújtó, masszív SUV-k valamennyi attribútumával rendelkezik: megemelt hasmagasság és vezetési pozíció, hangsúlyos első és hátsó lökhárítóbetétek, nagyméretű kerekek és sárvédő-szélesítések. Idomait erőteljes grafikus elemek – pl. a tetőrudakon alkalmazott kontrasztszín, a hátsó oldalablak vonalkázása – teszik még hangsúlyosabbá.

A C3 Aircross hasmagassága 20 mm-rel nagyobb, mint az új C3-é, amelyiktől a padlólemezét kölcsönözte. Az autó elején a két szinten elrendezett jellegzetes Citroën fényforrások köszönnek vissza, melyek kifejezőbbé teszik a jármű orr-részét, és a márka legújabb modelljeire jellemző világítótestekkel szolgálnak. A felső sorban a LED-es nappali menetjelző lámpákat az autó teljes szélességében dupla krómléc köti össze a márkajellel. A fő fényforrások az alsó részen helyezkednek el. A színes kerettel feldobott egység a lekerekített sarkú szögletes fényszórók mellett a ködfényszórókat is magában foglalja.

A 3D hatású hátsó lámpák az új C3 és a C-Aircross tanulmány fényforrásaival mutatnak rokonságot. A kifinomult lámpák fényes fekete betétekkel egészülnek ki, a csomagtérfedélen pedig kétszínű C3 Aircross felirat és a fényes fekete márkajel látható. A C3 Aircross sziluettjét olyan innovatív elemek teszik különlegessé, mint a hátsó oldalablakok stilizált díszítése. A C-Aircross tanulmányról már ismerős polikarbonát hátsó oldalablakok egy színezett réteget foglalnak magukban, és a hátsó szélvédőkerettel erős grafikus kontrasztot alkotnak. A teljesen egyedi vonalkázásnak köszönhetően rejtve marad a gépjármű belseje, a fény beáramlása és az akadálytalan kilátás ugyanakkor továbbra is biztosított.

A C3 Aircross rendkívül gazdag személyre szabási kínálatával is kitűnik: összesen kilencvenféle külső kombináció (köztük a kéttónusú változatokhoz kínált négyféle tetőszín, valamint 4 színcsomag) és öt jól megkülönböztethető belső hangulat közül választhatunk. Az utastér stílusa a divat és a lakberendezés világából merít ihletet. A színek és anyagok harmonikus összjátéka, a speciális ajtóborítások, a kormányt, a szellőzőket vagy az üléskárpitot feldobó kontrasztszínek különleges, szalonszerű hangulatot teremtenek. A választott hangulatvilágnak – semleges, meleg, dinamikus vagy fényűző – megfelelően a C3 Aircross az önkifejezés gazdag eszköztárát kínálja.

Az új C3 Aircross fedélzetén hangsúlyos szerepet kap a kényelem, melynek alapelemei a kivételes térélmény és a jó közérzet. A helytakarékos, vízszintes kialakítású műszerfal és az ultrakényelmes ülések láttán azonnal kellemes érzés tölti el az embert. Magas felépítésének köszönhetően a C3 Aircross a szegmens legnagyobb helykínálatával és kivételes komfortszinttel rendelkezik: az öt ülőhelyhez egytől-egyig méretes láb- és fejtér tartozik. Az első és hátsó fejtér tekintetében a C3 Aircross kategóriagyőztes. A 2,60 m-es tengelytávnak köszönhetően a hátul ülők térdtere is nagy.

A C3 Aircross variálhatóság tekintetében is megelőzi a társait: a dönthető háttámlákkal felszerelt, 2:1 arányban osztott hátsó üléspad két része 150 mm-es távon külön-külön is csúsztatható. Az első utasülés összecsukásával hosszú tárgyak szállítására is lehetőség van. A maximális rakodóhossz így egy mozdulattal 2,4 méteresre növelhető. A csomagoknak is bőven jut hely, hiszen a C3 Aircross a kategória legnagyobb csomagtartójával rendelkezik. A 410 literes alapméret a csúsztatható üléspadnak köszönhetően 520 literesre növelhető. A hátsó ülések lehajtásával pedig akár 1289 literes kapacitás is elérhető. Praktikus tartozék az elrejthető kalaptartó, amely magas tárgyak szállításakor a hátsó üléspad mögé állítható. Egy másik ötletes megoldás a két szintre állítható csomagtérpadló, mellyel a hátsó üléstámlák lehajtása esetén sík padlófelület alakítható ki.

Az új C3 Aircross napfényes utasterében uralkodó barátságos légkör a jó közérzet és a felfrissülés forrása. A méretes oldalablakok minden irányban kiváló kilátást és remek fényviszonyokat biztosítanak. A B kategóriájú SUV-k családjában egyedülálló, elektromos vezérlésű, szakaszosan nyíló berendezés belülről közel 1 m hosszú üvegfelületet jelent, mely sötétítővel és egy LED-es fénysorral van felszerelve. Az utastér fényviszonyai a hátsó üléssorban elhelyezett napellenzőkkel is változtathatók.

A Citroën C3 Aircross nagy hangsúlyt fektet a telekommunikációs és az infotainment szolgáltatásokra: a gépjármű vezérlőközpontjának (légkondicionáló, rádió, telefonos funkciók, navigációs rendszer) szerepét a 7” érintőképernyő látja el. A saját digitális eszközök és a gépjármű közötti kommunikáció, valamint az állandó kapcsolattartás biztosítására a C3 Aircross vezeték nélküli okostelefon-töltőt, Mirror Screen funkciót és Connect Nav hangfelismerő funkcióval rendelkező 3D navigációs rendszert kínál. Az új generációs navigációs rendszerhez olyan internetalapú szolgáltatások kapcsolódnak, mint a TomTom Traffic, amely valós idejű forgalmi információkkal szolgál, helymeghatározást tesz lehetővé, tájékoztat a töltőállomások és parkolók árairól, a várható időjárásról vagy a közelben található szolgáltatóegységek elhelyezkedéséről.

Az új C3 Aircross kínálatában számos takarékos és hatékony legújabb generációs motort találunk. A kínálatában szereplő háromhengeres PureTech motorokra gyors reakcióidő és visszafogott fogyasztás, illetve CO2-kibocsátás jellemző. A BlueHDi motorok szintén környezetkímélők és takarékosak, és élvezetes vezetést biztosítanak. Az új Citroën C3 Aircrosshoz kínált legerősebb motor – célországtól függően – a PureTech 130 6-fokozatú sebességváltóval. A PureTech 110 motorhoz az 5-fokozatú manuális sebességváltó mellett EAT6 automata sebességváltó is kérhető. Belépő erőforrásként a PureTech 82 motor áll rendelkezésre. A dízelmotorokhoz manuális sebességváltó társul: BlueHDi120 (6-sebességes) és BlueHDi 100 (5-sebességes).

A minden körülmények között optimális meghajtást biztosító Grip Control rendszerrel és speciális 16” vagy 17” Mud & Snow gumiabroncsokkal felszerelt C3 Aircross sokoldalú használatot tesz lehetővé, és az útviszonyoktól és az útburkolat fajtájától függetlenül mindenféle úttípushoz képes alkalmazkodni. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a Homok, Terep, Havas út és ESP OFF üzemmódok választhatók. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit.

Az új C3 Aircross SUV európai forgalmazása 2017 második felében kezdődik. Az árak közzététele júliusban várható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/