/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lép a Fiat Panda Cross és Freemont Cross

2014. március 03. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A Fiat a Genfi Autószalonra időzítette két újdonságának, a modellcsaládjukban új zászlóshajóként színre lépő Panda Cross és Freemont Cross modellek világpremierjét. Mindkét modell ősszel jelenik meg a márkakereskedésekben.

Az új Panda Cross Európa egyik leggyorsabban növekvő piacára lép be, az összkerékhajtású mini szabadidőjárművek szegmensébe, amelyet annak idején, 1983-ban maga a Panda hozott létre, majd 2004-ben a 4×4, illetve két évvel később a Cross csúcskivitel bevezetésével tovább tökéletesített. Hat év alatt több mint harmincezer darab Panda Cross járművet helyeztek forgalomba. A Freemont Cross pedig az olasz piac első számú hétüléses szabadidőjárművének exkluzív, csúcskivitelű változata.

Panda Cross

Az új Panda Cross egy fiatalos, fürge szabadidőjármű, amely könnyedén és otthonosan mozog a városban, ugyanakkor karaktere és felszereltsége magasabb kategóriás összkerékhajtású szabadidő-autókat idéz. Jó példa erre az alapfelszerelésként kínált állandó összkerékhajtási rendszer, vagy az a menetstabilizáló rendszer, amely elektronikus differenciálzár funkcióval is bír, és ezáltal plusz segítséget nyújt csúszós útfelületen történő elindulás, illetve haladás esetén.

A Panda Cross emellett további választási lehetőséget is kínál: a Terrain Control programkapcsoló segítségével az aktuális menetviszonyok függvényében háromféle üzemmódban használhatják az összkerékhajtást. Auto módban a rendszer a tapadási viszonyok függvényében, automatikusan osztja meg a hajtási nyomatékot a két tengely között. Lock módban állandóan aktív az összkerékhajtás, ami optimális megoldást jelent, ha terepen közlekedünk. A rendszer a négy kerék között osztja el a hajtóerőt és azokat a kerekeket, amelyek megcsúsznak megfékezi, és ezáltal a hajtási nyomatékot a legjobb tapadású kerékhez irányítja át. A harmadik az ereszkedés-szabályozó funkció (Hill Descent) különösen meredek lejtők leküzdésére, illetve egyenetlen útfelületen történő haladáshoz.

A Panda Cross orrának friss megjelenést kölcsönöz az új lökhárító, amelyet titánszínre fényezett fenékvédő lemezzel láttak el. A jármű terephangulatát piros festésű vonószemek erősítik. A lámpatestek is új tervezésűek; köszönhetően a motorházfedélen elhelyezett, a márkajelzés hátteréül szolgáló dekorációval egybeépített fényszóróknak és új ködlámpáknak, valamint a fenékvédő lemezbe beépített, LED technológiát alkalmazó, új nappali fényeknek. Oldalról a markáns kerékívek, a Cross márkajelzéssel szerelt védőburkolatok és a fenékvédő lemezre rímelő kidolgozású új tetősínek tűnnek fel. A 15 colos könnyűfém keréktárcsákat öt V-küllős kialakításuk és polírozott felületkezelésük teszi különlegessé. A far nem különben egyedi megjelenést kapott: az új lökhárító fenékvédő betétje az orr kialakításának meghosszabbításaként jelentkezik, a kipufogóvég krómozott, a lámpatesteket átrajzolták. Az utastérben egyedi üléskárpitokat, bőrrel bevont kormánykereket és sebességváltót, továbbá jellegzetes műszerfal-dekorációt találunk.

A Panda Cross kétféle motorral rendelhető: a 80 lóerős 1.3 MultiJet II turbódízellel, valamint a 90 lóerős 0.9 TwinAir Turbo benzinmotorral, amely rövidebb első fokozattal szerelt hatfokozatú sebességváltót kapott. Mindkettő erőforrás alapkivitelben kínálja a Start&Stop funkciót, és mindkettő nagyobb teljesítményre képes, mint a normál Panda 4×4 fedélzetén. A Panda Cross terepalkalmasság terén is felülmúlja az alapját adó Panda 4×4 modellt: 24 fokos első és 33 fokos hátsó terepszögével, valamint nagyobb, 185/65R15 méretű, egyedi mintázatú négyévszakos abroncsaival meglepő teljesítményre képes terepen.

Az új Panda Cross idén ősztől kapható a legnagyobb európai piacokon; a bevezetés alkalmával különleges, háromrétegű, narancsszínű fényezéssel.

Freemont Cross

A Freemont Cross a Fiat szabadidő-járművének csúcskivitele. Krómbetétes első és hátsó lökhárítóinak, fényes fekete hűtőmaszkjának, ötküllős, 19 colos Hyper Black keréktárcsáinak, krómszínű küszöbtoldatainak, valamint fekete keretes lámpatestjeinek köszönheti robusztus, karakteres megjelenését.

Belső terében új bőrüléseket találunk, sportos hálós betétekkel és világosszürke díszöltésekkel. A felületek Liquid Graphite árnyalatúak, emellett olyan tételek gazdagítják az alapfelszerelést, mint a 8,4 colos UConnect érintőképernyős rendszer műholdas navigációval és tolatókamerával, vagy a prémium Alpine audiorendszer.

A Fiat Freemont ügyfelei kedvük és igényeik szerint alakíthatják ki az autó belső terét, hála a harminckét lehetséges ülésbeállításnak és az utastér különböző pontjain kialakított, több mint 20 tárolónak. A második és harmadik sori ülések lehajtásával mintegy másfél köbméteres csomagtér alakítható ki.

Az új csúcsváltozat kétféle motorral rendelhető. A 140 lóerős 2.0 MultiJet II dízelmotorhoz hatfokozatú manuális váltó és elsőkerék-hajtás társul, míg a 170 lóerős 2.0 MultiJet II választhatóan kézi váltóval és elsőkerék-hajtással, vagy hatfokozatú automataváltóval és aktív AWD összkerékhajtással rendelhető meg.

Az aktív AWD rendszer olyan állandó összkerékhajtás, amelynek elektronikus vezérlőegysége érzékelők segítségével ellenőrzi a négy kerék tapadását, és eldönti, hogy mikor szükséges hajtóerőt juttatni a hátsó tengelyre.

Az új Freemont Cross szintén 2014 őszén jelenik meg a Fiat európai bemutatótermeiben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/