Szex négy keréken: Bentley Azure T
Az új Bentley Azure T-nél stílusosabb és szexisebb kabriót nehéz lenne találni földkerekségünkön. Hatalmas, fényűző és tesz a klímaváltozásra: 6,75 literes duplaturbós V8-as hajtja, mely átlagosan 465 gramm széndioxidot ereget kilométerenként és 20 liter üzemanyagot gurít le a torkán. Persze mit számít ez, mikor ez a kabrió harmadikként viselheti a ‘T’ megjelölést, melyet csakis a nagyteljesítményű Bentley modellek kapnak. Az 1996-os Continental T coupe és az Arnage T után újabb klasszikus gördült ki a Crewe-i üzem kapuján.
Az új Bentley Azure T-nél stílusosabb és szexisebb kabriót nehéz lenne találni földkerekségünkön. Hatalmas, fényűző és tesz a klímaváltozásra: 6,75 literes duplaturbós V8-as hajtja, mely átlagosan 465 gramm széndioxidot ereget kilométerenként és 20 liter üzemanyagot gurít le a torkán. Persze mit számít ez, mikor ez a kabrió harmadikként viselheti a ‘T’ megjelölést, melyet csakis a nagyteljesítményű Bentley modellek kapnak. Az 1996-os Continental T coupe és az Arnage T után újabb klasszikus gördült ki a Crewe-i üzem kapuján.
Az 5,4 méter hosszú, négyüléses Bentley Azure T gyönyörű autó, nyújtott, karcsú alakja magával ragadó. Hullámzó oldalvonalai hátul a lámpákban végződnek, összeszűkítve a csomagteret. Ez a megoldás az első Crewe-ben készült Bentley-re emlékeztet, mégpedig az Mk.6-ra. Az Azure T tetejét is nagy körültekintéssel tervezték meg. Nemcsak vonzónak, hanem praktikusnak is kellett lennie. A háromrétegű vászontető gombnyomásra, hidraulikusan nyílik, 25 másodperc alatt csomagolható el a hátsó “polcon”. Külön helyet alakítottak ki a tetőnek, így az nem vesz el helyet a csomagtértől. Utóbbiban két golftáskát és egy kézipoggyászt lehet elhelyezni.
Az Azure T orrában a Bentley már legalább négy évtizede csiszolt 6,75 literes V8-as erőforrása lakozik, mely a két turbófeltöltőnek köszönhetően 500 lóerőt és teherautónyi, 1000 newtonméteres nyomatékot pumpál ki magából (a sima Azure 450 LE-t és 875 Nm-t tud). Az üresen 2,7 tonnás luxuskabrió így 5,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára és akár 288 km/órával is szelheti a levegőt. A motorhoz 6-fokozatú ZF automataváltót társítottak, mely rendkívül finom kapcsolást és manuális üzemmódot is kínál. A motorban rejlő tartalékokat Sport módban lehet igazán kiaknázni, ekkor érdemes az adaptív felfüggesztést is bekeményíteni. Kívánságra csúcsteljesítményű, karbon/szilikonkarbid tárcsás fékrendszer is rendelhető, 8-dugattyús féknyergekkel. Az első tárcsák átmérője 420, a hátsóké 356 mm, ezek ma a legnagyobb szériaautóra szerelt diszkek a világon.
Az Azure T modell diszkrét megkülönböztető jegyei a 20 colos, kétrészes ötküllős felnik, a ‘Le Mans’ stílusú alsó légnyílások, a sötét tónusú rácsozás, a ‘Jewel’ tanktető, a dupla kipufogó és a behúzható ‘Flying B’ figura (először az 1930-as Bentley 8-Litre viselt ilyet). A vevők 42-féle (!) külső fényezés közül választhatnak. Az Azure T karoszériáját egyébként alaposan megerősítették, a küszöbök és a szélvédő különösen merev. Nemcsak erős acélt, hanem szénszálas műanyagot is alkalmaztak. Borulás esetén a hátsó fejtámlákból bukócsövek ugranak elő, megvédve az utasokat.
Az utastér egyszerűen lélegzetelállító. A vevők 8 különböző díszítés és 25-fajta bőrkárpit közül választhatnak kedvükre valót, a gyárban pedig “valódi” anyagokból, kézi munkával valósítják meg az elképzeléseket. Gyémántmintás bőrhuzatok, minőségi fabetétek, különböző megmunkálású alumínium felületek jellemzik a Bentley-t, műanyagot itt tényleg nem találunk. A T modell sajátja a különleges műszerfal-aluborítás, továbbá a fekete hátterű műszerek. Ebben a Bentley-ben még iPod/USB interfész és SD-kártyás fejegység is helyet kapott, opcióként prémium Naim audiorendszer is kérhető. Ezzel a Bentley utastere koncertteremmé varázsolható; a 10 hangszóró, a mélynyomók és az 1100 wattos erősítő gondoskodnak róla. Az Azure T-n kívül talán csak a Rolls-Royce Drophead Coupé képes négy utast ilyen első osztályú kiszolgálásban részesíteni.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)